Spinner pisze: ↑25 sty 2021, 0:52
2. Wykupiłem pakiet przeglądów 48 m-cy i 60k km przebiegu bo nie wiedziałem o tej pułapce z przedłużonymi okresami obsługi, który w tej sytuacji nie jest już tak atrakcyjny jakby się wydawało.
Kwestia: Jeżeli zażyczę sobie przekodowanie na QG0 ( standardowy okres obsługi, 1 rok, olej po 15 k km) to czy ten pakiet przeglądów "diabli wezmą", czy może być on jakoś przeliczony albo uznany w kosztach nowego, droższego, planu przeglądów.
Przeglądy olejowe będziesz miał co 2 lata / 30 tys. ale serwisowe co rok (z wyjątkiem pierwszego, który jest po 2 latach). Wychodzi więc w ciągu 4 lat: 2x wymiana oleju, 3x przeglądy serwisowe (to jest tylko inspekcja + standardowo chyba wymieniają filtr pyłkowy - przynajmniej u mnie tak było).
Nie wiem ile dałeś za swój pakiet (mi za niego wzięli chyba 1000 PLN) - wg mnie to mimo wszystko opłacalne.
Także jak napisał ktoś wcześniej - zamiast kombinować lepiej pojechać na wymianę oleju osobno.
Koledzy,
Mam pytanie. Dzisiaj po roku i 15k przebiegu zaświeciła mi się kontrolka check oil. Zatrzymałem samochód zgasiłem i odpaliłem ponownie, komunikat zniknął. Po 30 minutach postoju sprawdziłem poziom na bagnecie i pokazuje 1/3 pokratkowanego pola. Czy ktoś z was miał podobne doświadczenie i czy to normalne ze Troc tyle oleju zjada ?
czajfoos pisze: ↑25 sty 2021, 22:16
Koledzy,
Mam pytanie. Dzisiaj po roku i 15k przebiegu zaświeciła mi się kontrolka check oil. Zatrzymałem samochód zgasiłem i odpaliłem ponownie, komunikat zniknął. Po 30 minutach postoju sprawdziłem poziom na bagnecie i pokazuje 1/3 pokratkowanego pola. Czy ktoś z was miał podobne doświadczenie i czy to normalne ze Troc tyle oleju zjada ?
Jeżeli poziom oleju ustala się w obrębie tego ryflowanego pola to znaczy, że jest OK i kontrolka nie powinna się zapalać chyba, że powodem jest jakaś inna przyczyna a nie poziom oleju.
Co do zużycia oleju to tsi są słynne z "olejożerności". W instrukcji masz powiedziane: "Zależnie od sposobu jazdy i od warunków eksploatacji zużycie oleju silnikowego może wynosić do 1 l (1 kwarta) na 2000 kilometrów (1200 mil), zaś w nowych samochodach, przez pierwszych 5000 kilometrów (3100 mil) nawet więcej."
Witam. Wymieniłem olej w aso po 2000km. Poprosiłem o zużyty filtr olejowy i go otrzymałem. Po oględzinach na filtrze pojawiły się opiłki. Następna wymiana po 12000km, oczywiście ponownie poprosiłem o filtr i po problemie z opiłkami. Tak więc, każdy robi jak uważa ale dla mnie jest niezrozumiałe i niedopuszczalne, że wymienia się olej według instrukcji(znam ludzi którzy jeżdżą autami w leasingu i trzymają się wytycznych producenta. Wcześniejszą wymianę oleju mają tam gdzie słońce nie dochodzi) .Na zakończenie chciałbym jeszcze dodać, że warto mieć w aso jakiegoś znajomego który będzie miał oko na nasze auto.
