1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu

Wszystkie tematy związane z Volkswagenem T-Roc - zakup, eksploatacja, problemy itd.
sebdab
Posty: 12
Rejestracja: 12 sty 2019, 11:59

Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu

Post autor: sebdab »

Otrzymałem oficjalną odpowiedź ze problem jest znany i ma być rozwiązany w 2 kwartale tego roku.
jodrak
Posty: 40
Rejestracja: 22 lut 2019, 19:03

Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu

Post autor: jodrak »

Mam jeszcze jedną uwagę. Proszę sprawdźcie taką reakcję samochodu. Samochód chodzi na luzie wentylator wyłączony najlepiej w cichym pomieszczeniu np garaż wyciśnijcie sprzęgło i puszczajcie bez zmiany biegu .Czy po wciśnięciu sprzęgła jest ciszej?
Tiggy
Posty: 160
Rejestracja: 14 lut 2019, 8:01

Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu

Post autor: Tiggy »

jodrak pisze: 26 lut 2019, 20:14 Mam jeszcze jedną uwagę. Proszę sprawdźcie taką reakcję samochodu. Samochód chodzi na luzie wentylator wyłączony najlepiej w cichym pomieszczeniu np garaż wyciśnijcie sprzęgło i puszczajcie bez zmiany biegu .Czy po wciśnięciu sprzęgła jest ciszej?
Tak - u mnie też przy puszczonym sprzęgle słychać szum a'la szelest. U innych też to występuje, ale dźwięk jest na tyle cichy, że faktycznie do wyłapania po wyłączeniu radia/klimy.
Generalnie przy puszczonym sprzęgle tarcza zaczyna się obracać, więc ma prawo wydawać jakieś dźwięki.

Zapytałem o to samo na forum Tiguana :D
https://tiguan-forum.pl/index.php?topic=270.0
Tiggy
Posty: 160
Rejestracja: 14 lut 2019, 8:01

Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu

Post autor: Tiggy »

sebdab pisze: 26 lut 2019, 19:08 Otrzymałem oficjalną odpowiedź ze problem jest znany i ma być rozwiązany w 2 kwartale tego roku.
Odpowiedź dostałeś z centrali czy z ASO?
sebdab
Posty: 12
Rejestracja: 12 sty 2019, 11:59

Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu

Post autor: sebdab »

Centrali VOLKSFAGEN gROUP
Tiggy
Posty: 160
Rejestracja: 14 lut 2019, 8:01

Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu

Post autor: Tiggy »

Aktualizacja: Zgłosiłem dziś problem w ASO - Panowie potwierdzili szarpanie, potwierdzili, że nie mają rozwiązania. Aktualnie jest na to ogłoszona informacja techniczna przez VW (TPI 2048749/5).
VW zabrania wykonywania napraw na własną rękę przez ASO. Informuje o aktualizacji sterownika silnika, która ma się pojawić niebawem (nie ma informacji o 2Q2019, nie ma żadnego horyzontu czasowego). Przestrzega przed wymianą całego sterownika, gdyż nie w nim jest problem.
Czyli podsumowując - problem istnieje, VW go bada (od października 2018).


Prośba do wszystkich, którzy tego doświadczają o zgłaszanie w ASO powołując się na numerek z TPI. Zgłosić moim zdaniem warto bo bez tego nie da się dalej pociągnąć tematu. Im więcej nas będzie tym lepiej. Bez zgłoszenia w przyszłości stracicie jakiekolwiek szanse na rekompensatę za np. uszkodzenia sprzęgła. Dodatkowo zgłaszając to wcześnie macie domniemanie, że auto miało wadę od nowości, co również jest na Waszą korzyść.


