Badanie techniczne (hamulec elektryczny)
Badanie techniczne (hamulec elektryczny)
Witam, czy może się ktoś podzieli swoimi doświadczeniami z przebiegu pierwszego badania technicznego (SKP), a dokładniej mi chodzi o sprawdzanie hamulca elektrycznego na rolkach, jak to wyglądało?
Re: Badanie techniczne (hamulec elektryczny)
Ja byłem w maju. Diagnosta sam "opanował" co i jak nie wiem patrzyłem ale wyniki wyszły dobre;-)
Re: Badanie techniczne (hamulec elektryczny)
Wygląda to tak samo jak przy ręcznym hamulcu - diagnosta ciągnie za przycisk P, auto blokuje koła i wyskakuje z rolek
Re: Badanie techniczne (hamulec elektryczny)
Jadę w przyszłym tygodniu na przegląd więc i ja się przekonam na własnej skórze jak to wygląda, czytałem o wjechaniu na rolki i samochód sam rozpoznaje po prędkości funkcje testu, ale czytałem też o standardowym sprawdzeniu czyli roli i zaciągamy ręczny, nie wiem czy to zależy od stacji kontroli w której się to robi, czy też od osoby która to robi.
Re: Badanie techniczne (hamulec elektryczny)
Koledze chyba się pomyliło z homologacja przy badaniu spalin.
Re: Badanie techniczne (hamulec elektryczny)
Znalazłem coś takiego ale odnośnie Passata
"Do tego celu VW Passat został wyposażony w automatyczne rozpoznanie funkcji testu na rolkach hamulcowych.
Układ hamulcowy zostaje przełączony w modus „HU/TÜV Modus”, jak tylko rolki zaczynają się kręcić z prędkością 2,5 km/h do 9 km/h i równocześnie oba koła przednie pozostają w stanie spoczynku.Moduł kontrolny sygnalizowany jest również na desce rozdzielczej poprzez błyskającą kontrolkę układu hamulcowego.
Następnie należy 5 razy uruchomić przycisk elektrycznego hamulca postojowego - co również można skontrolować wzrokowo na desce rozdzielczej. Przy ostatnim naciśnięciu powinno nastąpić otwarcie hamulca postojowego. Po wyjechaniu z rolek należy koniecznie skontrolować działanie elektrycznego hamulca postojowego poprzez wciśnięcie przycisku i ponowne zwolnienie."
"Do tego celu VW Passat został wyposażony w automatyczne rozpoznanie funkcji testu na rolkach hamulcowych.
Układ hamulcowy zostaje przełączony w modus „HU/TÜV Modus”, jak tylko rolki zaczynają się kręcić z prędkością 2,5 km/h do 9 km/h i równocześnie oba koła przednie pozostają w stanie spoczynku.Moduł kontrolny sygnalizowany jest również na desce rozdzielczej poprzez błyskającą kontrolkę układu hamulcowego.
Następnie należy 5 razy uruchomić przycisk elektrycznego hamulca postojowego - co również można skontrolować wzrokowo na desce rozdzielczej. Przy ostatnim naciśnięciu powinno nastąpić otwarcie hamulca postojowego. Po wyjechaniu z rolek należy koniecznie skontrolować działanie elektrycznego hamulca postojowego poprzez wciśnięcie przycisku i ponowne zwolnienie."
Re: Badanie techniczne (hamulec elektryczny)
To niemożliwe. To ma działać po naciśnięciu guzika. Jak by to była jakaś procedura i nawet opisana w instrukcji to ile osob czyta dokładnie instrukcje. Ile osob by to zapamiętało po 3 latach i ile aut nie przeszło by przeglądu przez to że jak w moim przypadku to diagnosta prowadził auto przez cały przejazd i on też niekoniecznie musi znać "te" procedury. Tym bardziej że o ile sprawdzał wszystko bardzo dokładnie i skrupulatnie to sam powiedział że t-roc ma 1 raz na stacji.adrian-24 pisze: ↑07 sie 2021, 8:48 Znalazłem coś takiego ale odnośnie Passata
"Do tego celu VW Passat został wyposażony w automatyczne rozpoznanie funkcji testu na rolkach hamulcowych.
Układ hamulcowy zostaje przełączony w modus „HU/TÜV Modus”, jak tylko rolki zaczynają się kręcić z prędkością 2,5 km/h do 9 km/h i równocześnie oba koła przednie pozostają w stanie spoczynku.Moduł kontrolny sygnalizowany jest również na desce rozdzielczej poprzez błyskającą kontrolkę układu hamulcowego.
Następnie należy 5 razy uruchomić przycisk elektrycznego hamulca postojowego - co również można skontrolować wzrokowo na desce rozdzielczej. Przy ostatnim naciśnięciu powinno nastąpić otwarcie hamulca postojowego. Po wyjechaniu z rolek należy koniecznie skontrolować działanie elektrycznego hamulca postojowego poprzez wciśnięcie przycisku i ponowne zwolnienie."
Re: Badanie techniczne (hamulec elektryczny)
A przede wszystkim dlaczego auto miałoby wykrywać ze jest u diagnosty a nie na drodze. Poza tym jeśli u diagnosty zachowywałoby się inaczej niż na drodze, to jeszcze powtórzę, mielibyśmy powtórkę z dieselgate. Kolego Adrian-24 możesz podać link do całego artykułu z tymi rewelacjami?