Strona 1 z 1

retrofitting - przycisk mode - tryby jazdy

: 11 cze 2023, 21:41
autor: yelon
Hej.
Czy ktoś z Was dokładał przycisk mode ?
Sam przycisk i wiązkę można kupić za śmieszne pieniądze, ale pytanie jak to zakodować i czy nie ma jakieś ochrony komponentu?

Re: retrofitting - przycisk mode - tryby jazdy

: 12 cze 2023, 10:50
autor: TIQTAQ

Re: retrofitting - przycisk mode - tryby jazdy

: 12 cze 2023, 21:19
autor: pshemus
Jak Ci odpowiedzą to daj znać.

Z ciekawostek off-topic:
https://eldar-sklep.pl/dodatkowe-wyposa ... ontaz.html

Montują kamerę w wersji "high" z liniami skrętnymi - nie ma jej w normalnym konfiguratorze poliftowym.

Re: retrofitting - przycisk mode - tryby jazdy

: 12 cze 2023, 22:56
autor: yelon
Eldar, wydaje sie super ogarnięty gość.
Umówiony z nim jestem na uruchomienie emergency assist i traffic jam assist.
Podpytam przy okazji co tu można jeszcze dołożyć.

Kamere mam u siebie choć zdziwiło mnie że nie ma skrętnych linii.

Re: retrofitting - przycisk mode - tryby jazdy

: 12 cze 2023, 23:10
autor: pshemus
No ja też mam i mi się nie podoba że nie ma linii - to jest banalny problem software'owy plus kalibracja przy montażu. A wygląda tak jakby trzeba było całą nową kamerę zakładać. W dodatku cena katalogowa tej co montują fabrycznie to 1440 a tej z liniami 1800 - no chyba że da się to software'owo włączyć.
Nie zrozumiem nigdy co kieruje ludźmi ustawiającymi opcje w konfiguratorze. W Karoqu można sobie wyklikać wszystko, łącznie z 3-strefową klimą.
A VW wychodzi z założenia że jak kupuję mniejsze auto, to musi mieć bieda-wyposażenie bo inaczej wziąłbym Tiguana.

A ten traffic jam to jest część pakietu Travel Assist High, którego też nie ma w T-Rocu? Bo z tego co widzę to mój w korku ładnie się zatrzymuje (choć w sposób który pewnie wkurza tych z tyłu), po czym wyświetla komunikat "Travel Assist gotowy do działania" ale sam nie rusza, muszę wcisnąć gaz i zrobić reset tempomatu.

Re: retrofitting - przycisk mode - tryby jazdy

: 12 cze 2023, 23:44
autor: yelon
Też nie rozumiem polityki koncernu. Dlaczego nie da się niektórych rzeczy zrobić choćby jako opcja za dopłatą skoro komputer i system jest na to gotowy.

Choćby
- ambient light, system jest gotowy na opcje zmiany kolorów, ale vw montuje mono-ledy, a skoda czy seat rgb. Różnica w cenie przy takiej produkcji pewnie bliska zeru.
- brak światełek w drzwiach.zamiast odblaskow chociaż komputer drzwi ma tą opcje. Cena z kabelkami 75zl z AliExpress.
Ale tak naprawdę to nie mogę zrozumieć i to jest porażka wizualna, marketingowa i zrażanie do vw.
W przednich drzwiach mam dekory black piano, a z tyłu jakieś szare. Dlaczego nie są takie same? Po co te głupie mikro oszczędności?
Teoretycznie troc ma być podwyzszonym golfem, ale jakością wykończenia i detalami odbiega bardzo mocno niestety. (Gdzie welur schowkach? Gdzie schowek na okulary? twarde plastiki na drzwiach? Gdzie wygłuszenie wnęki koła zapasowego? Itp itd...)


Traffic jam assist teoretycznie nie jest dostępny w troc, ale w praktyce jest i trzeba go tylko zakodować.
Tak samo jak emergency assist. System teoretycznie mogący uratować życie jest już na pokładzie ale jak nie wykupiłeś travel assist M to znów trzeba go zakodować na lewo bo wg VW go nie ma.

Re: retrofitting - przycisk mode - tryby jazdy

: 17 cze 2023, 13:16
autor: pshemus
Ciekawostka - VW rezygnuje z Arteona i planuje znacznie ograniczyć możliwości konfiguracji - wygląda na to że konfigurator T-Roca to już taka niewielka zapowiedź:
https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/ak ... ow/vv3v54p

Do historii przejdzie także rozbudowany konfigurator Volkswagena

To jednak nie koniec zmian dotyczących oferty Volkswagena. Innym sposobem na zwiększenie wpływów ma być ograniczenie dostępnych wariantów reszty modeli. Dla klientów oznacza to znacznie mniejsze możliwości podczas konfigurowania samochodu, a dla producenta – zoptymalizowanie mocy produkcyjnych w fabrykach i większą elastyczność reakcji na niekorzystne sytuacje na rynku.

Tutaj pada kolejny przykład. Niedawno zaprezentowany Volkswagen ID.7 ma aż o 99 proc. mniej dostępnych konfiguracji niż np. siódma generacja Golfa. W ten sposób od dawna działają już japońskie firmy, które produkują samochody tylko w kilku wersjach i nie zapewniają rozbudowanej listy wyposażenia opcjonalnego. Zarząd Volkswagena tłumaczy powyższe decyzje zwiększeniem zwrotów ze sprzedaży o 6,5 proc., co pozwoli na zachowanie miejsc pracy i "sfinansowanie przyszłości" (czyt. inwestowanie w nowe technologie, modernizację zakładów i szkolenia pracowników) z własnej kieszeni.