Montaż haka holowniczego
Re: Montaż haka holowniczego
Z Suwalszczyzną jest jeden kłopot, mają dobre jedzenie.
Od lat mam tam bazę nad szelmentem.
Na rowery zabieram craftera.
W tamtym roku po Alpach jeździłem wypożyczonymi rowerami na miejscu.
Taki wyjazd to już przyjemność wielka , w połączeniu z rowerem swoim to pełen wypas.
Takie wakacje to ideał
W czasie gwarancji nie odważyłbym się sam założyć hak.
Przepraszam , że się rozpisalem.
W tamtym roku zrobiłem 5 metrowym samochodem wjazd na stelvio.
Głowa cały czas mi analizowała trasę pod kątem roweru
Na takich podjazdach zwartym trocem fajnie by się robiło łuki.
Od lat mam tam bazę nad szelmentem.
Na rowery zabieram craftera.
W tamtym roku po Alpach jeździłem wypożyczonymi rowerami na miejscu.
Taki wyjazd to już przyjemność wielka , w połączeniu z rowerem swoim to pełen wypas.
Takie wakacje to ideał
W czasie gwarancji nie odważyłbym się sam założyć hak.
Przepraszam , że się rozpisalem.
W tamtym roku zrobiłem 5 metrowym samochodem wjazd na stelvio.
Głowa cały czas mi analizowała trasę pod kątem roweru
Na takich podjazdach zwartym trocem fajnie by się robiło łuki.
1.5 DSG 6,0 spalanie
Re: Montaż haka holowniczego
Przekładanie z tyłu na bagażnik/przyczepę też jest nielegalne - auto ma mieć dwie tablice, bagażnik/przyczepa trzecią.Rotrzyld pisze: ↑03 mar 2023, 13:59 Rowery zwykle skutecznie zasłaniają tablice rejestracyjną, a od pewnego czasu jest w Polsce możliwość wykupienia w Wydziałach Komunikacji tablicy dodatkowej. Trzeba się w nią zaopatrzyć, nie tylko aby uniknąć dyskusji z służbami mundurowymi, ale żeby stale nie przekładać tylnej tablicy do przyczepki i z powrotem na klapę.
Natomiast dyskusje to można było prowadzić do tego roku - od 14 marca wchodzi nowelizacja znacznie zaostrzająca kary (z więzieniem włącznie), za stosowanie lewych tablic - a widziałem w wakacje sporo aut z takimi.
Z uwag odnośnie bagażnika - warto też sprawdzić do jakiej maksymalnej prędkości bagażnik ma homologację - mój ma tylko do 130km/h. Zdarzało mi się chwilami jechać szybciej i nic się nie działo, ale należy to uwzględnić w poszukiwaniach bagażnika i przy planowaniu trasy.
Swoją drogą zadziwia mnie niespójność polityku grupy VAG - gdy ojciec kilka lat temu kupował Skodę, to powiedzieli mu żeby nie brał fabrycznego haka bo w salonie zamontują mu taniej. W VW z tego co piszecie montaż w ASO kosztuje ok. 6000, a hak fabryczny 3600.
Re: Montaż haka holowniczego
Też się przymierzam do montażu haka z uwagi na zakup platformy rowerowej jednak raczej nie bedzie to hak oryginalny z uwagi na cenę - wypinany to koszt 4200 zł. Przymierzam się do montażu Westfalii wraz z dedykowana wiazka 13 pin (50% ceny oryginalu) i prawdopodobnie będę to robić w ASO gdyż raz: gwarancja, dwa: powiedzieli ze z montażem nieoryginalnego haka nie ma problemu.
2.0TSI DSG 4Motion Premium Ravenna Blue/Black
Pakiet: Komfort, Drogowy, Sport, Zimowy, Siedzenia Komfortowe; Elektryczna Pokrywa Bagaznika
Pakiet: Komfort, Drogowy, Sport, Zimowy, Siedzenia Komfortowe; Elektryczna Pokrywa Bagaznika
-
- Posty: 251
- Rejestracja: 22 sie 2021, 12:57
Re: Montaż haka holowniczego
To nie polityką tylko technika.
"Hak" to nie tylko belka, kula i wiązka.
Fabrycznie może też być większy akumulator, bardziej wydajna chłodnica lub jej osprzęt, systemy wspomagania trakcji/cofania z przyczepą, inaczej zestopniowana skrzynia manualna. Inna mapa przy skrzyni automatycznej przy podłączeniu przyczepy/bagażnika
"Niewidocznych" różnic może być wiele. W każdym modelu może być coś innego.
Jak bierzesz na hak rower i jedziesz 20 km za miasto to raczej nie ma to znaczenia, ale jak targasz przyczepę w trasie to warto się zastanowić dogłębnie.
- Marecki1976
- Posty: 199
- Rejestracja: 21 paź 2022, 9:53
Re: Montaż haka holowniczego
Ile krzyknęli za montaż ?Dario pisze: ↑03 mar 2023, 21:51 Też się przymierzam do montażu haka z uwagi na zakup platformy rowerowej jednak raczej nie bedzie to hak oryginalny z uwagi na cenę - wypinany to koszt 4200 zł. Przymierzam się do montażu Westfalii wraz z dedykowana wiazka 13 pin (50% ceny oryginalu) i prawdopodobnie będę to robić w ASO gdyż raz: gwarancja, dwa: powiedzieli ze z montażem nieoryginalnego haka nie ma problemu.
