Wahacz pisze: ↑21 sie 2021, 23:28
Czy myślisz że ktoś na to patrzy ? ...
Nie tyle myślę co liczę na to ... Ja patrzę
Od 4 lat jeżdżę autem 5 biegów i licznikowe 100 km/h ma przy ok. 2700 obr. Po krajówkach przyjemna jazda. Jednak miedzy 4 i 5 biegiem jest coś ok 400 obr różnicy i czasem się zapomnę i cisnę na 4 biegu - wkurza mnie to. Wcześniej był "koreańczyk", 5 biegów i tam 100 km/h przy coś tak 3100 obr. + słabe wyciszenie, moment obrotowy przy 5000 tys. = dramat akustyczny. Jeszcze dawniej miałem znów fajną skrzynię - 5 bieg był długi, mocno różny od 4 biegu i jazda w tzw trasie byla przyjemna.
Ja patrzę. Niestety do jazdy testowej nie było manuala. Ciekawy jestem czy znów się będę wkurzał jak przy "koreańczyku" czy będę zadowolony jak przed "koreańczykiem"?
T-Roc Advance 1.5 TSI 150 KM manualtronic 6-biegowy - odebrany 23 grudnia 2021
Moim zdaniem, sterowanie skrzynią dsg, w trybie "D", jest zbyt "ekologiczne" a tym samym szkodliwe dla silnika. Dziś, jadąc po pagórkowatej trasie musiałem przełączyć na "S" bo silnik już ewidentnie zaczynał się męczyć, co przy manualu już dawno zmusiłoby kierowcę do zredukowania, a dsg, uparcie D6 i ani myśli by bieg zrzucić.
Wahacz pisze: ↑21 sie 2021, 23:28
Czy myślisz że ktoś na to patrzy ? ...
Nie tyle myślę co liczę na to ... Ja patrzę
Od 4 lat jeżdżę autem 5 biegów i licznikowe 100 km/h ma przy ok. 2700 obr. Po krajówkach przyjemna jazda. Jednak miedzy 4 i 5 biegiem jest coś ok 400 obr różnicy i czasem się zapomnę i cisnę na 4 biegu - wkurza mnie to. Wcześniej był "koreańczyk", 5 biegów i tam 100 km/h przy coś tak 3100 obr. + słabe wyciszenie, moment obrotowy przy 5000 tys. = dramat akustyczny. Jeszcze dawniej miałem znów fajną skrzynię - 5 bieg był długi, mocno różny od 4 biegu i jazda w tzw trasie byla przyjemna.
Ja patrzę. Niestety do jazdy testowej nie było manuala. Ciekawy jestem czy znów się będę wkurzał jak przy "koreańczyku" czy będę zadowolony jak przed "koreańczykiem"?
W Rocu w manualu jest co prawda 6MT ale ... no właśnie - różnica pomiędzy 6 a 5 biegiem jest ok. 150 obr./min. !!!! pomiędzy 4 a 5 trochę lepiej ale też nie rewelacja.
Użytkownicy Roca muszą pogodzić się z tym, że Roc to auto projektowane głównie do jazdy miejskiej stąd:
- taka skrzynia (i takie przełożenia)
- zbiornik paliwa tylko 50 dm3
- brak schowka na okulary,
itp, itp.
Po przejechaniu 4 tys/km moje odczucia do manualu są takie,krótko:w moim poprzednim aucie vw 1,9 tdi manualna 5 biegowa skrzynia miała fajniejsze płynniejsze przełożenia lepiej się "wajchowało".Skrzynia 6 biegowa w t rocu jest trochę "porobiona" jest takie wrażenie jakby konstruktorzy sami nie wiedzieli co chcieli osiągnąć i jaki będzie efekt i tyle moich odczuć na 07.09.2021r.
Wahacz pisze: ↑07 wrz 2021, 9:54
Po przejechaniu 4 tys/km moje odczucia do manualu są takie,krótko.....Skrzynia 6 biegowa w t rocu jest trochę "porobiona" jest takie wrażenie jakby konstruktorzy sami nie wiedzieli co chcieli osiągnąć i jaki będzie efekt i tyle moich odczuć na 07.09.2021r.
No to będzie 1, 2, 4, 6, ewentualnie 1, 2, 3, 4, 6. Nikt nie nakazuje zapinać wszystkie biegi Taka skrzynia szóstka pięciobiegowa.
T-Roc Advance 1.5 TSI 150 KM manualtronic 6-biegowy - odebrany 23 grudnia 2021
Wahacz pisze: ↑21 sie 2021, 23:28
Czy myślisz że ktoś na to patrzy ? jeżeli chcesz to sprawdzimy i napiszemy nie ma problemu......
Udało się coś wybadać?
Jestem na dotarciu, ale już jestem pewien, że skrzynia chodzi inaczej niż w demo.
Mam pewne podejrzenie, że skrzynia dawana z fabrycznym hakiem ma inne przełożenie główne.
Fajnie by było jakby zobaczyć zestawienie obroty, bieg prędkość na płaskim z pustym samochodem. 1.5 TSI oczywiście.
Wahacz pisze: ↑07 wrz 2021, 9:54
Po przejechaniu 4 tys/km moje odczucia do manualu są takie,krótko.....Skrzynia 6 biegowa w t rocu jest trochę "porobiona" jest takie wrażenie jakby konstruktorzy sami nie wiedzieli co chcieli osiągnąć i jaki będzie efekt i tyle moich odczuć na 07.09.2021r.
No to będzie 1, 2, 4, 6, ewentualnie 1, 2, 3, 4, 6. Nikt nie nakazuje zapinać wszystkie biegi Taka skrzynia szóstka pięciobiegowa.
No i wszystko jasne. Nie zawsze ale często jest 1, 2, 3, 4 i 6 bieg. Piątka króciutka więc nie zawsze jest sens ją włączać. 120 km/h na 6 biegu jakoś 2200 obr/min, można spokojnie się przemieszczać, silniczek przyjemnie mruczy ... Jest OK.
T-Roc Advance 1.5 TSI 150 KM manualtronic 6-biegowy - odebrany 23 grudnia 2021