1.5 TSI - Szarpanie/Przerywanie na 3 i 4 biegu podczas przyspieszania

Wszystkie tematy związane z Volkswagenem T-Roc - zakup, eksploatacja, problemy itd.
Dig Dug
Posty: 42
Rejestracja: 14 sty 2025, 23:54

Re: 1.5 TSI - Szarpanie/Przerywanie na 3 i 4 biegu podczas przyspieszania

Post autor: Dig Dug »

Wachacz pisze: 16 maja 2024, 9:00
rob pisze: 17 kwie 2020, 17:24 A ja zalewam RAVENOL VSW 0W-30, ma aprobatę VW 504 00 / 507 00 i wydaje mi się, że silnik fajniej na nim pracuje, choć to subiektywne odczucie :D
Pytałem ostatnio w Niemieckim ASO VW czy można zalewać olej innej normy do tsi niż 508.00 i 0W20 odpowiedź była negatywną do takich precyzyjnych silników dokładnego i szybkiego smarowania tylko 0W20 norma 508.00 firma marka oleju obojętna tyle powiedzieli podobnie mówią mechanicy w Polskim ASO VW,Skody itp.
Ja mam DPCA z konca listopada 2019, modelowo 2020. Na pierwszej wymianie w ASO zalano mi 0W30 i tak co roku. Auto ma 5 lat i 5 wymian oleju 0W30 Shell lub Oryginal czyli tez Shell. Auto chodzi i nikt nigdy sie nie zajaknal nad 0W20.
Kris_G
Posty: 6
Rejestracja: 10 gru 2024, 11:10

Re: 1.5 TSI - Szarpanie/Przerywanie na 3 i 4 biegu podczas przyspieszania

Post autor: Kris_G »

Dig Dug pisze: 15 sty 2025, 0:04 Ja mam DPCA z konca listopada 2019, modelowo 2020. Na pierwszej wymianie w ASO zalano mi 0W30 i tak co roku. Auto ma 5 lat i 5 wymian oleju 0W30 Shell lub Oryginal czyli tez Shell. Auto chodzi i nikt nigdy sie nie zajaknal nad 0W20.
Wcześniej faktycznie tak było jak piszesz.
Ale bodajże od 2022r. (proszę o weryfikację) jedynym dopuszczalnym przez producenta olejem w 1.5 TSI było 0W-20 i żaden inny.

Zatem mogą występować na rynku 1.5 TSI z dwoma lepkościami z wcześniejszych produkcji oraz 0W-20 z późniejszych.
Cupra Ateca 1.5 DSG '24
Obrazek
S E N N
Dig Dug
Posty: 42
Rejestracja: 14 sty 2025, 23:54

Re: 1.5 TSI - Szarpanie/Przerywanie na 3 i 4 biegu podczas przyspieszania

Post autor: Dig Dug »

Kris_G pisze: 16 sty 2025, 11:29
Dig Dug pisze: 15 sty 2025, 0:04 Ja mam DPCA z konca listopada 2019, modelowo 2020. Na pierwszej wymianie w ASO zalano mi 0W30 i tak co roku. Auto ma 5 lat i 5 wymian oleju 0W30 Shell lub Oryginal czyli tez Shell. Auto chodzi i nikt nigdy sie nie zajaknal nad 0W20.
Wcześniej faktycznie tak było jak piszesz.
Ale bodajże od 2022r. (proszę o weryfikację) jedynym dopuszczalnym przez producenta olejem w 1.5 TSI było 0W-20 i żaden inny.

Zatem mogą występować na rynku 1.5 TSI z dwoma lepkościami z wcześniejszych produkcji oraz 0W-20 z późniejszych.
Tylko pytanie, czy to dziala wstecz ? tzn ci co maja 1.5 tai powinni zaczac zalewac 0W20. Jezeli nie, to dlaczego nie? Czy VAG nie chce oskarzen o dotychczasowy zly olej, czy faktycznie sie cos zmienilo w silnikach i musi byc 0W20. Czy wprowadznie mild hybrydy ma wplyw na olej, raczej nie, to co takiego w silniku zmienili.
Pajeczyna
Posty: 2
Rejestracja: 14 sty 2025, 16:08

Re: 1.5 TSI - Szarpanie/Przerywanie na 3 i 4 biegu podczas przyspieszania

Post autor: Pajeczyna »

superb15tsi pisze: 09 lut 2023, 17:02 Szukając odpowiedzi na problem w moim Superb 1.5 TSI znalazłem ten wątek. U mnie przebieg 130 tysięcy, olej 0w20 skrzynia DSG 7 i też zdarza się sporadyczne szarpnięcie przeważnie na 2,3 biegu przy dodawaniu gazu na niskich obrotach. Albo to podoba usterka albo może rzeczywiście ten silnik tak ma. Dajcie znać czy udało wam się jakoś rozwiązać ten problem.
Czy rozwiązałeś problem? Co było przyczyną ?
ODPOWIEDZ