Otwór w tylnym zderzaku do haka holowniczego
Otwór w tylnym zderzaku do haka holowniczego
Mam poliftowego T-Roca z 2022r. O ile dobrze przypominam sobie, to nie ma w sprzedaży oryginalnej zaślepki do tego otworu.
Czy macie może sprawdzony sposób jak to można samodzielnie zaślepić?
Czy macie może sprawdzony sposób jak to można samodzielnie zaślepić?
Re: Otwór w tylnym zderzaku do haka holowniczego
Zakleiłem folią taką na karoserię czarna , trzyma się 2 lata
Re: Otwór w tylnym zderzaku do haka holowniczego
Może ktoś nie uwierzy, ale dostałem w prezencie stolnicę ale nie drewnianą, a z jakiegoś tworzywa. Tak ok.60x40 cm, około 2-3 mm grubości, czarna i strasznie badziewna. Poleżała w garażu z pół roku i nagle olśnienie! Zrobię z niej zaślepkę! Wymierzyłem, wyciąłem i jest. Z jednej strony wsunąłem w taką szczelinę, z drugiej na dwa wkręty.
T-Roc Advance 1.5 TSI 150 KM manualtronic 6-biegowy - odebrany 23 grudnia 2021
Re: Otwór w tylnym zderzaku do haka holowniczego
Zaślepkę to trzeba sobie zrobić. Chłopaki z ASO usiłowali dobrać mi z innego modelu ale niestety okazało się, że się nie da, bo co prawda, T-Roc jeden z mniejszych w rodzinie ale dziurę ma największą. Więc kupiłem kawałek tworzywa ABS i dwie spinki. Nawet faktura plastiku podobna do faktury zderzaka.
- Załączniki
-
- zaślepka.jpg (63.75 KiB) Przejrzano 899 razy
Re: Otwór w tylnym zderzaku do haka holowniczego
Tak to mniej więcej wygląda też u mnie.Spinner pisze: ↑19 paź 2024, 12:13 Zaślepkę to trzeba sobie zrobić. Chłopaki z ASO usiłowali dobrać mi z innego modelu ale niestety okazało się, że się nie da, bo co prawda, T-Roc jeden z mniejszych w rodzinie ale dziurę ma największą. Więc kupiłem kawałek tworzywa ABS i dwie spinki. Nawet faktura plastiku podobna do faktury zderzaka.
T-Roc Advance 1.5 TSI 150 KM manualtronic 6-biegowy - odebrany 23 grudnia 2021
Re: Otwór w tylnym zderzaku do haka holowniczego
Trzeba to zrobić. Miałem taki okres, że sporo jeździłem po błocie pośniegowym i zbierałem sporo brudu w tej przestrzeni.Ufek pisze: ↑20 paź 2024, 21:01Tak to mniej więcej wygląda też u mnie.Spinner pisze: ↑19 paź 2024, 12:13 Zaślepkę to trzeba sobie zrobić. Chłopaki z ASO usiłowali dobrać mi z innego modelu ale niestety okazało się, że się nie da, bo co prawda, T-Roc jeden z mniejszych w rodzinie ale dziurę ma największą. Więc kupiłem kawałek tworzywa ABS i dwie spinki. Nawet faktura plastiku podobna do faktury zderzaka.
Re: Otwór w tylnym zderzaku do haka holowniczego
Spinner pisze: ↑20 paź 2024, 22:10Trzeba to zrobić. Miałem taki okres, że sporo jeździłem po błocie pośniegowym i zbierałem sporo brudu w tej przestrzeni. Chociaż jest to trochę irytujące, że wydajesz grubo ponad 100 tysi i musisz jeszcze bawić się w takie rękodzielnictwo, zwłaszcza, że większość modeli vw ma dedykowane zaślepki.Ufek pisze: ↑20 paź 2024, 21:01Tak to mniej więcej wygląda też u mnie.Spinner pisze: ↑19 paź 2024, 12:13 Zaślepkę to trzeba sobie zrobić. Chłopaki z ASO usiłowali dobrać mi z innego modelu ale niestety okazało się, że się nie da, bo co prawda, T-Roc jeden z mniejszych w rodzinie ale dziurę ma największą. Więc kupiłem kawałek tworzywa ABS i dwie spinki. Nawet faktura plastiku podobna do faktury zderzaka.
Re: Otwór w tylnym zderzaku do haka holowniczego
A macie jakiś pomysł na zaślepkę jak się ma hak? Odkręcanie wkrętów kilka razy w roku to kiepski pomysł - może jakieś wklejenie nakrętki na śruby?
Re: Otwór w tylnym zderzaku do haka holowniczego
Czy możesz podać wymiary tej zaślepki. Zaoszczędzimy czas na robienie pomiarów.
Re: Otwór w tylnym zderzaku do haka holowniczego
Nie pamiętam wymiarów ale nie są one ściśle określone. Szerokość zaślepki musi być sporo większa od szerokości otworu (tak by zachodziła za krawędź otworu i wchodziła pod te blaszki ile się da). Nie wiem po co są te blaszki ale bardzo ładnie zaciskają zaślepkę, chyba miałem gr. 3 mm, jakby były od tego. Inny problem to długość bo to ile zachodzi za obrys otworu zależy od wymiarów i rodzaju klamerki jaką weźmiemy do mocowania. Najlepiej zrobić to metodą "szewską" tzn. zrobić szablon z tektury i dopasować. Uwaga: otworki w zderzaku wiercimy oczywiście w osi otworu, w odległości od krawędzi otworu jaka nam odpowiada, potem włożywszy szablon na swoje miejsce odznaczamy otworki na tekturce. Teraz mając położenie otworków na tekturce i wymiary klamerki, docinamy plastik na długość. Warto też wywiercić dodatkowy otworek w zaślepce, który (po włożeniu np gwoździa czy haczyka z drutu) ułatwi nam późniejsze naprowadzanie zaślepki celem zgrania z otworkami wywierconymi w zderzaku i przytrzymywanie podczas wkręcania wkrętów w klamerkę. Oczywiście, jeżeli rezygnujemy ze spinki z klamerką i mocujemy jedynie samym wkrętem to możemy sobie tą zabawę darować ale moim zdaniem z klamerką do mocowania plastików jest bardziej "profesjonalnie".