T-Roc 1.5 《30.12.2022》
Re: Montaż haka holowniczego
1600 zł za montaz plus dochodzi cena kodowania. I tutaj jest różnie w zależności od tego jaka jest wiazka w zestawie.
2.0TSI DSG 4Motion Premium Ravenna Blue/Black
Pakiet: Komfort, Drogowy, Sport, Zimowy, Siedzenia Komfortowe; Elektryczna Pokrywa Bagaznika
Pakiet: Komfort, Drogowy, Sport, Zimowy, Siedzenia Komfortowe; Elektryczna Pokrywa Bagaznika
Re: Montaż haka holowniczego
Chyba się nie zrozumieliśmy - chodzi o dokładnie ten sam hak dla danego modelu auta:
- w Skodzie cena za fabryczny 5 lat temu wynosila chyba 3000 a za montaz takiego samego w ASO chcieli 2500 - różnica na korzyść ASO, ale niewielka.
- w VW fabryczny kosztował 3600 (obecnie chyba 3770), a montaż w ASO 6000 - różnica dużo większa na korzyść fabryki.
Argument o dodatkowych elementach miałby sens gdyby ten fabryczny VW był droższy - ASO raczej nie wymienia aku, hamulców ani programu skrzyni z tej okazji. A nawet jeśli by miało - to skrzynie i aku są w oby markach takie same. Poza tym wątpie aby coś takiego miało miejsce - nikt się nie bawi w produkcji w tworzenie dwóch wersji podwozia, skrzyni biegów itp. dla tego samego modelu kompaktowego samochodu skoro nie chce im się nawet zrobić podwójnej podłogi do napędu 4x4.
Re: Montaż haka holowniczego
[/quote]
Chyba się nie zrozumieliśmy - chodzi o dokładnie ten sam hak dla danego modelu auta:
- w Skodzie cena za fabryczny 5 lat temu wynosila chyba 3000 a za montaz takiego samego w ASO chcieli 2500 - różnica na korzyść ASO, ale niewielka.
- w VW fabryczny kosztował 3600 (obecnie chyba 3770), a montaż w ASO 6000 - różnica dużo większa na korzyść
fabryki
[/quote]
ta cena montażu 6000 to jakis kosmos jak dla mnie w tej cenie jest zawarty hak plus montaz.
Z tego co widziałem to skody maja w cenniku mozliwosc dodania opcji "Przygotowanie pod hak holowniczy". Pytanie co w takiej opcji jest zawarte ?
Być może właśnie większy akumulator czy chłodnica, a może to tylko wewnetrzna wiazka elektryczna.
W T-Rocu takiej opcji nie było przynajmniej w czasie kiedy ja zamawiałem.
Chyba się nie zrozumieliśmy - chodzi o dokładnie ten sam hak dla danego modelu auta:
- w Skodzie cena za fabryczny 5 lat temu wynosila chyba 3000 a za montaz takiego samego w ASO chcieli 2500 - różnica na korzyść ASO, ale niewielka.
- w VW fabryczny kosztował 3600 (obecnie chyba 3770), a montaż w ASO 6000 - różnica dużo większa na korzyść
fabryki
[/quote]
ta cena montażu 6000 to jakis kosmos jak dla mnie w tej cenie jest zawarty hak plus montaz.
Z tego co widziałem to skody maja w cenniku mozliwosc dodania opcji "Przygotowanie pod hak holowniczy". Pytanie co w takiej opcji jest zawarte ?
Być może właśnie większy akumulator czy chłodnica, a może to tylko wewnetrzna wiazka elektryczna.
W T-Rocu takiej opcji nie było przynajmniej w czasie kiedy ja zamawiałem.
2.0TSI DSG 4Motion Premium Ravenna Blue/Black
Pakiet: Komfort, Drogowy, Sport, Zimowy, Siedzenia Komfortowe; Elektryczna Pokrywa Bagaznika
Pakiet: Komfort, Drogowy, Sport, Zimowy, Siedzenia Komfortowe; Elektryczna Pokrywa Bagaznika
Re: Montaż haka holowniczego
Wydaje mi sie, że tylko wiązka - w jednym salonie gość twierdził że hak czeka na klienta, ale nie ma wiązki. Nic o dodatkowych elementach nie wspominał.
Re: Montaż haka holowniczego
Faktycznie pytam kumpla on często śmiga na rowery ma taki wsuwany w bagażniku.Ziomekatomek pisze: ↑03 mar 2023, 12:33Nie widzisz, bo nikt nie jeździ z hakiem na wierzchu jak go nie używa. Są haki automatycznie chowane, na zatrzask, na śruby. W T-rocu są na "zatrzask".
W cywilizowanych krajach jest zakaz jazdy z hakiem na wierzchu jak nie jest używany.