rubens$ pisze: ↑28 sty 2021, 13:02
Witam. Wymieniłem olej w aso po 2000km. Poprosiłem o zużyty filtr olejowy i go otrzymałem. Po oględzinach na filtrze pojawiły się opiłki. Następna wymiana po 12000km, oczywiście ponownie poprosiłem o filtr i po problemie z opiłkami. Tak więc, każdy robi jak uważa ale dla mnie jest niezrozumiałe i niedopuszczalne, że wymienia się olej według instrukcji(znam ludzi którzy jeżdżą autami w leasingu i trzymają się wytycznych producenta. Wcześniejszą wymianę oleju mają tam gdzie słońce nie dochodzi) .Na zakończenie chciałbym jeszcze dodać, że warto mieć w aso jakiegoś znajomego który będzie miał oko na nasze auto.
W przyszłym tygodniu będę wymieniał olej po 3000 km. Wymianę będę robił sam i spokojnie przejrzę sobie co tam na filtrze i w starym oleju. Ale zmartwiłeś mnie tymi opiłkami. Docieranie docieraniem ale opiłki nie powinny się tam znaleźć. Pytanie: w swoim 2.0 masz miskę metalową czy plastikową? Kupiłem, mianowicie, w ASO korek spustowy pod mój VIN (też 2.0) i wygląda on jak zatyczka do ucha co budzi we mnie kolejne niepokoje.
Każdy nowy silnik po dotarciu chociaż nie wiadomo jak nowoczesny i spasowany będzie miał w oleju opiłki, tym bym się nie martwił. Co do miski to plastik. W aso wymienili korek spustowy z uszczelką NR.KAT.06L103801, dodatkowo śruba torx samozabezpeczjąca się nr.kat.WHT000729A
rubens$ pisze: ↑28 sty 2021, 17:34
Każdy nowy silnik po dotarciu chociaż nie wiadomo jak nowoczesny i spasowany będzie miał w oleju opiłki, tym bym się nie martwił. Co do miski to plastik. W aso wymienili korek spustowy z uszczelką NR.KAT.06L103801, dodatkowo śruba torx samozabezpeczjąca się nr.kat.WHT000729A
Gdzie ta śruba torx jest zlokalizowana i do czego służy bo sobie jej nie kupiłem?
rubens$ pisze: ↑28 sty 2021, 17:34
Każdy nowy silnik po dotarciu chociaż nie wiadomo jak nowoczesny i spasowany będzie miał w oleju opiłki, tym bym się nie martwił. Co do miski to plastik. W aso wymienili korek spustowy z uszczelką NR.KAT.06L103801, dodatkowo śruba torx samozabezpeczjąca się nr.kat.WHT000729A
Gdzie ta śruba torx jest zlokalizowana i do czego służy bo sobie jej nie kupiłem?
W uzupełnieniu: podejrzewam, że te torxy to do mocowania osłony, ale może się orientujesz albo masz na fakturze, ile ich potrzeba?
PS. drobiny metalu na filtrze powstałe przy tarciu o siebie metalowych powierzchni to rzecz normalna ale opiłki to już "grubsza" sprawa i stąd moje obawy.
rubens$ pisze: ↑28 sty 2021, 17:34
Każdy nowy silnik po dotarciu chociaż nie wiadomo jak nowoczesny i spasowany będzie miał w oleju opiłki, tym bym się nie martwił. Co do miski to plastik. W aso wymienili korek spustowy z uszczelką NR.KAT.06L103801, dodatkowo śruba torx samozabezpeczjąca się nr.kat.WHT000729A
Gdzie ta śruba torx jest zlokalizowana i do czego służy bo sobie jej nie kupiłem?
W uzupełnieniu: podejrzewam, że te torxy to do mocowania osłony, ale może się orientujesz albo masz na fakturze, ile ich potrzeba?
PS. drobiny metalu na filtrze powstałe przy tarciu o siebie metalowych powierzchni to rzecz normalna ale opiłki to już "grubsza" sprawa i stąd moje obawy.
Chodziło mi o drobiny metalu, a co do śrób torx to faktycznie moje przeoczenie, były 3 szt.