Spalanie silnika 1.5 TSI 150 KM w T-Rocu
Re: Spalanie silnika 1.5 TSI 150 KM w T-Rocu
Jeszcze pytanie czy na tych 15 km miałeś już rozgrzany silnik (zimne palą znacznie więcej).
Re: Spalanie silnika 1.5 TSI 150 KM w T-Rocu
TSI nie rozgrzejesz po 1 km.
Wskaźniki pokazują temperaturę płynu chłodniczego.
Możesz sobie w opcjach wyszukać temperaturę oleju i ta będzie inna. Gdzieś widziałem na YT filmik, na którym testerowi udało się osiągnąć optymalna temperaturę dopiero po pół godziny jazdy.
Tu jest inny test spalania 1.4 TSI
https://youtu.be/Xo6Lf5FefR8?t=1m18s
Po 3 km spalanie jest 8,2, czyli wyższe niż na autostradzie.
Wskaźniki pokazują temperaturę płynu chłodniczego.
Możesz sobie w opcjach wyszukać temperaturę oleju i ta będzie inna. Gdzieś widziałem na YT filmik, na którym testerowi udało się osiągnąć optymalna temperaturę dopiero po pół godziny jazdy.
Tu jest inny test spalania 1.4 TSI
https://youtu.be/Xo6Lf5FefR8?t=1m18s
Po 3 km spalanie jest 8,2, czyli wyższe niż na autostradzie.
Re: Spalanie silnika 1.5 TSI 150 KM w T-Rocu
Wiem, że olej nagrzewa się dużo dłużej niż płyn. Zresztą mam samochód ze wskaźnikiem temp. oleju...
Chodziło mi o to, że przy obecnych temperaturach (ponad +25 st.) silnik rozgrzewa się szybko, więc wpływ na pomiar spalania przy stałej prędkości na odcinku 15 km byłby raczej symboliczny.
Chodziło mi o to, że przy obecnych temperaturach (ponad +25 st.) silnik rozgrzewa się szybko, więc wpływ na pomiar spalania przy stałej prędkości na odcinku 15 km byłby raczej symboliczny.
Re: Spalanie silnika 1.5 TSI 150 KM w T-Rocu
Przejechałem około 20 km. Zaparkowałem na około 10 minut. Przejechałem 5km i wjechałem na dts. Więc silnik i olej miały raczej taką temperaturę ktora nie ma wpływu na spalanie. Tak sam jak oczywiscie zimny silnik pali wiecej i tu nie ma o czym dyskutowac. Ale nawet zimny silnik na autostradzie jadac ze stała predkoscia nie spala znacznie wiecej niz przy tej samej predkosci juz rozgrzany. Inaczej po miescie gdzie sie rusza zatrzymuje i bardziej wykorzystuje silnik;-)
Re: Spalanie silnika 1.5 TSI 150 KM w T-Rocu
Po przejechaniu prawie 800km spalanie srednie po miescie pokazuje 7.4litra. Trasy tak do okolo 10km nonstop tez pracująca klimatyzacja.
Re: Spalanie silnika 1.5 TSI 150 KM w T-Rocu
Spalanie z trasy. Praktycznie cały czas autostrada. Tylko miedzy Czechami a Austrią trochę lokalnymi. Jazda zgodnie z ograniczeniami plus 3( bo tyle brakuje na gps to 130) w Polsce kawałek na autostradzie A1 z Gliwic do granicy 150km/h. W chorwacji trochę korka na autostradzie. Spalanie wyszło 6.9... Ale jechałem ponad połowe trasy bez klimy bo i tak w nocy było zimno.
I jak dla mnie to trochę sporo. Bo kilka lat temu jechałem podobną trase chevroletem orlando z silnikiem 1.8 140 koni i spalanie wyszlo 7 z grosikami a predkosci te same. Natomiast auto sporo większe i cięższe. renaul megane kombi z 2016roku z silnikiem 1.2 115 na tej trasie tyle że z prędkością na tempomacie max 118 spalił poniżej 5l.
Wydaje mi się że może jeszcze do konca nie opanowałem pracy acc. I to trochę podnosi spalanie. W tradycyjnym tempomacie jechałem z zadaną prędkością i dostosowywałem się do warunkow. Tu nie raz widzę że czasem np za szybko zmienie pas do wyprzedzania za autem, ktore mnie wyprzedziło i on najpierw zwolni by za sekunde przyspieszyc. To samo tyczy sie głównie polaków i pisałem o tym w wątku o działaniu acc. Nawet w wiedniu potrafią jechać na 4-5 pasach na 2 od lewej. Przez co albo trzeba zmienic naraz 4 pasy by byc na skrajnie lewym. Albo pamietać by wcisnąć gaz. Inaczeja auto znowu zwolni bo z prawej strony wyprzedza tylko wtedy gdy utrzymuje prędkość przez pojazdem przed nami i wtedy ignoruje tych z lewej strony. po przyjezdzie napisze jak to wyszło według vw. A jak według aplikacji fuelio;-)
I jak dla mnie to trochę sporo. Bo kilka lat temu jechałem podobną trase chevroletem orlando z silnikiem 1.8 140 koni i spalanie wyszlo 7 z grosikami a predkosci te same. Natomiast auto sporo większe i cięższe. renaul megane kombi z 2016roku z silnikiem 1.2 115 na tej trasie tyle że z prędkością na tempomacie max 118 spalił poniżej 5l.
Wydaje mi się że może jeszcze do konca nie opanowałem pracy acc. I to trochę podnosi spalanie. W tradycyjnym tempomacie jechałem z zadaną prędkością i dostosowywałem się do warunkow. Tu nie raz widzę że czasem np za szybko zmienie pas do wyprzedzania za autem, ktore mnie wyprzedziło i on najpierw zwolni by za sekunde przyspieszyc. To samo tyczy sie głównie polaków i pisałem o tym w wątku o działaniu acc. Nawet w wiedniu potrafią jechać na 4-5 pasach na 2 od lewej. Przez co albo trzeba zmienic naraz 4 pasy by byc na skrajnie lewym. Albo pamietać by wcisnąć gaz. Inaczeja auto znowu zwolni bo z prawej strony wyprzedza tylko wtedy gdy utrzymuje prędkość przez pojazdem przed nami i wtedy ignoruje tych z lewej strony. po przyjezdzie napisze jak to wyszło według vw. A jak według aplikacji fuelio;-)
Re: Spalanie silnika 1.5 TSI 150 KM w T-Rocu
No to szału nie ma. Utwierdza mnie to, że chyba trzeba poczekać na dostępność 1.6 TDi.
Re: Spalanie silnika 1.5 TSI 150 KM w T-Rocu
7 litrów na autostradzie przy tych prędkościach w dość mocnym benzyniaku, pewnie mocno zapakowanym to dla mnie dobry wynik.
Re: Spalanie silnika 1.5 TSI 150 KM w T-Rocu
Jeszcze w sumie porównując z kombi to SUV powyżej 120km/h będzie miał duże straty przez opory powietrza.