pshemus pisze: ↑11 paź 2023, 19:12
Dziś zauważyłem, że dzięki dziadowskiemu oszczędzaniu VAG wlazła mi kuna i pogryzła piankową osłonę wokół wlewu oleju i przewód od jednej z cewek (zabezpieczenie tych przewodów to żart). Jadę w środę na wymianę oleju to mi mają obejrzeć czy trzeba te kable wymienić. Oczywiście gwarancja tego nie obejmuje.
Co za dziadowskie pieprzenie.
W jaki niby sposób poprzednia osłona silnika mialaby powstrzymać kunę.
Chyba stalowa siatką na silniku.
Jeżeli ktoś twierdzi, że osłona silnika niczemu nie służy i jest tylko zbędnym gadżetem a ma takową, to chętnie odkupię za rozsądną cenę.
Bedę miał dwie.
Jak masz połowę kabli na wierzchu zamiast schowanych to łatwiej jej się dobrać, poza tym ma więcej miejsca żeby wleźć na blok silnika - z osłoną miałaby ciaśniej. One na ogół obgryzają miękkie rzeczy a nie twardy plastik - tak jak tutaj - przewód, piankę, ojcu przegryzły kabel od sondy lambda, mnie w poprzednim aucie rurkę od płynu do spryskiwaczy. Raczej żują z nudów a nie ścierają zęby.
Mam pytanie, ktoś może wie: Czy w wersji 1.5 tsi, w roczniku modelowym 2025, powróciła ta plastikowa osłona silnika (górna)? A jeżeli nie, to czy jest możliwość zamontowania np. używanej, z czasów zanim je skasowali? Tzn. czy są odpowiednie punkty mocowania i czy się zmieści bezkolizyjnie? Krewna, mianowicie odbiera w styczniu 1.5 i chciałaby zawczasu w takową zaopatrzyć.
andy1951 pisze: ↑02 gru 2024, 22:11
Nie ma oslony gdyz po liftingu przeniesiono filtr czastek stalych tuz przy silniku wysoka temperatura moglaby doprowadzic do pozaru
To jakaś paranoja! Podjęto pochopną decyzję na podstawie raptem 16-stu zdarzeń na całym świecie i dotyczyła prawie wszystkich modeli VW z tym silnikem od roku 2020 (kod akcji 10H5). Problem polegał na niewystarczającym mocowaniu osłony, która mogła się zetknąć z gorącą częścią jeżeli się odczepiła i zsunęła. Mogli przecież pomyśleć nad lepszym mocowaniem a nie odwalać takie dziadostwo. Pewnie zaoszczędzili, przy tej okazji po 3 euro na samochodzie.
andy1951 pisze: ↑02 gru 2024, 22:11
Nie ma oslony gdyz po liftingu przeniesiono filtr czastek stalych tuz przy silniku wysoka temperatura moglaby doprowadzic do pozaru
To jakaś paranoja! Podjęto pochopną decyzję na podstawie raptem 16-stu zdarzeń na całym świecie i dotyczyła prawie wszystkich modeli VW z tym silnikem od roku 2020 (kod akcji 10H5). Problem polegał na niewystarczającym mocowaniu osłony, która mogła się zetknąć z gorącą częścią jeżeli się odczepiła i zsunęła. Mogli przecież pomyśleć nad lepszym mocowaniem a nie odwalać takie dziadostwo. Pewnie zaoszczędzili, przy tej okazji po 3 euro na samochodzie.