Chip tuning 1.5 DSG Benzyna
Chip tuning 1.5 DSG Benzyna
Witam. Mam propozycje zrobienia w moim aucie chip tuning. Posiadam T-Roc 2022 polift 1,5 150hp DSG Benzyna. Moge po tym tunningu miec 175hp.
Nie znam sie totalnie na tym. Moje pytanie jest nastepujace. Czy warto robic? Auto bedzie sie jakos szybciej zurzywalo? odczuje te 25hp?
Prosze o informacje jakie sa plusy tego tuningu, a jakie minusy.
Nie znam sie totalnie na tym. Moje pytanie jest nastepujace. Czy warto robic? Auto bedzie sie jakos szybciej zurzywalo? odczuje te 25hp?
Prosze o informacje jakie sa plusy tego tuningu, a jakie minusy.
Re: Chip tuning 1.5 DSG Benzyna
Wzrost mocy to jedno ale jaki będzie wzrost momentu obrotowego?
Bardzo upraszczając temat tuningu to wzrost mocy przekłada się na wzrost prędkości maksymalnej a wzrost momentu na lepsze przyspieszenie.
Nie mam pojęcia jakie wersje skrzyni DSG są montowane w 1,5 tsi, bo DSG to nie moje klimaty, ale bym sprawdził jaka konkretnie skrzynia tam siedzi i jakie są jej ograniczenia w odniesieniu do podniesienia maksymalnego momentu.
Bardzo upraszczając temat tuningu to wzrost mocy przekłada się na wzrost prędkości maksymalnej a wzrost momentu na lepsze przyspieszenie.
Nie mam pojęcia jakie wersje skrzyni DSG są montowane w 1,5 tsi, bo DSG to nie moje klimaty, ale bym sprawdził jaka konkretnie skrzynia tam siedzi i jakie są jej ograniczenia w odniesieniu do podniesienia maksymalnego momentu.
R-line 2023, 1.5 manual, komfort, led plus, beats, kamera, 18 cali, easy open, keyless itd.
Re: Chip tuning 1.5 DSG Benzyna
Zdecydowanie nie warto.
Skrzynia biegów DQ200 przenosi do 250Nm oficjalnie. Wiadomo że jakaś rezerwa ale ja bym nie ryzykował - może i przeniesie okolice 300Nm ale mam wątpliwości ile wytrzymają w niej sprzęgła. W internecie są wpisy że (przy standardowej fabrycznej mocy) sprzęgła w tej skrzyni przy jeździe w trasie powinny dotrwać do przebiegu 150.000 km, przy jeździe miejskiej zdecydowanie mniej. To co będzie jeśli ją dodatkowo obciążmy?
Jak masz kasę i jesteś gotowy na dodatkowe atrakcje to tuninguj
Skrzynia biegów DQ200 przenosi do 250Nm oficjalnie. Wiadomo że jakaś rezerwa ale ja bym nie ryzykował - może i przeniesie okolice 300Nm ale mam wątpliwości ile wytrzymają w niej sprzęgła. W internecie są wpisy że (przy standardowej fabrycznej mocy) sprzęgła w tej skrzyni przy jeździe w trasie powinny dotrwać do przebiegu 150.000 km, przy jeździe miejskiej zdecydowanie mniej. To co będzie jeśli ją dodatkowo obciążmy?
Jak masz kasę i jesteś gotowy na dodatkowe atrakcje to tuninguj

Ostatnio zmieniony 27 lut 2025, 17:40 przez Kris_G, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Chip tuning 1.5 DSG Benzyna
To że ktoś Ci powiedział że wyjdzie 175 hp to nie znaczy że tak będzie , każdy samochód wymaga indywidualnego strojenia , czy warto , moim zdaniem TAK , miałem auta po Stage 1 i Stage 2 , wiadomo że zmodzone auto wymaga większej troski .
Co do momentu obrotowego , który jest zwiększony , stawiam na to że nie będziesz auta cisnął w nie wiem jak nie wyobrażalny sposób , co innego jak mu będziesz cały czas wkładał , to i na serii coś klęknie .
Ja czekam tylko na koniec gwarancji i od razu robię moda , dla mnie takie auto po prostu jeździ LEPIEJ.
