Skrzynia DSG

Wszystkie tematy związane z Volkswagenem T-Roc - zakup, eksploatacja, problemy itd.
lunarlon
Posty: 51
Rejestracja: 12 lip 2018, 18:29

Re: Skrzynia DSG

Post autor: lunarlon »

Znów u mne szarpie delikatnie przy ruszaniu z wyłączonego silnika start-stopem. Nie wiem czy to problem ze skrzynią czy z Auto Hold (jak gdyby za późno puszczał). Gdy silnik pracuje tego problemu nie ma. Przy hamowaniu do 0 też lekko potrafi wgnieść w fotel.

Jeżeli chodzi o zmienianie biegów to tak jak mówicie. Trzeba sie po prostu nauczyć, jak chcesz mocno przyspieszyć to pedał należy wcisnąć i potem lekko odpuszczać żeby do tych 4k obrotów nie doszedł.
T-Roc Premium 2.0 TDI DSG 4motion Black Oak
Dach panoramiczny, DCC, Kamera cofania, Instalacja telefoniczna, Elektryczna pokrywa bagażnika
Pakiety: Drogowy, Komfort, Zimowy

Zamówienie: 05.04.2018
Odbiór: 25.01.2019 (zmiana z 1.5 TSI na 2.0 TDI)
makerson
Posty: 4
Rejestracja: 04 kwie 2019, 0:39

Re: Skrzynia DSG

Post autor: makerson »

["nieraz szarpnie" - padaka]-ale koment :))) typu - ["nieraz mi nie stanie" - impotent] :))))
T-Roc 1.5 TSI 150KM DSG
Zamowiony: 12.18
Odbior: ?
Produkcja: 27 tydz. 21 tydz. 15 tydz.
ca5tor
Posty: 37
Rejestracja: 10 sie 2018, 15:16

Re: Skrzynia DSG

Post autor: ca5tor »

Tak zapytam na przyszłość. Czy w 1.5 DSG skrzyni biegów wymienia się olej ? Gdzieś czytałem że skrzynia to model DQ200 -która jest tzw."sucha" i tam się nie wymienia ? No i czytałem że jeżeli to dq200 to z chipowaniem słabo :-( max dla niej 250Nm( więc więcej nie zalecają).
Pado
Posty: 595
Rejestracja: 21 maja 2019, 21:14

Re: Skrzynia DSG

Post autor: Pado »

Po rozmowach z różnymi ludzmi na temat tej skrzyni wniosek był jeden- nie chipowac auta z ta skrzynia bo padnie wcześniej...
mick
Posty: 22
Rejestracja: 15 sty 2019, 21:25

Re: Skrzynia DSG

Post autor: mick »

Ja jeżdżę od marca DSG z TSI 2.0 i wydaje mi się, że większość narzekań na szarpanie wynika z tego, że przyzwyczailiśmy się do niezauważalnych zmian na wyższych biegach przy spokojnej jeździe. Nikt mnie nie przekona, że przy manualnej skrzyni i dynamicznym przyspieszaniu zmiana biegu będzie niezauważalna. To jest normalne zjawisko.
Spróbujcie włączyć asystenta jazdy w korkach i zobaczcie jak przy spokojnym przyspieszaniu samochód sam zmienia biegi, również przy tych niższych. Nic czuć i nie słychać.

Inna sprawa to charakterystyka pracy tej skrzyni. Mamy dwie skrajności: tryb zwykły, który na sile utrzymuje zbyt niskie obroty i tryb sport, który daje lepsze odczucia i szybsza reakcje na gaz, ale zbyt przeciąga zmianę biegu, by można go było używać na codzień. Wydaje mi się, ze jest to jednak celowy zabieg VAG, aby w danych technicznych pokazać niskie zużycie. Mnie brakuje jednak trybu pośredniego albo innej charakterystyki trybu Normal, choć można z tym wszystkim żyć i używać bardziej świadomie tych ustawień. Łopatki przy kierownicy tez dają radę, jak chce się na krótko poprawić reakcje auta na gaz.

Niemniej jednak tryb S + 2.0 TSI daje dużo frajdy z jazdy. Spalanie w takim układzie tez może nie jest jakieś kosmiczne. To chyba bardziej efekt psychologiczny po dłuższej jeździe skłania kierowcę do powrotu do trybu normalnego 😉
2.0 TSI Permium
Spinner
Posty: 754
Rejestracja: 25 cze 2020, 11:25

DSG eksploatacja

Post autor: Spinner »

Witam,
jako początkujący użytkownik dsg miałbym dwa, trywialne dla większości, pytania:
1. Czy przy parkowaniu wykonujecie sekwencję: hamulec > hamulec "ręczny" > N > zwolnienie hamulca (żeby całe obciążenie "przeszło" na "ręczny" i potem zapadka nie była narażona nawet na zbyt dużą siłę tnącą) > hamulec > P?
2. Jak, po forsownej jeździe, chłodzicie turbinę? Na "N" czy na "P"? Czy nie ma to znaczenia bo silnik włączony i na "N" skrzynia też dostaje swoje smarowanie.
Dzięki za podpowiedzi.
Dawid
Posty: 45
Rejestracja: 17 paź 2020, 14:27

Re: Skrzynia DSG

Post autor: Dawid »

