Praca silnika 1,5 TSI na dwóch cylindrach.

Wszystkie tematy związane z Volkswagenem T-Roc - zakup, eksploatacja, problemy itd.
Awatar użytkownika
JacK666
Posty: 489
Rejestracja: 20 maja 2023, 20:14

Re: Praca silnika 1,5 TSI na dwóch cylindrach.

Post autor: JacK666 »

Dobra kajam się :-)
Poczytałem jak jeździcie i stosując ten rodzaj jazdy czyli turlanie się na wysokich biegach i bardzo niskich obrotach w okolicach 1,5 tys. jestem w stanie praktycznie cały czas jechać na 2-cylindrach.
Jako, że zwykle jeżdzę przy obrotach w zakresie 2,5-3 tys. a przy przyspieszaniu do 5 tys. to jest to dla mnie zupełnie nowe dramatyczne doświadczenie ale fakt pozostaje faktem wtedy tryb 2-cylindrowy włącza się zaraz po klkuset metrach od ruszenia i bardzo często.
Osobiscie uważam, że jest to katowanie silnika więc jeden dzień takich doświadczeń mi wystarczył.
R-line 2023, 1.5 manual, komfort, led plus, beats, kamera, 18 cali, easy open, keyless itd.
pshemus
Posty: 441
Rejestracja: 16 lut 2023, 19:23

Re: Praca silnika 1,5 TSI na dwóch cylindrach.

Post autor: pshemus »

Tylko że w przypadku DSG niewiele da się z tym zrobić. Tryb sport jedynie przeciąga zmiane biegu ponad miarę przy przyspieszaniu.
2.5 - 3k obrotów przy tym silniku to jak dla mnie przesada, głośny się wtedy zaczyna robić. Nawet w wolnossącym raczej jeździłem między 2 i 2.5k, z turbiną nie widzę powodu żeby tak wysoko ciągnąć, ale to już kwetia gustu i przyzwyczajeń.
Galux20
Posty: 519
Rejestracja: 29 paź 2022, 9:40

Re: Praca silnika 1,5 TSI na dwóch cylindrach.

Post autor: Galux20 »

Pshemus dobrze to opisałeś.
1.5 DSG 6,2 spalanie zima
5,8 wiosna
Tucs-roc
Posty: 133
Rejestracja: 01 sty 2025, 22:22

Re: Praca silnika 1,5 TSI na dwóch cylindrach.

Post autor: Tucs-roc »

Nie da się nie jechać na tym 2-cylindrowym. Poza tym właśnie na zimnym jak również pod koniec jazdy nie można zbyt wysokich obrotów.
Natomiast odczucia lepsze niż przy silnikach 3-cylindrowych. Kluczowe są na szczęście fakty że jednak ludzie mają przebiegi i chyba nie ma aż tak narzekań czy problemow
Indi
Posty: 84
Rejestracja: 11 sie 2022, 21:05

Re: Praca silnika 1,5 TSI na dwóch cylindrach.

Post autor: Indi »

Tucs-roc pisze: 01 kwie 2025, 22:09 Nie da się nie jechać na tym 2-cylindrowym......
Półtora roku temu przejechałem około 7 tys. km. autostradami PL, SK, H, HR, BIH, SLO, I, A, CZ i PL, przy mojej spokojnej jeździe z travel ass. ustawionym na 120 - 130 km/h zapewne 500 - 700 km (nie kontrolowałem tego dokładnie) przejechałem na 2 cylindrach i dało się jechać. Nie słyszałem żadnego drapania, stukania, pojękiwania, sapania, terkotania itd. Obecnie również (odpukać w niemalowane) nic takiego nie słyszę, przejechałem prawie 34 tys.
Tucs-roc pisze: 01 kwie 2025, 22:09 Kluczowe są na szczęście fakty że jednak ludzie mają przebiegi i chyba nie ma aż tak narzekań czy problemow
Otóż TO. ...... No chyba, że wleją komuś za dużo oleju na przeglądzie, ale to już inna historyja.
T-Roc Style 1.5 DSG Ascot Gray+Czarny, Pakiet Komfort, System Easy Open & Close z alarmem, Szyby przyciemniane, Kierownica podgrzewana, Kamera Cofania, Travel Assist High. Zamówiony 27.06.2022r., produkcja 19tydz.2023 r., odebrany 23.06.2023 r.
Galux20
Posty: 519
Rejestracja: 29 paź 2022, 9:40

Re: Praca silnika 1,5 TSI na dwóch cylindrach.

Post autor: Galux20 »

Byłeś w BIH.
Na 1maja sprawdzam tam pogodę.
Piękny kraj , świetni ludzie.
1.5 DSG 6,2 spalanie zima
5,8 wiosna
Indi
Posty: 84
Rejestracja: 11 sie 2022, 21:05

Re: Praca silnika 1,5 TSI na dwóch cylindrach.

Post autor: Indi »

Galux20 pisze: 02 kwie 2025, 21:35 Byłeś w BIH.
Na 1maja sprawdzam tam pogodę.
Piękny kraj , świetni ludzie.
Wodospady Kravica, Mostar, Medziugorie.
Piękny kraj, potwierdzam. Niedrogi. Polecam w restauracji np. w Mostarze zamówić platę mięsną i platę rybną z owocami morza (nawet jeśli nie dasz/dacie rady zjeść bo porcje spore ale co popróbujesz to Twoje/Wasze ;) , cena to połowa tego co w HR.

Ja w majówkę baza Świeradów Zdrój i kilka zamków, jakieś sztolnie + wejście na Szrenicę i Śnieżne Kotły od strony W. Kamieńczyka. Oczywiście wszystko T-Roc na 2 cylindrach.
T-Roc Style 1.5 DSG Ascot Gray+Czarny, Pakiet Komfort, System Easy Open & Close z alarmem, Szyby przyciemniane, Kierownica podgrzewana, Kamera Cofania, Travel Assist High. Zamówiony 27.06.2022r., produkcja 19tydz.2023 r., odebrany 23.06.2023 r.
Galux20
Posty: 519
Rejestracja: 29 paź 2022, 9:40

Re: Praca silnika 1,5 TSI na dwóch cylindrach.

Post autor: Galux20 »

Na mojej stałej trasie do pracy przy średnim spalaniu 5.5 to tryb dwucylindrowy to jakieś 10 do 15 proc.
1.5 DSG 6,2 spalanie zima
5,8 wiosna
Mazak
Posty: 2
Rejestracja: 03 kwie 2025, 21:34

Re: Praca silnika 1,5 TSI na dwóch cylindrach.

Post autor: Mazak »

Kiedyś myślałem że ACT w 1.5 TSI jest powodem wyklepanego sworznia tłoka , ale u mnie przytarte były wszystkie 4 cylindry , więc to raczej nie to
VWTroc12#$
Posty: 9
Rejestracja: 25 lut 2025, 21:13

Re: Praca silnika 1,5 TSI na dwóch cylindrach.

Post autor: VWTroc12#$ »

Jest firma w Krakowie, która opracowała software, które pozwala wyłączyć to głupie ACT.
ODPOWIEDZ