termipl pisze: ↑14 paź 2020, 13:54
Wiem że to może głupie ale czy nie dałby się np. zamiast 12v dać 15 volt może to pomoże musze to przetestować...
Jeśli zmiana poprzez obd11 na 12v nic nie daje to znaczy, że masz już my2020 i nie da się tego zmienić...
Kończąsię dobre czasy... Nowe vw (np golf 8) mają
mechanizm ochrony cyfrowej SFD - Vehicle Diagnostic Protection, nic samemu nie zmienisz
Dokładnie to samo usłyszałem ostatnio w ASO. W nowych VW podobno nawet dołożenie wyposażenia po odebraniu samochodu/App Connect, Obsługa Głosowa i.t.p/ nie jest już możliwa przez zakupione kody tak jak jest w modelach 2019 i wcześniejszych.
Pewnie jak zwykle chodzi o kasę - odetnie to też warsztaty nieASO od napraw po gwarancji, bo auta tez nie podepniesz pod diagnostykę (chyba)... Ale pewnie i to zostanie rozpracowane
Pado pisze: ↑18 paź 2020, 13:45
Pewnie jak zwykle chodzi o kasę - odetnie to też warsztaty nieASO od napraw po gwarancji, bo auta tez nie podepniesz pod diagnostykę (chyba)... Ale pewnie i to zostanie rozpracowane
Tak źle chyba nie będzie, jest taka dyrektywa UE (RMI się nazywa), która nakłada na producenta obowiązek udostępnienia informacji diagnostycznych, o ile wiem jest niej nawet mowa o OBDII.
Także diagnostyka będzie dostępna, ale zmiany w kodowaniu (czyli odblokowywanie opcji) pewnie już nie.
Na Obd Eleven jest obszerny wątek dotyczacy SFD na nowej platformie MQB Evo - ze wskazaniem że po podniesieniu maski kodowanie powinno działać na nowszych pojazdach [platform innych niż MQB Evo]