Moje odczucia po wizycie w serwisie: chociaż przy biurku starano się mnie przekonać, że problem to wyjątek, to mistrz serwisu jak usłyszał ode mnie objawy to nawet nie chciał robić ze mną jazdy próbnej, twierdził, że zna problem i zdiagnozują go sami :)
jodrak
Posty: 40
Rejestracja: 22 lut 2019, 19:03

Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu

Post autor: jodrak »

Witam wszystkich .W Wielkiej Brytanii samochody zwracają do dilera żądają zwrotu gotówki. Bylem w serwisie zgłosić ze oprócz szarpanie słyszę dziwny dźwięk podczas postoju na luzie po wciśnięciu sprzęgła ustaje .Pełna konsternacja mistrza serwisu coś wiedzą ale udają że jest ok. Przyłączam się do kolegi zgłaszajcie problem jak najszybciej bo sytuacja staje naprawdę poważna wydaje się że to usterka nie związana z elektroniką tylko mechaniczna. Naprawa może być niewykonalna ze względu na koszta. Zapowiada się walka.
jodrak
Posty: 40
Rejestracja: 22 lut 2019, 19:03

Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu

Post autor: jodrak »

Mam pytanie czy wasz silnik 1.5 tsi 150KM ma turbosprężarkę z łopatkami o zmiennej geometrii?coś czuję że tu też nas zrobiono w bambuko😁
Karoczek
Posty: 7
Rejestracja: 05 mar 2019, 7:50

Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu

Post autor: Karoczek »

jodrak pisze: 04 mar 2019, 20:45 Mam pytanie czy wasz silnik 1.5 tsi 150KM ma turbosprężarkę z łopatkami o zmiennej geometrii?coś czuję że tu też nas zrobiono w bambuko😁
Niestety 1.5TSI 150KM (DADA) posiada zwykłą turbinę. Ja jeżdżę Skodą Karoq z tym silnikiem i też dałem się nabrać ;-)
Karoczek
Posty: 7
Rejestracja: 05 mar 2019, 7:50

Re: 1.5 TSI manual szarpanie przy ruszaniu

Post autor: Karoczek »

Tiggy pisze: 04 mar 2019, 17:18 Aktualizacja: Zgłosiłem dziś problem w ASO - Panowie potwierdzili szarpanie, potwierdzili, że nie mają rozwiązania. Aktualnie jest na to ogłoszona informacja techniczna przez VW (TPI 2048749/5).
VW zabrania wykonywania napraw na własną rękę przez ASO. Informuje o aktualizacji sterownika silnika, która ma się pojawić niebawem (nie ma informacji o 2Q2019, nie ma żadnego horyzontu czasowego). Przestrzega przed wymianą całego sterownika, gdyż nie w nim jest problem.
Czyli podsumowując - problem istnieje, VW go bada (od października 2018).


Prośba do wszystkich, którzy tego doświadczają o zgłaszanie w ASO powołując się na numerek z TPI. Zgłosić moim zdaniem warto bo bez tego nie da się dalej pociągnąć tematu. Im więcej nas będzie tym lepiej. Bez zgłoszenia w przyszłości stracicie jakiekolwiek szanse na rekompensatę za np. uszkodzenia sprzęgła. Dodatkowo zgłaszając to wcześnie macie domniemanie, że auto miało wadę od nowości, co również jest na Waszą korzyść.


Moje odczucia po wizycie w serwisie: chociaż przy biurku starano się mnie przekonać, że problem to wyjątek, to mistrz serwisu jak usłyszał ode mnie objawy to nawet nie chciał robić ze mną jazdy próbnej, twierdził, że zna problem i zdiagnozują go sami :)
Zarejestrowałem się na tym forum, bo temat dotyczy silnika 1.5TSI. I warto sprawę nagłaśniać, gdzie się da. Ja jeżdżę Skodą Karoq 1.5TSI DADA ze skrzynią manual od lipca 2018 roku. U mnie też to szarpanie występuje. Niedługo będę zgłaszał to do ASO, bo rzeczywiście lepiej mieć w dokumentacji zgłoszenie tego problemu, bo w przyszłości różnie może być. Ja dodatkowo całą sprawę zgłosiłem do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Warszawie. Zobaczymy czy podejmą temat. Centrala VAG w Polsce nie podjęła tematu, też napisałem do nich.
Co ciekawe obecnie u mnie szarpanie jakby ustało. Na początku użytkowania szarpanie było mocne, teraz (po 5 tys. przebiegu) praktycznie nie występuje. Zastanawiam się, co miało na to wpływ. Ułożenie sprzęgła czy np. zmniejszenie się poziomu oleju w silniku. Jeden użytkownik na brytyjskim forum zauważył, że po uzupełnieniu oleju silnikowego do poziomu pod max. szarpanie wróciło. Ciekawa sprawa.
ODPOWIEDZ