Spalanie silnika 1.5 TSI 150 KM w T-Rocu
- Marecki1976
- Posty: 199
- Rejestracja: 21 paź 2022, 9:53
Re: Spalanie silnika 1.5 TSI 150 KM w T-Rocu
Tak, spalanie jest niższe dzięki temu trybowi ale wkurza mnie to ciągle jego włączanie. Nie dosyć że te biegi w benzynie są krótkie to co chwile trzeba albo zwiekszac bieg na wyższy bo drze japę na wyświetlaczu zmień bieg a jak zejdziesz niżej z obrotów to takie mam trochę wrażenie jakbym jechał wartburgiem w bo włącza sie ten
tryb Ale w spalaniu jest różnica na Plus tj ja przy mojej jeździe to na spoko mogę osiągnąć nawet te 5.5 L jeżdżąc do pracy co nawet golfem 2.0 w dieslu nie osiągnęłem tego. Ale wiadomo wybieramy albo komfort albo spalanie, trochę się zastanawiam teraz czy dobrze zrobiłem wracając do benzyny ale czas pokaże.
tryb Ale w spalaniu jest różnica na Plus tj ja przy mojej jeździe to na spoko mogę osiągnąć nawet te 5.5 L jeżdżąc do pracy co nawet golfem 2.0 w dieslu nie osiągnęłem tego. Ale wiadomo wybieramy albo komfort albo spalanie, trochę się zastanawiam teraz czy dobrze zrobiłem wracając do benzyny ale czas pokaże.
T-Roc 1.5 《30.12.2022》
Re: Spalanie silnika 1.5 TSI 150 KM w T-Rocu
Ja też mam troszkę mieszane uczucia.
Podatkowo opłacałoby mi się bardziej kupić diesla.
Podejrzewam , że za kilka lat cena diesli z benzynami się będzie =. Przy odsprzedaży
Act mi nie przeszkadza.
Dużym plusem jest to, że przy spokojnej jeździe 5,5 litra to nie problem.
Z drugiej strony jeździmy dieslem z mild hybrid i bez najmniejszego problemu schodzi poniżej 4litrow.
Auto waży 1800kg.
Jeśli jednak ktoś rocznie robi z 10 tys km czy trochę więcej to bez zastrzeżeń polecam ten silnik
Podatkowo opłacałoby mi się bardziej kupić diesla.
Podejrzewam , że za kilka lat cena diesli z benzynami się będzie =. Przy odsprzedaży
Act mi nie przeszkadza.
Dużym plusem jest to, że przy spokojnej jeździe 5,5 litra to nie problem.
Z drugiej strony jeździmy dieslem z mild hybrid i bez najmniejszego problemu schodzi poniżej 4litrow.
Auto waży 1800kg.
Jeśli jednak ktoś rocznie robi z 10 tys km czy trochę więcej to bez zastrzeżeń polecam ten silnik
1.5 DSG 6,0 spalanie
Re: Spalanie silnika 1.5 TSI 150 KM w T-Rocu
Mnie w ACT martwi trochę żywotność - wg opisu zawsze wyłączane są 2 środkowe cylindry. Pytanie jak one będą wyglądać po 100kkm przy częstym włączaniu się tego systemu. W 8-cylindrowym silniku to nawet fajny patent, ale zamiana 4 na 2 to już tak średnio. Choć i tak działa o niebo lepiej niż w Mazdzie - tam się pojawiają czasem takie wibracje jakbyś próbował jechać 20 km/h na 5 biegu. Tu wibracje są minimalne, ale są, więc powstaje drugie pytanie - jak one wpływają na cały silnik i przeniesienie napędu.
Szkoda że nie dali do T-Roca tego silnika eTSI z MHEV, mógłby być alternatywą o ile nie przesadziliby z ceną. W Golfie 8 jest dostępny, przy ruszaniu czuć różnicę że się mniej męczy.
Szkoda że nie dali do T-Roca tego silnika eTSI z MHEV, mógłby być alternatywą o ile nie przesadziliby z ceną. W Golfie 8 jest dostępny, przy ruszaniu czuć różnicę że się mniej męczy.
Re: Spalanie silnika 1.5 TSI 150 KM w T-Rocu
Obawiasz się o żywotność 2 cylindrów przy ACT, a nie obawiałbyś się żywotności wszystkich 4 cylindrów przy mHEV, który wyłącza do tego silnik kilka razy częściej i jest rozbudowanym start-stopem?
Re: Spalanie silnika 1.5 TSI 150 KM w T-Rocu
Nie zauważyłem w czasie jazd Golfem żeby wyłączał silnik jakoś specjalnie, chyba że masz na myśli tryb żeglowania przy dłuższej jeździe z równą prędkością. Jeśli dałoby sie to wyłączyć to czemu nie, natomiast przy niskich obrotach raczej pozytywnie wpływa na silnik (przynajmniej w teorii).