Co do momentu obrotowego , który jest zwiększony , stawiam na to że nie będziesz auta cisnął w nie wiem jak nie wyobrażalny sposób , co innego jak mu będziesz cały czas wkładał , to i na serii coś klęknie .
Ja czekam tylko na koniec gwarancji i od razu robię moda , dla mnie takie auto po prostu jeździ LEPIEJ.
Re: Chip tuning 1.5 DSG Benzyna
To po co robić tuning? Jak się nie będzie tego wykorzystywać?Waldzior pisze: ↑27 lut 2025, 17:12 To że ktoś Ci powiedział że wyjdzie 175 hp to nie znaczy że tak będzie , każdy samochód wymaga indywidualnego strojenia , czy warto , moim zdaniem TAK , miałem auta po Stage 1 i Stage 2 , wiadomo że zmodzone auto wymaga większej troski .
Co do momentu obrotowego , który jest zwiększony , stawiam na to że nie będziesz auta cisnął w nie wiem jak nie wyobrażalny sposób , co innego jak mu będziesz cały czas wkładał , to i na serii coś klęknie .
Ja czekam tylko na koniec gwarancji i od razu robię moda , dla mnie takie auto po prostu jeździ LEPIEJ.
R-line 2023, 1.5 manual, komfort, led plus, beats, kamera, 18 cali, easy open, keyless itd.
Re: Chip tuning 1.5 DSG Benzyna
Będzie się to wykorzystywać , nawet trzeba z tego korzystać , ALE trzeba to robić z wykorzystaniem sieci neuronów , w przeciwnym razie jest puste gadanie typu że chip mi motorownię wykończył .
Re: Chip tuning 1.5 DSG Benzyna
Pozno, ale podziele sie przemysleniami.qmr84 pisze: ↑26 lut 2025, 22:19 Witam. Mam propozycje zrobienia w moim aucie chip tuning. Posiadam T-Roc 2022 polift 1,5 150hp DSG Benzyna. Moge po tym tunningu miec 175hp.
Nie znam sie totalnie na tym. Moje pytanie jest nastepujace. Czy warto robic? Auto bedzie sie jakos szybciej zurzywalo? odczuje te 25hp?
Prosze o informacje jakie sa plusy tego tuningu, a jakie minusy.
Te 175KM to typowe po stage 1. Zazwyczaj jest w zakresie 170-180, zalezy jak wyjdzie i wtedy moment jest w zakresie 290-300 czasem pare Nm wiecej.
To sa bezpieczne nastawy dla silnika i skrzyni DQ200.
Sam o tym myslalem, ale po glebszym zastanowieniu stwierdzilem ze nie warto, bo juz teraz jest problem z trakcja. Nawet fabryczne osiagi sa za mocne dla oski, a co dopiero po tuningu.
Finalnie darowalem sobie, tylko ACT wylaczylem u tunera.
Re: Chip tuning 1.5 DSG Benzyna
jak po wyłączeniu act?
Re: Chip tuning 1.5 DSG Benzyna
Gdzie wyłączyłeś ACT?Dig Dug pisze: ↑05 mar 2025, 22:02Pozno, ale podziele sie przemysleniami.qmr84 pisze: ↑26 lut 2025, 22:19 Witam. Mam propozycje zrobienia w moim aucie chip tuning. Posiadam T-Roc 2022 polift 1,5 150hp DSG Benzyna. Moge po tym tunningu miec 175hp.
Nie znam sie totalnie na tym. Moje pytanie jest nastepujace. Czy warto robic? Auto bedzie sie jakos szybciej zurzywalo? odczuje te 25hp?
Prosze o informacje jakie sa plusy tego tuningu, a jakie minusy.
Te 175KM to typowe po stage 1. Zazwyczaj jest w zakresie 170-180, zalezy jak wyjdzie i wtedy moment jest w zakresie 290-300 czasem pare Nm wiecej.
To sa bezpieczne nastawy dla silnika i skrzyni DQ200.
Sam o tym myslalem, ale po glebszym zastanowieniu stwierdzilem ze nie warto, bo juz teraz jest problem z trakcja. Nawet fabryczne osiagi sa za mocne dla oski, a co dopiero po tuningu.
Finalnie darowalem sobie, tylko ACT wylaczylem u tunera.
R-line 2022, 1.5 DSG