T-Roc R i docieranie

Wszystkie tematy związane z Volkswagenem T-Roc - zakup, eksploatacja, problemy itd.
and
Posty: 24
Rejestracja: 21 mar 2024, 19:03

Re: T-Roc R i docieranie

Post autor: and »

Jednym słowem na "N"utralu
Spinner
Posty: 783
Rejestracja: 25 cze 2020, 11:25

Re: T-Roc R i docieranie

Post autor: Spinner »

and pisze: 16 kwie 2024, 20:57 Jednym słowem na "N"utralu
Tu chodzi o powolne chłodzenie turbiny a nie oleju, bo olej ma eksploatacyjną temperaturę w okolicach 100 stopni bez względu na to czy jechałeś autostradą czy po mieście i ostygnie sobie jak wyłączysz silnik.
Najważniejsze: chłodzisz na "P" a nie na "N"! Nie wdając się w szczegóły, przyjmij na wiarę (jak chcesz to sonie doczytaj), że "N" służy tylko do krótkiego przepychania samochodu w razie np. awarii lub na warsztacie. Najlepiej zakonotuj sobie, że "N" to nie znaczy Neutral tylko "Nigdy" albo "Never" względnie "Niemals" zwłaszcza na światłach czy w korku.
Awatar użytkownika
JacK666
Posty: 428
Rejestracja: 20 maja 2023, 20:14

Re: T-Roc R i docieranie

Post autor: JacK666 »

Spinner pisze: 16 kwie 2024, 21:50
Tu chodzi o powolne chłodzenie turbiny a nie oleju, bo olej ma eksploatacyjną temperaturę w okolicach 100 stopni bez względu na to czy jechałeś autostradą czy po mieście i ostygnie sobie jak wyłączysz silnik.
Użyłem skrótu myślowego o chłodzeniu oleju w kontekście zchłodzenia turbiny by nie przypalić oleju od bardzo wysokiej temperatury turbiny bezpośrednio po długotrwałej pracy gdy od razu wyłączymy silnik co powoduje zatrzymanie krążenia oleju w układzie.
R-line 2023, 1.5 manual, komfort, led plus, beats, kamera, 18 cali, easy open, keyless itd.
Spinner
Posty: 783
Rejestracja: 25 cze 2020, 11:25

Re: T-Roc R i docieranie

Post autor: Spinner »

JacK666 pisze: 16 kwie 2024, 22:11
Spinner pisze: 16 kwie 2024, 21:50
Tu chodzi o powolne chłodzenie turbiny a nie oleju, bo olej ma eksploatacyjną temperaturę w okolicach 100 stopni bez względu na to czy jechałeś autostradą czy po mieście i ostygnie sobie jak wyłączysz silnik.
Użyłem skrótu myślowego o chłodzeniu oleju w kontekście zchłodzenia turbiny by nie przypalić oleju od bardzo wysokiej temperatury turbiny bezpośrednio po długotrwałej pracy gdy od razu wyłączymy silnik co powoduje zatrzymanie krążenia oleju w układzie.
To jedna prawda co piszesz, ale druga prawda to to, że łopatki turbiny, które mogą rozgrzać się nawet do 1000 stopni, gdy zostaną zbyt gwałtownie schłodzone to mogą ulec wypaczeniu i turbina do wyrzucenia.
Galux20
Posty: 487
Rejestracja: 29 paź 2022, 9:40

Re: T-Roc R i docieranie

Post autor: Galux20 »

Będę odbierał TDI w Białymstoku,powrót w okolice Konina nad Gopło.
Normalnie to wiadomo autostrada.
Przy nowym silniku to może wybrać krajowe drogi?
Zrobić sobie wycieczkę bocznymi drogami?.
Wstąpić do Tykocina na kartacze, do Płocka na piekną starówkę.
Jakie miejsca polecacie po drodze?
Zmienianie prędkości co kilka km nic nie da bo silnik będzie jednostajnie i tak kręcił?
1.5 DSG 6,2 spalanie
Awatar użytkownika
JacK666
Posty: 428
Rejestracja: 20 maja 2023, 20:14

Re: T-Roc R i docieranie

Post autor: JacK666 »

Pojechałbym autostradą, prawym pasem z delikatnie muskanym gazem starając sie trzymać okolice 2 tys. obrotów.
R-line 2023, 1.5 manual, komfort, led plus, beats, kamera, 18 cali, easy open, keyless itd.
Galux20
Posty: 487
Rejestracja: 29 paź 2022, 9:40

Re: T-Roc R i docieranie

Post autor: Galux20 »

Problem jest taki , że jeżdżę obecnie takim silnikiem od 5 lat.
Przy 100kmh to obroty 1200 do 1400 trzyma i dodatkowo hybryda potrafi silnik wyłączać.
Tykocina z podlaskimi knajpkami nie odpuszczę.😀
1.5 DSG 6,2 spalanie
Sisay
Posty: 8
Rejestracja: 24 sty 2025, 15:30

Re: T-Roc R i docieranie

Post autor: Sisay »

Wszystko fajnie tylko automat sam dobija w nowym samochodzie pod wieksza gorke lub z gorki(teren gorzysty) do 3000-3500 obrotow na drugim biegu .... (przejechane dopiero 400 km)
ODPOWIEDZ