Bardziej zastanawia mnie na ile te silniki są planowane i czy z racji tego że 2 cylindry pracują cały czas a 2 przez powiedzmy 20% czasu nie dostają paliwa są jakieś różnice w ich budowie żeby uwzględnić różnice w warunkach pracy. Czym innym jest całkowite zgaszenie silnika (które też nie jest dobre), a czym innym ruszanie tłokami częściowo na sucho.
Bardziej zastanawia mnie na ile te silniki są planowane i czy z racji tego że 2 cylindry pracują cały czas a 2 przez powiedzmy 20% czasu nie dostają paliwa są jakieś różnice w ich budowie żeby uwzględnić różnice w warunkach pracy. Czym innym jest całkowite zgaszenie silnika (które też nie jest dobre), a czym innym ruszanie tłokami częściowo na sucho.
Re: Spalanie silnika 1.5 TSI 150 KM w T-Rocu
Przejechaliśmy 600km.
Średnia 6,2
Wczoraj z Poznania w okolice Inowrocławia korki popołudniowe wyjazd z wrzoskA
Wyszło 5.8.
Dałoby się oszczędniej.
Jazda na krajowkach 100 kmh
Tryb 2 cylindry to rozumiem, a co oznacza kontrlka Eco.
Średnia 6,2
Wczoraj z Poznania w okolice Inowrocławia korki popołudniowe wyjazd z wrzoskA
Wyszło 5.8.
Dałoby się oszczędniej.
Jazda na krajowkach 100 kmh
Tryb 2 cylindry to rozumiem, a co oznacza kontrlka Eco.
1.5 DSG 6,0 spalanie
Re: Spalanie silnika 1.5 TSI 150 KM w T-Rocu
Tytuł zawalidrogi roku
Wg instrukcji "podczas jazdy w cyfrowym zestawie wskaźników wyświetla się informacja, czy pojazd znajduje się w ekonomicznym stanie jazdy" - strona 23.
Na kolejnej "w zależności od wyposażenia: sposób jazdy z oszczędnym zużyciem paliwa Eco. Wskazanie statusu aktywnego zarządzania cylindrami ACT"
Wg instrukcji "podczas jazdy w cyfrowym zestawie wskaźników wyświetla się informacja, czy pojazd znajduje się w ekonomicznym stanie jazdy" - strona 23.
Na kolejnej "w zależności od wyposażenia: sposób jazdy z oszczędnym zużyciem paliwa Eco. Wskazanie statusu aktywnego zarządzania cylindrami ACT"
Re: Spalanie silnika 1.5 TSI 150 KM w T-Rocu
Spalanie auta dla mnie jest akceptowalne, pewnie się rozczaruje na autostradach .
No ale wiadomo , że to nie auto na trasy.
Obroty to silnik głównie trzyma w okolicach 1800.
Zaskakuje mnie mocno jak używanie tempomatu podbija spalanie,no ale przy aktywnym tempomacie to nic dziwnego.
Piszę , że to auto nie na trasy ale nie miałbym problemu gdyby tak było.
No ale wiadomo , że to nie auto na trasy.
Obroty to silnik głównie trzyma w okolicach 1800.
Zaskakuje mnie mocno jak używanie tempomatu podbija spalanie,no ale przy aktywnym tempomacie to nic dziwnego.
Piszę , że to auto nie na trasy ale nie miałbym problemu gdyby tak było.
1.5 DSG 6,0 spalanie
Re: Spalanie silnika 1.5 TSI 150 KM w T-Rocu
Cholera, a ja właśnie kupiłem to auto na trasyno nic sprzeda sięGalux20 pisze: ↑02 kwie 2023, 8:48 Spalanie auta dla mnie jest akceptowalne, pewnie się rozczaruje na autostradach .
No ale wiadomo , że to nie auto na trasy.
Obroty to silnik głównie trzyma w okolicach 1800.
Zaskakuje mnie mocno jak używanie tempomatu podbija spalanie,no ale przy aktywnym tempomacie to nic dziwnego.
Piszę , że to auto nie na trasy ale nie miałbym problemu gdyby tak było.
T-Roc R-Line 1.5 DSG Kolor: Ascot Gray, Kamera Cofania, Elektryczna klapa, Pakiet Black Style, IQ. LIGHT Reflektory LED Matrix, System Easy Open & Close z alarmem, Pakiet Komfort, Digital Cockpit Pro,
Re: Spalanie silnika 1.5 TSI 150 KM w T-Rocu
No nie jest tak źle, głowa do góry.
Glupotą byloby pisać , że to samochód stworzony do tras ale też nieuczciwie byłoby pisać , że nie da się jechać nim w trasy.
Tym bardziej , że ten silnik ma odpowiednią moc.
Glupotą byloby pisać , że to samochód stworzony do tras ale też nieuczciwie byłoby pisać , że nie da się jechać nim w trasy.
Tym bardziej , że ten silnik ma odpowiednią moc.
1.5 DSG 6,0 spalanie