T-Roc R i docieranie

Wszystkie tematy związane z Volkswagenem T-Roc - zakup, eksploatacja, problemy itd.
and
Posty: 22
Rejestracja: 21 mar 2024, 19:03

Re: T-Roc R i docieranie

Post autor: and »

Jednym słowem na "N"utralu
Spinner
Posty: 754
Rejestracja: 25 cze 2020, 11:25

Re: T-Roc R i docieranie

Post autor: Spinner »

and pisze: 16 kwie 2024, 20:57 Jednym słowem na "N"utralu
Tu chodzi o powolne chłodzenie turbiny a nie oleju, bo olej ma eksploatacyjną temperaturę w okolicach 100 stopni bez względu na to czy jechałeś autostradą czy po mieście i ostygnie sobie jak wyłączysz silnik.
Najważniejsze: chłodzisz na "P" a nie na "N"! Nie wdając się w szczegóły, przyjmij na wiarę (jak chcesz to sonie doczytaj), że "N" służy tylko do krótkiego przepychania samochodu w razie np. awarii lub na warsztacie. Najlepiej zakonotuj sobie, że "N" to nie znaczy Neutral tylko "Nigdy" albo "Never" względnie "Niemals" zwłaszcza na światłach czy w korku.
Awatar użytkownika
JacK666
Posty: 320
Rejestracja: 20 maja 2023, 20:14

Re: T-Roc R i docieranie

Post autor: JacK666 »

Spinner pisze: 16 kwie 2024, 21:50
Tu chodzi o powolne chłodzenie turbiny a nie oleju, bo olej ma eksploatacyjną temperaturę w okolicach 100 stopni bez względu na to czy jechałeś autostradą czy po mieście i ostygnie sobie jak wyłączysz silnik.
Użyłem skrótu myślowego o chłodzeniu oleju w kontekście zchłodzenia turbiny by nie przypalić oleju od bardzo wysokiej temperatury turbiny bezpośrednio po długotrwałej pracy gdy od razu wyłączymy silnik co powoduje zatrzymanie krążenia oleju w układzie.
R-line 2023, 1.5 manual, komfort, led plus, beats, kamera, 18 cali, easy open, keyless itd.
Spinner
Posty: 754
Rejestracja: 25 cze 2020, 11:25

Re: T-Roc R i docieranie

Post autor: Spinner »

JacK666 pisze: 16 kwie 2024, 22:11
Spinner pisze: 16 kwie 2024, 21:50
Tu chodzi o powolne chłodzenie turbiny a nie oleju, bo olej ma eksploatacyjną temperaturę w okolicach 100 stopni bez względu na to czy jechałeś autostradą czy po mieście i ostygnie sobie jak wyłączysz silnik.
Użyłem skrótu myślowego o chłodzeniu oleju w kontekście zchłodzenia turbiny by nie przypalić oleju od bardzo wysokiej temperatury turbiny bezpośrednio po długotrwałej pracy gdy od razu wyłączymy silnik co powoduje zatrzymanie krążenia oleju w układzie.
To jedna prawda co piszesz, ale druga prawda to to, że łopatki turbiny, które mogą rozgrzać się nawet do 1000 stopni, gdy zostaną zbyt gwałtownie schłodzone to mogą ulec wypaczeniu i turbina do wyrzucenia.
ODPOWIEDZ