Problem z geometrią??
-
- Posty: 174
- Rejestracja: 28 wrz 2022, 18:49
- Lokalizacja: Małe senne miasteczko na Pomorzu Zachodnim.
Re: Problem z geometrią??
Każdy pojazd będzie skręcał w prawo ze względu na pochylenie każdej jezdni właśnie w prawo, to czy ściąga należy poruszać się po dużej nawierzchni typu parkingi, przejazdu dokonujemy w obie strony i wówczas wiemy czy auto ma źle ustawioną geometrię, czy to tylko nasze błędne odczucia.
2.0TSI DSG 4Motion R-line Sport
Re: Problem z geometrią??
Ok, dzięki za podpowiedzi, będę testował. Może faktycznie jest to moje wrażenie, do poprzedniego czwartku jeździłem golfem który nie posiadał żadnych asystentów i może to tylko złudzenie.
Re: Problem z geometrią??
Ok, dziękuję za pomoc, nie miałem pojęcia że każda droga pochylona jest w prawo. Zrobię jeszcze test na parkingu. Problem polega na tym, że jeżdżąc do minionego czwartku poprzednim autem nic takiego się nie działo. Najbardziej wkurza nie to, że mam odczucie trzymania kierownicy delikatnie w lewo ale tylko przy szybszej prędkości czyli jadąc drogą S lub taką poza terenem miejskim.Radio pisze: ↑04 lis 2024, 13:06 Każdy pojazd będzie skręcał w prawo ze względu na pochylenie każdej jezdni właśnie w prawo, to czy ściąga należy poruszać się po dużej nawierzchni typu parkingi, przejazdu dokonujemy w obie strony i wówczas wiemy czy auto ma źle ustawioną geometrię, czy to tylko nasze błędne odczucia.
Może faktycznie to moja fanaberia, muszę posadzić żonę za kierownicą i niech ona zobaczy jakie są jej odczucia.
Re: Problem z geometrią??
Nie każda droga jest pochylona w prawo. Nawierzchnia drogi nie jest przechylona tylko ma tzw. spadek poprzeczny i w którą stronę ma ten spadek to zależy po której stronie są urządzenia odwadniające. Place też mają spadki np. kopertowe bo mają za dużą powierzchnię by mieć spadek w jedną stronę. Tego spadku, na drogach o normalnych nawierzchniach, jest tyle co kot napłakał i nie ma wpływu na prostowodność samochodu. Jeżeli przy puszczeniu kierownicy, auto zauważalnie skręca, to znaczy, że zbieżność kół jest do d..MatiG pisze: ↑04 lis 2024, 13:47Ok, dziękuję za pomoc, nie miałem pojęcia że każda droga pochylona jest w prawo. Zrobię jeszcze test na parkingu. Problem polega na tym, że jeżdżąc do minionego czwartku poprzednim autem nic takiego się nie działo. Najbardziej wkurza nie to, że mam odczucie trzymania kierownicy delikatnie w lewo ale tylko przy szybszej prędkości czyli jadąc drogą S lub taką poza terenem miejskim.Radio pisze: ↑04 lis 2024, 13:06 Każdy pojazd będzie skręcał w prawo ze względu na pochylenie każdej jezdni właśnie w prawo, to czy ściąga należy poruszać się po dużej nawierzchni typu parkingi, przejazdu dokonujemy w obie strony i wówczas wiemy czy auto ma źle ustawioną geometrię, czy to tylko nasze błędne odczucia.
Może faktycznie to moja fanaberia, muszę posadzić żonę za kierownicą i niech ona zobaczy jakie są jej odczucia.
Re: Problem z geometrią??
Zbieżność może być ok, czasem zdarza się że kierownica jest źle założona. W Renault tak miałem, że była przestawiona o jeden ząbek (miała w środku taką zębatkę) i była lekko obrócona gdy koła były prosto.
Ja też jak zacząłem jeździć miałem przez jakiś czas takie wrażenie, być może przyzwyczajenie do innego auta to powodowało, potem przestałem zauważać i nie widzę żeby go ciągnęło w bok poza opisanymi wcześniej przypadkami asystentów.
W serwisie i tak pewnie się przejadą powiedzą, że wszystko ok albo "jeździć i obserwować" To już lepiej zapłacić za normalną kontrolę zbieżności.
Ja też jak zacząłem jeździć miałem przez jakiś czas takie wrażenie, być może przyzwyczajenie do innego auta to powodowało, potem przestałem zauważać i nie widzę żeby go ciągnęło w bok poza opisanymi wcześniej przypadkami asystentów.
W serwisie i tak pewnie się przejadą powiedzą, że wszystko ok albo "jeździć i obserwować" To już lepiej zapłacić za normalną kontrolę zbieżności.
Re: Problem z geometrią??
Pytałem w serwisie ile czasu potrzebują, powiedzieli, że 1,5h więc chyba chcą sprawdzić geometrię. Proponowałem, żeby się przejechali ale stwierdzili, że wolą go sprawdzić. Coś mi się wydaję, że to ściąganie to jednak normalna sprawa i to odczucie spowodowała przesiadka do nowego auta. Dzisiaj dla porównania przejechałem się na tej samej trasie innym autem i dokładnie tak samo ściąga na prawo.pshemus pisze: ↑04 lis 2024, 17:54 Zbieżność może być ok, czasem zdarza się że kierownica jest źle założona. W Renault tak miałem, że była przestawiona o jeden ząbek (miała w środku taką zębatkę) i była lekko obrócona gdy koła były prosto.
Ja też jak zacząłem jeździć miałem przez jakiś czas takie wrażenie, być może przyzwyczajenie do innego auta to powodowało, potem przestałem zauważać i nie widzę żeby go ciągnęło w bok poza opisanymi wcześniej przypadkami asystentów.
W serwisie i tak pewnie się przejadą powiedzą, że wszystko ok albo "jeździć i obserwować" To już lepiej zapłacić za normalną kontrolę zbieżności.
Re: Problem z geometrią??
Jak nie trzeba płacić to niech sprawdzą. Może masz sensowne ASO i faktycznie to zrobią.
Re: Problem z geometrią??
Kolego MatiG, jeżeli nie jest to usługa gwarancyjna, to lepiej znajdź dobrą stację diagnostyczną z dobrym sprzętem i nie badają poprzez próbne jazdy. W ASO kalkulują obecnie 600 zł / roboczogodzinę.
Re: Problem z geometrią??
Panowie z Waszego doświadczenia czy jest taka możliwość żeby nowe auto miało takie problemy? Pytam ponieważ zaczynam się mocno nad tym zastanawiać czy to nie przesiadka do nowego auta i wszystkie czujniki asystujące spowodowały to wrażenie. Dzisiaj jadąc do pracy widzę, że nie miałem już żadnego efektu sciągania. Nie chce bezsensownie narażać na koszty ASO