Praca silnika 1,5 TSI na dwóch cylindrach.

Wszystkie tematy związane z Volkswagenem T-Roc - zakup, eksploatacja, problemy itd.
Galux20
Posty: 519
Rejestracja: 29 paź 2022, 9:40

Re: Praca silnika 1,5 TSI na dwóch cylindrach.

Post autor: Galux20 »

VWTroc12#$ pisze: 28 mar 2025, 22:29 Zbudowali silnik cztero-cylindrowy, a 80% czasu jeździ na dwóch. BEZSENS! Strasznie nierównomierne zużycie silnika.
Jakie masz średnie spalanie?
Skoro masz 80 procent tego trybu to pewnie poniżej 4 litrów na 100km.
Lub niewiele wiecej
1.5 DSG 6,2 spalanie zima
5,8 wiosna
Bob66
Posty: 10
Rejestracja: 24 lut 2025, 21:25

Re: Praca silnika 1,5 TSI na dwóch cylindrach.

Post autor: Bob66 »

Mam 1,5 DSG z jesieni 24r. Ostatnio musiałem jechać do Niemiec i z powrotem to 2tys km. 90% jazdy na aktywnym tempomacie, tam gdzie limit na drodze był zdjęty to 140-150/h. W jedna stronę 6,1l a z powrotem 6l ale ... podejrzewam że średnią co nieco podniosły polskie drogi (~360km) przez miasto i ruch dwukierunkowy na drodze.
Ciekawe ile bym spalił na działających zawsze 4 cylindrach? A że nierównomierne zużycie silnika? mam gwarancje na 5 lat i mam to gdzieś a nawet gdyby to jak na razie nie znalazłem żadnej wzmianki w necie o problemach z ATC. Czasami, tylko czasami poczuje opóźnienie zmianę z 2 na cylindry ale to sporadyczne przypadki, żadnych innych niepokojących anomalii nie stwierdzam.
Galux20
Posty: 519
Rejestracja: 29 paź 2022, 9:40

Re: Praca silnika 1,5 TSI na dwóch cylindrach.

Post autor: Galux20 »

Na autostradzie act często się uruchamiał?
Spalanie świetne
1.5 DSG 6,2 spalanie zima
5,8 wiosna
Bob66
Posty: 10
Rejestracja: 24 lut 2025, 21:25

Re: Praca silnika 1,5 TSI na dwóch cylindrach.

Post autor: Bob66 »

U mnie sam ATC dość szybko się uruchamia, tak jak u niektórych tu piszących, ale bez żadnych negatywów.
Co do ATC i jazdy autostradowej? to nie pomogę. Display był ustawiony na pokazywanie znaków. Średnie zużycie z trasy widziałem tylko na zakończenie jazd.
Oczywiście prócz spalania można sobie narzekać na nierównomierne zużycie silnika ale to w tech chwili tylko domysły. Czas pokarze kto miał racje?
pshemus
Posty: 441
Rejestracja: 16 lut 2023, 19:23

Re: Praca silnika 1,5 TSI na dwóch cylindrach.

Post autor: pshemus »

Żeby pokazać jak to wygląda, złamałem wczoraj parę przepisów i zrobiłem zdjęcie na prostej drodze 500 metrów po wyjechaniu z garażu - DSG, trójka, 30 na godzinę, zimny silnik, ACT aktywny.
Jak się przyjrzałem to on przy turlaniu po mieście praktycznie ciągle się włącza, tyle że na 5 biegu go nie słychać, a na 3 i 4 tak. Żeby było śmieszniej, potrafi zmienić bieg i dalej zostać na ACT zamiast dołączyć cylindry.

Obrazek

Przy okazji widzę, że złapałem zmianę wartości na wyświetlaczu ;)
Sisay
Posty: 9
Rejestracja: 24 sty 2025, 15:30

Re: Praca silnika 1,5 TSI na dwóch cylindrach.

Post autor: Sisay »

Co do ACT interesujaca jest inna kwestia, silnik ma sie dotrzec przez te 1500 km.
Jesli dobrze mysle to przy ACT ktore sie wlacza nonstop to pozostale 2 cylindry sie dotra na jakis 4000 km ?
pshemus
Posty: 441
Rejestracja: 16 lut 2023, 19:23

Re: Praca silnika 1,5 TSI na dwóch cylindrach.

