Jazda na dwóch cylindrach + start stop

Wszystkie tematy związane z Volkswagenem T-Roc - zakup, eksploatacja, problemy itd.
Seba666
Posty: 4
Rejestracja: 17 gru 2024, 22:53

Re: Jazda na dwóch cylindrach + start stop

Post autor: Seba666 »

OK, jak na portalach będzie info że na A1 koleś wjechał w tira to będę ja ;-). Jutro się pobawię ;-). Dzięki bardzo.
T-ROC LIFE Plus 1.5 Manual.
Odbiór 10 stycznia 2025 ;-)
Tucs-roc
Posty: 24
Rejestracja: 01 sty 2025, 22:22

Re: Jazda na dwóch cylindrach + start stop

Post autor: Tucs-roc »

Seba666 pisze: 13 sty 2025, 11:38 OK, jak na portalach będzie info że na A1 koleś wjechał w tira to będę ja ;-). Jutro się pobawię ;-). Dzięki bardzo.
Przy okazji wychodzi na to ze Life Plus (Special Edition) nie ma chyba ostrzegania o poprzedzającym pojeździe (ze za szybko się zbliza). Tudzież działa to w określonych warunkach, prędkości. Też na siłę lepiej nie sprawdzać bo za blisko się podjedzie badz komuś w tylek :)
Bardziej jestem pewien że nie ma opcji (info): pojazd poprzedzający oddala się, ale czasem jak się przede mną oddalał a nieco zaspalem to się Start Stop sam wyłączył.
Tucs-roc
Posty: 24
Rejestracja: 01 sty 2025, 22:22

Re: Jazda na dwóch cylindrach + start stop

Post autor: Tucs-roc »

Nie no, jakiś tam Front Assist jest. A zmierzam do tego że ten system ochroni przedmówcę przed wjechaniem w Tira :)
Awatar użytkownika
JacK666
Posty: 364
Rejestracja: 20 maja 2023, 20:14

Re: Jazda na dwóch cylindrach + start stop

Post autor: JacK666 »

Tucs-roc pisze: 13 sty 2025, 18:06
Seba666 pisze: 13 sty 2025, 11:38 OK, jak na portalach będzie info że na A1 koleś wjechał w tira to będę ja ;-). Jutro się pobawię ;-). Dzięki bardzo.
Też na siłę lepiej nie sprawdzać bo za blisko się podjedzie badz komuś w tylek :)
A jak podjeżdzasz za blisko to nie pojawia się na wyświetlaczu zarys dwóch samochodów jeden za drugim z X pomiędzy nimi?
Często go widzę bo w ruchu miejskim gdy się jeżdzi ostro i szybko świeci się cały czas bo odległości od poprzednika wg. radaru względem prędkosci są na granicy drogi hamowania.

Co do awaryjnego hamowania przed przeszkodą to stosunkowo łatwo to też sprawdzić i wywołać.
Warunki: pojazd przed nami stoi, dojeżdżamy jednostajnie do niego i czekamy aż system zadziała (do prób warto wcześniej ustawić go sobie by reagował z większej odległosci :) ) a działa w ten sposób, że najpierw wywala wielki czerwnoy komunikat, piszczy, potem pompuje wstępnie hamulce a potem hamuje i to ostro.
6/7 na 10 prób da się to tak wywołać jego działanie choć nerwy trzeba mieć i zachowac czujność by depnąć na hamulce jak mu się odwidzi albo uznamy, że już za blisko jednak jesteśmy.
Ale działa i najważniejsze jest to, że także gdy nie prowokujemy go testowo to potrafi zadziałać w normalnym ruchu.
R-line 2023, 1.5 manual, komfort, led plus, beats, kamera, 18 cali, easy open, keyless itd.
Tucs-roc
Posty: 24
Rejestracja: 01 sty 2025, 22:22

Re: Jazda na dwóch cylindrach + start stop

Post autor: Tucs-roc »

