VWTroc12#$ pisze: ↑28 mar 2025, 22:29
Zbudowali silnik cztero-cylindrowy, a 80% czasu jeździ na dwóch. BEZSENS! Strasznie nierównomierne zużycie silnika.
Jakie masz średnie spalanie?
Skoro masz 80 procent tego trybu to pewnie poniżej 4 litrów na 100km.
Lub niewiele wiecej
Mam 1,5 DSG z jesieni 24r. Ostatnio musiałem jechać do Niemiec i z powrotem to 2tys km. 90% jazdy na aktywnym tempomacie, tam gdzie limit na drodze był zdjęty to 140-150/h. W jedna stronę 6,1l a z powrotem 6l ale ... podejrzewam że średnią co nieco podniosły polskie drogi (~360km) przez miasto i ruch dwukierunkowy na drodze.
Ciekawe ile bym spalił na działających zawsze 4 cylindrach? A że nierównomierne zużycie silnika? mam gwarancje na 5 lat i mam to gdzieś a nawet gdyby to jak na razie nie znalazłem żadnej wzmianki w necie o problemach z ATC. Czasami, tylko czasami poczuje opóźnienie zmianę z 2 na cylindry ale to sporadyczne przypadki, żadnych innych niepokojących anomalii nie stwierdzam.
U mnie sam ATC dość szybko się uruchamia, tak jak u niektórych tu piszących, ale bez żadnych negatywów.
Co do ATC i jazdy autostradowej? to nie pomogę. Display był ustawiony na pokazywanie znaków. Średnie zużycie z trasy widziałem tylko na zakończenie jazd.
Oczywiście prócz spalania można sobie narzekać na nierównomierne zużycie silnika ale to w tech chwili tylko domysły. Czas pokarze kto miał racje?
Żeby pokazać jak to wygląda, złamałem wczoraj parę przepisów i zrobiłem zdjęcie na prostej drodze 500 metrów po wyjechaniu z garażu - DSG, trójka, 30 na godzinę, zimny silnik, ACT aktywny.
Jak się przyjrzałem to on przy turlaniu po mieście praktycznie ciągle się włącza, tyle że na 5 biegu go nie słychać, a na 3 i 4 tak. Żeby było śmieszniej, potrafi zmienić bieg i dalej zostać na ACT zamiast dołączyć cylindry.
Przy okazji widzę, że złapałem zmianę wartości na wyświetlaczu
Co do ACT interesujaca jest inna kwestia, silnik ma sie dotrzec przez te 1500 km.
Jesli dobrze mysle to przy ACT ktore sie wlacza nonstop to pozostale 2 cylindry sie dotra na jakis 4000 km ?
pshemus pisze: ↑31 mar 2025, 9:54
Żeby pokazać jak to wygląda, złamałem wczoraj parę przepisów i zrobiłem zdjęcie na prostej drodze 500 metrów po wyjechaniu z garażu - DSG, trójka, 30 na godzinę, zimny silnik, ACT aktywny.
Jak się przyjrzałem to on przy turlaniu po mieście praktycznie ciągle się włącza, tyle że na 5 biegu go nie słychać, a na 3 i 4 tak. Żeby było śmieszniej, potrafi zmienić bieg i dalej zostać na ACT zamiast dołączyć cylindry.
.............
Przy okazji widzę, że złapałem zmianę wartości na wyświetlaczu
Mam tak samo na manualu. Ty nie możesz ale inni z manualem niech się doturlają do skrzyżowania na 2 biegu i spróbują trochę jeszcze zwolnić nie zatrzymując auta wjechać w zakręt i spróbować przyśpieszyć to odczują jak cała buda się trzęsie i mam wrażenie że silnik wyskoczy. Jeszcze raz to się zdarzy i będę nagrywał i wyląduję w serwisie. .
T-ROC LIFE Plus 1.5 Manual.
Odbiór 10 stycznia 2025
pshemus pisze: ↑31 mar 2025, 9:54
Żeby pokazać jak to wygląda, złamałem wczoraj parę przepisów i zrobiłem zdjęcie na prostej drodze 500 metrów po wyjechaniu z garażu - DSG, trójka, 30 na godzinę, zimny silnik, ACT aktywny.
Jak się przyjrzałem to on przy turlaniu po mieście praktycznie ciągle się włącza, tyle że na 5 biegu go nie słychać, a na 3 i 4 tak. Żeby było śmieszniej, potrafi zmienić bieg i dalej zostać na ACT zamiast dołączyć cylindry.
.............
Przy okazji widzę, że złapałem zmianę wartości na wyświetlaczu
Mam tak samo na manualu. Ty nie możesz ale inni z manualem niech się doturlają do skrzyżowania na 2 biegu i spróbują trochę jeszcze zwolnić nie zatrzymując auta wjechać w zakręt i spróbować przyśpieszyć to odczują jak cała buda się trzęsie i mam wrażenie że silnik wyskoczy. Jeszcze raz to się zdarzy i będę nagrywał i wyląduję w serwisie. .
A ile masz wtedy obrotów na tej dwójce? I od czego masz pierwszy bieg?
Po to masz skrzynię manualną by z niej korzystać a nie doprowadzać silnik do tak niskich obrotów by nie miał siły jechać. Do tego to jest turbo i żeby jechać musi coś dmuchać a do tego tak czy inaczej potrzebne są obroty.
Jeżdząc manualem doskonale się czuje jaki bieg musi być zapięty w stosunku do obrotów i prędkosci jazdy by silnik był gotowy od razu do przyspieszania na każde naciśniecie gazu.
R-line 2023, 1.5 manual, komfort, led plus, beats, kamera, 18 cali, easy open, keyless itd.