Post autor: pshemus »

One się chyba ruszają i są smarowane tylko nie mają podawanego paliwa
https://www.autocentrum.pl/publikacje/p ... -poradnik/
Seba666
Posty: 14
Rejestracja: 17 gru 2024, 22:53

Re: Praca silnika 1,5 TSI na dwóch cylindrach.

Post autor: Seba666 »

pshemus pisze: 31 mar 2025, 9:54 Żeby pokazać jak to wygląda, złamałem wczoraj parę przepisów i zrobiłem zdjęcie na prostej drodze 500 metrów po wyjechaniu z garażu - DSG, trójka, 30 na godzinę, zimny silnik, ACT aktywny.
Jak się przyjrzałem to on przy turlaniu po mieście praktycznie ciągle się włącza, tyle że na 5 biegu go nie słychać, a na 3 i 4 tak. Żeby było śmieszniej, potrafi zmienić bieg i dalej zostać na ACT zamiast dołączyć cylindry.
.............
Przy okazji widzę, że złapałem zmianę wartości na wyświetlaczu ;)
Mam tak samo na manualu. Ty nie możesz ale inni z manualem niech się doturlają do skrzyżowania na 2 biegu i spróbują trochę jeszcze zwolnić nie zatrzymując auta wjechać w zakręt i spróbować przyśpieszyć to odczują jak cała buda się trzęsie i mam wrażenie że silnik wyskoczy. Jeszcze raz to się zdarzy i będę nagrywał i wyląduję w serwisie. ;-).
T-ROC LIFE Plus 1.5 Manual.
Odbiór 10 stycznia 2025 ;-)
Galux20
Posty: 519
Rejestracja: 29 paź 2022, 9:40

Re: Praca silnika 1,5 TSI na dwóch cylindrach.

Post autor: Galux20 »

DSG w takim momencie momentalnie dobiera bieg
Nie ma mowy o trzesawkach.
TA skrzynia jest aż nadto elastyczna.
Manualna ma dwumase?

Obejrzałem ten film.
Raczej to dobre rozwiązanie, nie mogę natrafić na konkretny przypadek usterki z powodu act.
1.5 DSG 6,2 spalanie zima
5,8 wiosna
Awatar użytkownika
JacK666
Posty: 489
Rejestracja: 20 maja 2023, 20:14

Re: Praca silnika 1,5 TSI na dwóch cylindrach.

Post autor: JacK666 »

Seba666 pisze: 31 mar 2025, 19:59
pshemus pisze: 31 mar 2025, 9:54 Żeby pokazać jak to wygląda, złamałem wczoraj parę przepisów i zrobiłem zdjęcie na prostej drodze 500 metrów po wyjechaniu z garażu - DSG, trójka, 30 na godzinę, zimny silnik, ACT aktywny.
Jak się przyjrzałem to on przy turlaniu po mieście praktycznie ciągle się włącza, tyle że na 5 biegu go nie słychać, a na 3 i 4 tak. Żeby było śmieszniej, potrafi zmienić bieg i dalej zostać na ACT zamiast dołączyć cylindry.
.............
Przy okazji widzę, że złapałem zmianę wartości na wyświetlaczu ;)
Mam tak samo na manualu. Ty nie możesz ale inni z manualem niech się doturlają do skrzyżowania na 2 biegu i spróbują trochę jeszcze zwolnić nie zatrzymując auta wjechać w zakręt i spróbować przyśpieszyć to odczują jak cała buda się trzęsie i mam wrażenie że silnik wyskoczy. Jeszcze raz to się zdarzy i będę nagrywał i wyląduję w serwisie. ;-).
A ile masz wtedy obrotów na tej dwójce? I od czego masz pierwszy bieg?
Po to masz skrzynię manualną by z niej korzystać a nie doprowadzać silnik do tak niskich obrotów by nie miał siły jechać. Do tego to jest turbo i żeby jechać musi coś dmuchać a do tego tak czy inaczej potrzebne są obroty.
Jeżdząc manualem doskonale się czuje jaki bieg musi być zapięty w stosunku do obrotów i prędkosci jazdy by silnik był gotowy od razu do przyspieszania na każde naciśniecie gazu.
R-line 2023, 1.5 manual, komfort, led plus, beats, kamera, 18 cali, easy open, keyless itd.
ODPOWIEDZ