Strona 1 z 2

Stukanie na pracy jałowej

: 19 sty 2025, 20:11
autor: YOYO
Cześć, wybrałem to forum, jako, że jest ono aktywne. Posiadam skode fabie z silnikiem 1.5 tsi. Skoda jest z 2024r. ma przejechane 10 tyś km. Ostatnio byłem w górach na mrozach i nie wiem od kiedy i czy jest to normalne, pojawił się dziwny stukot z przodu silnika podczas postoju. Nie wiem czy on występował wcześniej, teraz go usłyszałem. Jakby obijanie się plastiku? Filmik na youtube poniżej, na którym słychać to. Wiadomo podjadę pewnie do ASO, ale może problem znany?

https://www.youtube.com/watch?v=qx328tBTSAY

Re: Stukanie na pracy jałowej

: 19 sty 2025, 20:36
autor: strzelec
U góry na silniku idą różne rurki. Porusz nimi. Jadna lubiła pękać na zakręcie i wydaje taki dźwięk jakby silnik się rozsypał. Nie ma osłony silnika więc szybko to zweryfikujesz.

Re: Stukanie na pracy jałowej

: 19 sty 2025, 20:38
autor: YOYO
Próbowałem ruszać, ale nie ustawało

Re: Stukanie na pracy jałowej

: 20 sty 2025, 15:49
autor: maciej.plock
to te pudełeczko małe (jakiś zawór czy coś) przy zbiorniczku płynu. Przyłóż ucho to usłyszysz

Re: Stukanie na pracy jałowej

: 20 sty 2025, 15:59
autor: YOYO
Na dniu bardziej zdiagnozowałem, poczytałem i wydaję się, że jest to zawór pochłaniacza par paliwa (centralna cześć na obrazku). Część o kodzie "05e 906 517a". Z forum wyczytałem, że "ten typ tak ma". Mimo wszystko wydaje mi się to jednak za głośne, na czwartek mam umówione ASO.

Obrazek

Re: Stukanie na pracy jałowej

: 20 sty 2025, 22:44
autor: Dig Dug
YOYO pisze: 20 sty 2025, 15:59 Na dniu bardziej zdiagnozowałem, poczytałem i wydaję się, że jest to zawór pochłaniacza par paliwa (centralna cześć na obrazku). Część o kodzie "05e 906 517a". Z forum wyczytałem, że "ten typ tak ma". Mimo wszystko wydaje mi się to jednak za głośne, na czwartek mam umówione ASO.

Obrazek
Gdzie to jest ? Widze kawalek pokrywy, to jest za silnikiem ?

Re: Stukanie na pracy jałowej

: 20 sty 2025, 22:49
autor: Dig Dug
Mam to samo. Jakbym swojego silnika sluchal. U mnie pojawilo sie po ok 10 tys km i trwa do dzisiaj a mam 55 tys km. Myslalem, ze to moze przez olej, bo w pierwszym roku wymienilem olej i w ASO zalali mi 0W30 i tak co roku, a dzwonilem do innego ASO co serwisowalem i powiedzieli, ze od modelowo 2020 ma byc 0W20 jako pierwszy proponowany, a 0W30 zamiennie.

A jak u Ciebie z olejem ? Masz jeszcze fabryczny ? 0W20 ?

Dobra wiadomosc dla Ciebie, to ze przejechalem z tym pewnie 45 tys km i silnik chodzi jak tralala. Wiec to raczej nie panewki 🤪

Re: Stukanie na pracy jałowej

: 21 sty 2025, 19:28
autor: YOYO
YOYO pisze: 20 sty 2025, 15:59 Na dniu bardziej zdiagnozowałem, poczytałem i wydaję się, że jest to zawór pochłaniacza par paliwa (centralna cześć na obrazku). Część o kodzie "05e 906 517a". Z forum wyczytałem, że "ten typ tak ma". Mimo wszystko wydaje mi się to jednak za głośne, na czwartek mam umówione ASO.

Obrazek
To jest góra silnika, przed bagnetem do sprawdzania stanu oleju.

Re: Stukanie na pracy jałowej

: 21 sty 2025, 19:29
autor: YOYO
Dig Dug pisze: 20 sty 2025, 22:49
Mam to samo. Jakbym swojego silnika sluchal. U mnie pojawilo sie po ok 10 tys km i trwa do dzisiaj a mam 55 tys km. Myslalem, ze to moze przez olej, bo w pierwszym roku wymienilem olej i w ASO zalali mi 0W30 i tak co roku, a dzwonilem do innego ASO co serwisowalem i powiedzieli, ze od modelowo 2020 ma byc 0W20 jako pierwszy proponowany, a 0W30 zamiennie.

A jak u Ciebie z olejem ? Masz jeszcze fabryczny ? 0W20 ?

Dobra wiadomosc dla Ciebie, to ze przejechalem z tym pewnie 45 tys km i silnik chodzi jak tralala. Wiec to raczej nie panewki 🤪
To dobra wiadomość, ale jednak zastanawiające. Robiłem stopniowe docieranie, przy 2 tyś zmieniłem olej w ASO, musiałbym poszukać dokumentu jaki tam idzie. U mnie również silnik chodzi w porządku itd. ale ten stukot wolałbym, żeby został wyeliminowany :/

Re: Stukanie na pracy jałowej

: 21 sty 2025, 23:00
autor: Dig Dug
YOYO pisze: 21 sty 2025, 19:28
YOYO pisze: 20 sty 2025, 15:59 Na dniu bardziej zdiagnozowałem, poczytałem i wydaję się, że jest to zawór pochłaniacza par paliwa (centralna cześć na obrazku). Część o kodzie "05e 906 517a". Z forum wyczytałem, że "ten typ tak ma". Mimo wszystko wydaje mi się to jednak za głośne, na czwartek mam umówione ASO.

Obrazek
To jest góra silnika, przed bagnetem do sprawdzania stanu oleju.
Znalazlem. U mnie jest oslona na caly silnik dlatego tego nie widzialem.