Myślę że gdzieś to jakoś wyjdzie, pojawi się. Teraz korki, ślisko itp.
Dig Dug
Posty: 15
Rejestracja: 14 sty 2025, 23:54

Re: Jazda na dwóch cylindrach + start stop

Post autor: Dig Dug »

JacK666 pisze: 13 sty 2025, 11:33 Tryb EKO czyli dwucylindrowy dosyć łatwo wywołać na żądanie.
Jedziesz po płaskim z jednostajną prędkością i bardzo delikatnie odpuszczasz gaz i wtedy tryb EKO się na ogół załącza.
Można się tak bawić :-)
Jak zrobisz program skrzyni to wlacza sie nawet pod gorke i masz dosc czesto trym ACT i jestes w stanie dluzej ma nim jechac, tyle ze ja po spalaniu nie widzialem efektow wiekszych niz 0,2-0,3 l/100 km w stosunku do wylaczenia go wcale.
Seba666
Posty: 4
Rejestracja: 17 gru 2024, 22:53

Re: Jazda na dwóch cylindrach + start stop

Post autor: Seba666 »

JacK666 pisze: 13 sty 2025, 11:33 Tryb EKO czyli dwucylindrowy dosyć łatwo wywołać na żądanie.
Jedziesz po płaskim z jednostajną prędkością i bardzo delikatnie odpuszczasz gaz i wtedy tryb EKO się na ogół załącza.
Można się tak bawić :-)
Racja. Dzięki. Przetestowane. :-) powoli zaczynam wpasowywać się w autko :-).
T-ROC LIFE Plus 1.5 Manual.
Odbiór 10 stycznia 2025 ;-)
Galux20
Posty: 471
Rejestracja: 29 paź 2022, 9:40

Re: Jazda na dwóch cylindrach + start stop

Post autor: Galux20 »

Dlaczego po zrobieniu programu act częściej się uruchamia?
Teoretycznie czytam tu ,że act to badziew ekologiczny(ja tak nie sądzę)
Ma większe nadwyżki mocy wtedy auto?
1.5 DSG 6,2 spalanie
Dig Dug
Posty: 15
Rejestracja: 14 sty 2025, 23:54

Re: Jazda na dwóch cylindrach + start stop

Post autor: Dig Dug »

Galux20 pisze: wczoraj, 21:30 Dlaczego po zrobieniu programu act częściej się uruchamia?
Teoretycznie czytam tu ,że act to badziew ekologiczny(ja tak nie sądzę)
Ma większe nadwyżki mocy wtedy auto?
Tak. Jezeli jedziesz 60 km/h na 6 biegu i masz 1400 obr, a maksymalny moment masz wyzej i moc tez, to masz za niskie obroty zeby silnik mial odpowiednie warunki pracy. Toczysz sie, ale okupione jest to ciezsza praca ukladu napedowego. ACT sie nie wlaczy, bo na 2 cylindrach jest jeszcze slabszy.

Ale jak po programie jedziesz na 4 biegu i masz 1800 obr, czyli silnik ma nadmiar momentu i mocy na te predkosc, to moze wylaczyc 2 cylindry i dalej spokojnie jedzie.

Programy fabryczne DSG z przelomu 2019/2020 i 2021 byly dramatycznie zjeb…. bo bylo swiezo po nagonce na dieselgate i VW sie bal. Dlatego tez w 2019/2020 diesel 1.6 tdi dsg z webasto kosztowal mniej niz 1.5 tsi dsg bez webasto, a 2.0 tdi tyle samo co 1.5 tsi, gdzie wczesniej to diesel byl ladnych kilka tys drozszy. Normalnie odjazd, ale kupielem 1.5 tsi dsg bo mam do pracy 5 km i nie chcialem na zimno jezdzic i wypalac pod praca dpf-a jak kolega w pracy z passata.
ODPOWIEDZ