Cześć wszystkim
Dzisiaj tak dla siebie robiłem pomia naładowania i ładowania akumulatoa przez alternator i stad moje zdziwnienie ponieważ akumulator w trakcie spoczynku miał jakieś 12,3V a po uuchomienmiu silnika napięcie wzrasta do ledwo 12,8V. W moim starym aucie z silnikiem wolnossącym ładowanie na alternatorze wynosiło 14 V z kawałkiem, tak samo jest w samochodzie hybrydowym T gdzie ładowanie aku AGM podczas pracy układu hybrydowego i silnika wynosi ponad 14V. Potrafi mi to ktoś wyjaśnić ?
EDIT: Dopiero podczas gazowania napięcie ładowania wzrasta do 14V.
EDIT2: Jeżeli włącze wszystkie możliwe odbiorniki na full wtedy ładowanie wynosi 14.5V
W nowych autach z start stop i Aku efb tak to działa. Alternator nie podaje stałego napięcia. Jak kiedyś ładowarką podładowalem aku to później auto dawało 12V aby trochę rozładować akumulator. Dziwne to.