ale VW w USA rezygnuje ze skrzyń DSG i wraca do klasycznych hydrokinetyków.
Wszystkie od 2025 roku nowe modele czy liftingi mają już taką posiadać.
Zaprezentowany ostatnio Taos już ma klasyczną 8-biegową automatyczną przekładnię marki Aisin.
Powodem zmiany jest niezadowolenie amerykańskich klientów z mało przyjemnej pracy skrzyń typu DSG czyli braku płynności w ruszaniu i szarpania przy zmianie biegów.
To bardzo dobry krok i mam nadzieję, że w Europie będzie to samo i wtedy w końcu kupię VW z automatem.
Może w kolejnej wersji t-roc też dostanie prawdziwy automat.
Tak trochę poza t-rockiem
Tak trochę poza t-rockiem
R-line 2023, 1.5 manual, komfort, led plus, beats, kamera, 18 cali, easy open, keyless itd.
Re: Tak trochę poza t-rockiem
Posiadam T-roca 1,5 tsi po lifcie i praca skrzyni to czysta poezja . Po roku użytkowania ani razu nie zdarzyło się aby szarpnął podczas ruszania a zmiana biegów bardzo płynna . Jeżdżę w trybie komfort i minimalne obroty przy zmianie odbywają się przy ok 1500 obrotów , a jak chcę jechać dynamicznie wciskam gaz na 3\4 i zmiana następuje między 2 a 3 tysiące . Całe sterowanie tej skrzyni to odpowiednie operowanie pedałem gazu. Zdarza się jadąc ze stałą niską prędkością schodzi poniżej 1500 obr ale mam manetki lub mocniejsze wciśnięcie gazu . Też byłem zwolennikiem skrzyń manualnych szczególnie w mocnych dieslach . Po jazdach innymi markami uważam iż dsg w t-rocu pracuje fenomenalnie , oby okazała się trwała.
Re: Tak trochę poza t-rockiem
Była afera w Stanach z DSG i przedłużali gwarancję do 8lat i może od tamtej pory wycofują się pomału z DSG. Gdzieś czytałem, że VW miał pozwy i przedłużał gwarancję również w Chinach. Teraz nie mogę tych artykułów znaleźć. Co do USA to T-Roc w Stanach jest sprzedawany z automatem 8 biegowym. Oznaczenie skrzyni to AQ300. Po diselgate Niemcy muszą jakoś walczyć o klientów. Europa to głównie grupa VAG i tu będą doić ile się da. Koncern Stellantis też wycofał się z Aisina i swoją konstrukcję pchają do miękkiej hybrydy a hydrokinetyk został tylko w hybrydzie plug in. Przypuszczam, że miękka hybryda i hydrokinetyk nie idą w parze a na tym VAG się teraz skupia.
Co do skrzyń manualnych to przypominam, że do 2030 mają być wycofane. Jak przeglądałem cennik skody to w niektórych modelach manual jest tylko w najuboższej wersji. To samo z silnikiem 1.0 TSI, który jest wycofywany na rzecz 1.5. W nowej Octavi już jest 1.5 chyba 115KM (nie chcę już sprawdzać dokładnie).
Co do skrzyń manualnych to przypominam, że do 2030 mają być wycofane. Jak przeglądałem cennik skody to w niektórych modelach manual jest tylko w najuboższej wersji. To samo z silnikiem 1.0 TSI, który jest wycofywany na rzecz 1.5. W nowej Octavi już jest 1.5 chyba 115KM (nie chcę już sprawdzać dokładnie).