Wymiana oleju
: 15 mar 2024, 15:29
Witam. Gdzie się sprawdza w komputerze ile km. Lub ile czasu zostało do wymiany oleju. T Roca 1.5 DSG. 2021.
Dziękuję za pomoc.
Dziękuję za pomoc.
Forum użytkowników Volkswagena T-Roc i T-Cross
http://www.t-rocforum.pl/
Masz zapewne, jak wszyscy, zmienny interwał serwisowy i przegląd (inspekcję) się wykonuje według wskazań wskaźnika obsług
Oleje wg normy j/w zawierają ddodatki wydłużające ich żywotność i stabilność właściwości, i dlatego są zalecane do trybu serwisowania LL, a lepkość 0W20, czy 0W30 ma cała masa innych olejów (np. 0W20 MOBIL ESP), o innych specyfikacjach, mało tego, są przecież i oleje 5W30 też LL. Taka lepkość oleju to nie cecha właściwa tylko i wyłącznie normie VW 508.00 czy 509.00. Wszystkie nowe silniki VW (oprócz elektryków), z założenia, mają być serwisowane w trybie LL stąd zalecenie tej normy.
Ja mam DNNA i tylko 0W20 508/609 więc pytam jaki olej jest o tych normach, a nie jest LLSpinner pisze: ↑16 mar 2024, 10:42Oleje wg normy j/w zawierają ddodatki wydłużające ich żywotność i stabilność właściwości, i dlatego są zalecane do trybu serwisowania LL, a lepkość 0W20, czy 0W30 ma cała masa innych olejów (np. 0W20 MOBIL ESP), o innych specyfikacjach, mało tego, są przecież i oleje 5W30 też LL. Taka lepkość oleju to nie cecha właściwa tylko i wyłącznie normie VW 508.00 czy 509.00. Wszystkie nowe silniki VW (oprócz elektryków), z założenia, mają być serwisowane w trybie LL stąd zalecenie tej normy.
Jeżeli przechodzisz na stały interwał serwisowania 15000 km/1 rok to nie zależy ci tak bardzo na trwałości oleju czy emisji spalin i możesz stosować oleje wg normy VW 502.00. (Dość ważnym jest by był to olej do silników z filtrem cząstek stałych).
Wg VW, przy stałym interwale serwisowym, do silników (T-Roc) o oznaczeniach CHJZ, DKRA, DADA, CZPB, DKZA można także stosować np.:
Castrol Edge Titanium FST 0W30, Total Quarz 9000 energy 0W30, Aral high tronic G 0W30, Addinol superior... itd. itp.
Może prościej. Olej wg normy 508.00 / 509.00 ma z definicji dodatki wydłużające ich żywotność i stabilność i to czyni go przydatnym do trybu serwisowania LL (Long Life to nie rodzaj oleju tylko tryb serwisowy). Jeżeli nie upierasz się przy takim trybie serwisowania to możesz sobie stosować każdy inny olej (jest ich mnogość) o lepkości 0W20 przeznaczony do silników benzynowych z OPF. 0W30 (który zalewano do 2020 roku, 0W20 508/509 opracowano dopiero w 2021 właśnie ze względów emisji i zużycia paliwa) też nie będzie zły a może nawet lepszy od 0W20 z punktu widzenia dobrostanu silnika chociaż gorszy dla ekologii.marcin255 pisze: ↑16 mar 2024, 12:43Ja mam DNNA i tylko 0W20 508/609 więc pytam jaki olej jest o tych normach, a nie jest LLSpinner pisze: ↑16 mar 2024, 10:42Oleje wg normy j/w zawierają ddodatki wydłużające ich żywotność i stabilność właściwości, i dlatego są zalecane do trybu serwisowania LL, a lepkość 0W20, czy 0W30 ma cała masa innych olejów (np. 0W20 MOBIL ESP), o innych specyfikacjach, mało tego, są przecież i oleje 5W30 też LL. Taka lepkość oleju to nie cecha właściwa tylko i wyłącznie normie VW 508.00 czy 509.00. Wszystkie nowe silniki VW (oprócz elektryków), z założenia, mają być serwisowane w trybie LL stąd zalecenie tej normy.
Jeżeli przechodzisz na stały interwał serwisowania 15000 km/1 rok to nie zależy ci tak bardzo na trwałości oleju czy emisji spalin i możesz stosować oleje wg normy VW 502.00. (Dość ważnym jest by był to olej do silników z filtrem cząstek stałych).
Wg VW, przy stałym interwale serwisowym, do silników (T-Roc) o oznaczeniach CHJZ, DKRA, DADA, CZPB, DKZA można także stosować np.:
Castrol Edge Titanium FST 0W30, Total Quarz 9000 energy 0W30, Aral high tronic G 0W30, Addinol superior... itd. itp.
1. Nie jest jedynym zaaprobowanym tylko zalecanym bo VW przewiduje dla nowych silników tryb serwisowy LL.