Witam ;) rowniez jako początkujący użytkownik automatu jakbyście mieli jakieś rady odnoście użytkowania i dbania o automat to byłbym wdzięczny ;) automatem już jeździłem ale jeśli są jakieś "pro-tipy" to chciałbym je poznać 😀
MarioMc
Posty: 86
Rejestracja: 15 paź 2018, 20:04

Re: Skrzynia DSG

Post autor: MarioMc »

Spinner

1. Żadnych specjalnych sztuczek. Masz Auto Hold, więc ja od wieków, a to już kolejne auto z DSG i Auto Hold robię tak.
- zatrzymuję auto.
- dźwignia na P
- puszczam hamulec - załącza się Auto Hold
- czekam chwilę, lub dłuższą chwilę w zależność jak jazda była przed zatrzymaniem
- wyłączam silnik - automatycznie z Auto Hold auto zapina ręczny

2. Zawsze na P. Jak zatrzymuję się od razu po zjeździe z autostrady ;-) to silnik pracuje na P i wolnych obrotach minimum ok. 5 minut. Jak jadę z kimś i przerwa jest tylko na "potrzebę" i ma kto zostać w samochodzie to nie wyłączam silnika.

Dawid.
Tak jak każdym autem z manualem trzeba się zaprzyjaźnić i wspólnie się siebie nauczyć tak i z automatem.
Trzeba wyczuć i poznać się nawzajem.

DSG nie lubi "butowania" i mało logicznych działań z pedałem gazu i hamulca :-).
DSG działa logicznie - jak przyspieszasz i jedziesz na 4 to ma już na drugim sprzęgle zapięty 5 bieg. Jak w tym momencie naciśniesz gwałtownie hamulec i za chwilę gwałtownie gaz do dechy i później ponownie hamulec, to przez chwilę skrzynia dostanie kręćka, zawyje silnik i po chwili wróci do normy. Regularne takie działania wykończą skrzynię przed pierwszą wymianą oleju w niej :-):-)

Ty decydujesz o sposobie pracy skrzyni operując pedałem gazu i sposobem jazdy.

Podstawowe ABC jak we wszystkich automatach.

Na światłach i krótkich postojach nie przełączać z D na N.
Podczas jazdy nie przełączać na N
Zmieniać D N R P tylko przy całkowicie zatrzymanym samochodzie - nigdy na toczącym się.
Oczywiście obowiązkowa wymiana oleju co 60.000 km.
Nie ruszać z piskiem opon przy użyciu gazu i hamulca ;-)

Wtedy skrzynia odwdzięczy się bezawawryjną jazdą :-)
Zam 12.10.2018 - Odbiór 12.07.2019
1.5 TSI DADA DSG Premium/17"/Pakiet Komfort/Drogowy/Sport/Siedzenia komfort/Podgrzewana Tiptronic/Park Assist/Rear Assist/El Bagaznik/Keyless Full/Phone Comfort/Beats.
Spinner
Posty: 754
Rejestracja: 25 cze 2020, 11:25

Re: Skrzynia DSG

Post autor: Spinner »

MarioMc pisze: 18 paź 2020, 12:16 Spinner

1. Żadnych specjalnych sztuczek. Masz Auto Hold, więc ja od wieków, a to już kolejne auto z DSG i Auto Hold robię tak.
- zatrzymuję auto.
- dźwignia na P
- puszczam hamulec - załącza się Auto Hold
- czekam chwilę, lub dłuższą chwilę w zależność jak jazda była przed zatrzymaniem
- wyłączam silnik - automatycznie z Auto Hold auto zapina ręczny

2. Zawsze na P. Jak zatrzymuję się od razu po zjeździe z autostrady ;-) to silnik pracuje na P i wolnych obrotach minimum ok. 5 minut. Jak jadę z kimś i przerwa jest tylko na "potrzebę" i ma kto zostać w samochodzie to nie wyłączam silnika.

Dawid.
Tak jak każdym autem z manualem trzeba się zaprzyjaźnić i wspólnie się siebie nauczyć tak i z automatem.
Trzeba wyczuć i poznać się nawzajem.

DSG nie lubi "butowania" i mało logicznych działań z pedałem gazu i hamulca :-).
DSG działa logicznie - jak przyspieszasz i jedziesz na 4 to ma już na drugim sprzęgle zapięty 5 bieg. Jak w tym momencie naciśniesz gwałtownie hamulec i za chwilę gwałtownie gaz do dechy i później ponownie hamulec, to przez chwilę skrzynia dostanie kręćka, zawyje silnik i po chwili wróci do normy. Regularne takie działania wykończą skrzynię przed pierwszą wymianą oleju w niej :-):-)

Ty decydujesz o sposobie pracy skrzyni operując pedałem gazu i sposobem jazdy.

Podstawowe ABC jak we wszystkich automatach.

Na światłach i krótkich postojach nie przełączać z D na N.
Podczas jazdy nie przełączać na N
Zmieniać D N R P tylko przy całkowicie zatrzymanym samochodzie - nigdy na toczącym się.
Oczywiście obowiązkowa wymiana oleju co 60.000 km.
Nie ruszać z piskiem opon przy użyciu gazu i hamulca ;-)

Wtedy skrzynia odwdzięczy się bezawawryjną jazdą :-)
Dziękuję!
Dawid
Posty: 45
Rejestracja: 17 paź 2020, 14:27

Re: Skrzynia DSG

Post autor: Dawid »

Dzięki za praktyczną wiedzę ;)
ODPOWIEDZ