Felgi na zimę - alu czy stalowe?
Re: Felgi na zimę - alu czy stalowe?
Na tym forum koledzy chyba próbują tworzyć "nową fizykę": Opony nie wywierają ciśnienia na podłoże! Ciekawe - może T-roc to poduszkowiec... Im większa powierzchnia styku opon z podłożem tym większe tarcie. Cóż w pewnym sensie tak, chociaż dotychczas według trybologii to nacisk i chropowatość powierzchni mają podstawowy wpływ na siły tarcia. Ośrodki badawczo-rozwojowe firm oponiarskich "rzeźbią" na różne sposoby bieżniki, aby to tarcie wywoływać i... zniwelować, w zależności od potrzeb. Dzieje się to nie tylko z powodu poprawy przyczepności, ale i za przyczyną ograniczenia hałasu, poprawy aquaplaningu, wydajności energetycznej itd. Moim skromnym zdaniem - warto nabyć opony powszechnie uznanych marek, gdyż działy BR w tych firmach dysponują dostatecznymi środkami, aby następował rozwój techniczny oponiarskich produktów. Proponuje zatem, aby pozostawić im pole do działania...
Re: Felgi na zimę - alu czy stalowe?
Kolego, zarówno ciśnienie jak i nacisk jednostkowy to siła / powierzchnię, jednostki te same, w zależności od układu, tylko różne nazewnictwo. "Ciśnienie" nie jest pojęciem definitywnie związane ze stanem cieczy czy gazu, co kolega wyraźnie sugeruje. W podstawowych językach europejskich, ten sam termin używany jest dla ciśnienia powietrza np. w oponie, jak i nacisków jednostkowych wywieranych przez fundament na grunt. Trzeba też rozróżnić czy w danym momencie dyskusji, przez "tarcie" sumaryczną siłę tarcia czy siłę tarcia na jednostkę powierzchni styku. Popadasz w mentorski ton a rozumujesz bardzo powierzchownie i nieprecyzyjnie. Otóż, pomijając dywagacje o rodzajach tarcia i pozostając przy tarciu statycznym: tarcie w odniesieniu do danej wielkości powierzchni zależy faktycznie od współczynnika tarcia i nacisku ale zwiększenie powierzchni np. 2-krotnie spowoduje, że jednocześnie jednostkowa siła nacisku zmniejszy się proporcjonalnie tzn. 2-krotnie i suma summarum wychodzimy na to samo. Nie jest tak, jak piszesz, że bezwzględnie, im większa powierzchnia tarcia tym większe tarcie! Owszem, ale nie przy tej samej sile nacisku, bo byłoby to coś w rodzaju perpetum mobile: zwiększając tylko powierzchnię możemy uzyskać nieskończenie duży wzrost (oporu) tarcia.Rotrzyld pisze: ↑29 paź 2022, 8:41 Na tym forum koledzy chyba próbują tworzyć "nową fizykę": Opony nie wywierają ciśnienia na podłoże! Ciekawe - może T-roc to poduszkowiec... Im większa powierzchnia styku opon z podłożem tym większe tarcie. Cóż w pewnym sensie tak, chociaż dotychczas według trybologii to nacisk i chropowatość powierzchni mają podstawowy wpływ na siły tarcia. Ośrodki badawczo-rozwojowe firm oponiarskich "rzeźbią" na różne sposoby bieżniki, aby to tarcie wywoływać i... zniwelować, w zależności od potrzeb. Dzieje się to nie tylko z powodu poprawy przyczepności, ale i za przyczyną ograniczenia hałasu, poprawy aquaplaningu, wydajności energetycznej itd. Moim skromnym zdaniem - warto nabyć opony powszechnie uznanych marek, gdyż działy BR w tych firmach dysponują dostatecznymi środkami, aby następował rozwój techniczny oponiarskich produktów. Proponuje zatem, aby pozostawić im pole do działania...
- Marecki1976
- Posty: 199
- Rejestracja: 21 paź 2022, 9:53
Re: Felgi na zimę - alu czy stalowe?
Panowie a ostatnie już pytanie dotyczące felg jest możliwość założenia opony 215x60x16 na alufelga 6jx16 et43 (wiem że powinna być 6,5jx16 ale miałbym 6j w domu) ?
T-Roc 1.5 《30.12.2022》
Re: Felgi na zimę - alu czy stalowe?
Chyba można, bo w instrukcji warsztatowej do T-Roca, w pakietach 61 i 62 występują kombinacje opona/felga np.: 215/60 R16 99V XL + 6J x 16 ET 43 i jednocześnie jest też kombinacja 215/60 R16 99V XL + 6,5J x 16 ET 43Marecki1976 pisze: ↑29 paź 2022, 10:23 Panowie a ostatnie już pytanie dotyczące felg jest możliwość założenia opony 215x60x16 na alufelga 6jx16 et43 (wiem że powinna być 6,5jx16 ale miałbym 6j w domu) ?
Re: Felgi na zimę - alu czy stalowe?
Kolego Spinner! Proszę przeczytaj raz jeszcze to co napisałeś w odpowiedzi - wydaje mi się, że w Twojej argumentacji występują sprzeczne ze sobą elementy. Z uwagi na to, że nasza dyskusja stała się czysto sofistyczna, przepraszam, ale nie będę jej kontynuował. Wszak temat dotyczy tylko rodzaju felg na zimę...
Re: Felgi na zimę - alu czy stalowe?
cd. "o kołach na zimę". Tylko 2 kombinacje zaleca VW.
- Marecki1976
- Posty: 199
- Rejestracja: 21 paź 2022, 9:53
- Marecki1976
- Posty: 199
- Rejestracja: 21 paź 2022, 9:53
Re: Felgi na zimę - alu czy stalowe?
A co Panowie sądzicie na temat tej felgi DEZENT. Warto w to wchodzić czy lepiej kupić drugi taki sam komplet jaki będzie w orginale czyli tr standardowe szprychy ?
T-Roc 1.5 《30.12.2022》
- Marecki1976
- Posty: 199
- Rejestracja: 21 paź 2022, 9:53
Re: Felgi na zimę - alu czy stalowe?
Czy nie kombinować i takie jak są w orginale ?
T-Roc 1.5 《30.12.2022》
Re: Felgi na zimę - alu czy stalowe?
Dezent bardzo dobra firma, jak się podoba to brać bez obaw
T-Roc Premium 1.5 TSI Manual Czarna Perła z pakietami i dodatkami
Maj 2021
Maj 2021