Strona 1 z 1
Skrzynia DSG DQ200
: 20 gru 2024, 12:28
autor: dominiss1990
W T-Roc'u montowane są skrzynie DSG DQ200. Wiem, że w nich zalecana jest wymiana oleju co 60kkm.
Spotkaliście się z awariami lub usterkami w tych skrzyniach? Podobno nie są takie idealne i zdarzają się awarie przy nawet mniejszych przebiegach. Jakie macie doświadczenia z tymi skrzyniami?
Re: Skrzynia DSG DQ200
: 20 gru 2024, 13:04
autor: marcin255
Skoro "podobno" to pewnie masz artykuły na prawo i lewo ...jak się sypią
Re: Skrzynia DSG DQ200
: 20 gru 2024, 13:54
autor: dominiss1990
Gdybym tak wierzył w niesprawdzone źródła to bym nie pytał
Z takimi opiniami się spotkałem w ostatnich dniach, dlatego pytam tutaj - na forum użytkowników właśnie tych samochodów z tymi skrzyniami
Re: Skrzynia DSG DQ200
: 20 gru 2024, 18:53
autor: marcin255
A te opinie ,że się sypią to wygłaszają ludzie co nie mają dsg i nimi nie jeżdżą ?
Re: Skrzynia DSG DQ200
: 20 gru 2024, 21:34
autor: virago95
Generalnie to zwykła skrzynia ze sterowaniem elektronicznym zmiany biegów . Posiada dwa sprzęgła dlatego tak szybko zmienia biegi. Problemem jest , że sprzęgła są suche i dużo mniej trwałe od mokrych pracujących w oleju ale dramatu niema . wymiana owych sprzęgieł od 3 do 5 tysięcy poza aso raz na jakiś czas a jaki to będzie czas zależy w głównej mierze od eksploatacji. Problemem jest też ze aso zalewa za mało oleju w skrzyni i mechatronice. Po zakupie dolać oleju i cieszyć się jazdą . Przy normalnej eksploatacji pierwsza wymiana sprzęgieł po 150 do 200 tysiącach info od speca DSG.
Re: Skrzynia DSG DQ200
: 25 gru 2024, 17:51
autor: Wachacz
Jest tak jak napisał kolega to tz.sucha skrzynia nic nie jest wieczne wdzystko się z czasem psuje wysiada.Dbać wymieniać olej 1,7 L + 1 L mechatronika co 60 tys.wszystko będzie OK 150-200 tys/km obleci ! Większe zmartwienia bywają w manualu MQ281 !.
Re: Skrzynia DSG DQ200
: 25 gru 2024, 22:34
autor: Gomul89
Chyba wszyscy producenci obecnie przechodzą na dwa sprzęgła.W DQ200 ludzie widzą problemy z początków produkcji i powielają informacje. Skrzynia znana, tańsza w naprawie niż innych producentów, sporo części zamienników nawet z Aliexpress. Ja kupiłem przedłużoną gwarancję i VW nawet w 5 roku naprawi ci sprzęgło. Kia np. ma ograniczenia chyba do 2lat i jakiegoś małego przebiegu. Zobacz jakie masz skrzynie u konkurencji i jakie koszta naprawy: Volvo, BMW, a może dwusprzęgłówka z koncernu Stellantis? Obecnie idiotoodporny napęd to tylko e-cvt.
Re: Skrzynia DSG DQ200
: 27 gru 2024, 21:12
autor: Wachacz
Gomul89 pisze: ↑25 gru 2024, 22:34
Chyba wszyscy producenci obecnie przechodzą na dwa sprzęgła.W DQ200 ludzie widzą problemy z początków produkcji i powielają informacje. Skrzynia znana, tańsza w naprawie niż innych producentów, sporo części zamienników nawet z Aliexpress. Ja kupiłem przedłużoną gwarancję i VW nawet w 5 roku naprawi ci sprzęgło. Kia np. ma ograniczenia chyba do 2lat i jakiegoś małego przebiegu. Zobacz jakie masz skrzynie u konkurencji i jakie koszta naprawy: Volvo, BMW, a może dwusprzęgłówka z koncernu Stellantis? Obecnie idiotoodporny napęd to tylko e-cvt.
Na początku problem był w przepalających się stykach w mechatronice jak się okazało Niemcy zalewali olejem który wchodził w reakcję i przepalał sreowniki problem wyeliminowano z tym jest spokój.Oczywiście koszty naprawy DSG serwisu są niskie w porównaniu do drogich aut.
Re: Skrzynia DSG DQ200
: 27 gru 2024, 22:32
autor: strzelec
Gomul89 pisze: ↑25 gru 2024, 22:34
Chyba wszyscy producenci obecnie przechodzą na dwa sprzęgła.W DQ200 ludzie widzą problemy z początków produkcji i powielają informacje. Skrzynia znana, tańsza w naprawie niż innych producentów, sporo części zamienników nawet z Aliexpress. Ja kupiłem przedłużoną gwarancję i VW nawet w 5 roku naprawi ci sprzęgło. Kia np. ma ograniczenia chyba do 2lat i jakiegoś małego przebiegu. Zobacz jakie masz skrzynie u konkurencji i jakie koszta naprawy: Volvo, BMW, a może dwusprzęgłówka z koncernu Stellantis? Obecnie idiotoodporny napęd to tylko e-cvt.
A usa VW wycofuje wszystkie DSG. Tam chcą hydrokinetyki.
Na swiecie kiedyś tam finalnie pozostaną tylko e-cvt oraz hydrokinetyki właśnie w dużych autach. DSG jest przyjemną skrzynią ale awaryjną w porównaniu z innymi. Co nie znaczy że sypie się na prawo i lewo. A urokiem DQ200 jest to że jest bardzo płynna przy zmianie biegów. Wynika to z uśłizgu sprzęgieł. Dlatego są mało żywotne jeżdżąc w korkach. Tylko kto dziś patrzy ze coś padnie po 100tyś skoro kupuje na góra 5 lat i przebieg jakieś 80 tyś. Niech martwi się kolejny właściciel. Najwyżej zmieni, trochę straci, jeździ dalej
Re: Skrzynia DSG DQ200
: 28 gru 2024, 19:29
autor: marchell