Strona 1 z 1
Załączanie drugiego biegu przy redukcji
: 08 lut 2025, 9:20
autor: pavlo45
Witam,
mam takie pytanie: podczas hamowania i redukcji na drugi bieg obroty spadają poniżej 1000 jakby następowało rozsprzęglenie, kiedy natomiast chce przyśpieszyć będąc na drugim biegu auto długo zasprzęgla podnasząc obroty i następuje jakby strzał i auto zaczyna przyspieszać. Czy to jest normalne zjawisko?
Re: Załączanie drugiego biegu przy redukcji
: 08 lut 2025, 10:27
autor: Gomul89
U mnie jest podobnie. Zależy od prędkości z jaką się poruszasz. Auto wbije 2 bieg i poczujesz właśnie takie szarpnięcie z racji wyższych obrotów albo 3, gdzie obroty będą niższe. Ja widzę jeszcze jedno zjawisko, mianowicie podczas hamowania silnikiem np.przed wjazdem na rondo, samochód zamiast zredukować na 2 bieg, próbuje kontynuować jazdę na 3 biegu z obrotami silnika 1000-1200. Taki mały błąd w oprogramowaniu. Przy okazji zapytam, czy przy porannej pierwszej jeździe, gdzie silnik jest zimny masz jakby delikatne szarpanie/duszenie się silnika podczas zmiany z 2 na 3 bieg? Występuje tylko zaraz po odpaleniu przy 1km.
Re: Załączanie drugiego biegu przy redukcji
: 08 lut 2025, 11:03
autor: JacK666
Panowie, wytłumaczcie mnie manualowi, czy w takich praypadkach mając DSG to można to zniwelowac manetkami czyli zrzucic z 3 na 2 i nawet ewentualnie na 1 oceniając to co sie dzieje na drodze.
Pytam z ciekawości i z racji tego, że w manualu to widząc co się dzieje na drodze i co sie może za chwilą zadziać, czując jakie są obroty silinika do prędkści, wiedząc na jakim biegu jadę działam przktycznie instyktownie zmieniając bieg na taki z jakiego dalej bez problemu pojadę,
Moja szkrzynia automatyczna w głowie wie jaki bieg jest najlepszy przy danej prędkości dla konkretnej potrzeby jazdy, która za chwilę może nastąpić.
Czy w DSG można to powtórzyć za pomocą manetek i czy po przełączeniu biegu menetką z 3 na 2 skrzynia trzyma ten 2 bieg czy za chwilę uzna, że przełączy sobie na 3 bieg?
Re: Załączanie drugiego biegu przy redukcji
: 08 lut 2025, 11:13
autor: pavlo45
Takiego objawu nie zauważyłem. Ogólnie to zanim skrzynia nie złapie trochę temperatury pracuje trochę inaczej niż po kilku km. U mnie podczas przyspieszania na pierwszym i drugim biegu występują delikatne drgnięcia i zastanawiam się czy już sprzęga nie zaczynają się odzywać...:/ Ale rozumiem, że po redukcji na drugi bieg Tobie również obroty spadają poniżej 1000?
Re: Załączanie drugiego biegu przy redukcji
: 08 lut 2025, 11:19
autor: pavlo45
JacK666 pisze: ↑08 lut 2025, 11:03
Panowie, wytłumaczcie mnie manualowi, czy w takich praypadkach mając DSG to można to zniwelowac manetkami czyli zrzucic z 3 na 2 i nawet ewentualnie na 1 oceniając to co sie dzieje na drodze.
Pytam z ciekawości i z racji tego, że w manualu to widząc co się dzieje na drodze i co sie może za chwilą zadziać, czując jakie są obroty silinika do prędkści, wiedząc na jakim biegu jadę działam przktycznie instyktownie zmieniając bieg na taki z jakiego dalej bez problemu pojadę,
Moja szkrzynia automatyczna w głowie wie jaki bieg jest najlepszy przy danej prędkości dla konkretnej potrzeby jazdy, która za chwilę może nastąpić.
Czy w DSG można to powtórzyć za pomocą manetek i czy po przełączeniu biegu menetką z 3 na 2 skrzynia trzyma ten 2 bieg czy za chwilę uzna, że przełączy sobie na 3 bieg?
Na szczęście tak. Jeśli masz wersje z łopatkami przy kierownicy możesz zrzucić spokojnie bieg (ewentualnie zmieniasz na tryb manualny i zrzucasz bieg gałką). Nieraz zdarzało się, że jadąc pod jakieś wzniesienie skrzynia trzymała 1000 obrotów na 3 biegu zamiast zrzucić na 2.
Re: Załączanie drugiego biegu przy redukcji
: 08 lut 2025, 11:28
autor: maciej.plock
Polecam poprawić soft skrzyni u tunera wtedy zmienia się punkty zmiany przełożeń zarówno w górę jak i redukcje.
Skrzynie wtedy jest o niebo lepsza.
Fabryczne ustawienia to szajs
Re: Załączanie drugiego biegu przy redukcji
: 08 lut 2025, 20:59
autor: Gomul89
pavlo45 pisze: ↑08 lut 2025, 11:13
Takiego objawu nie zauważyłem. Ogólnie to zanim skrzynia nie złapie trochę temperatury pracuje trochę inaczej niż po kilku km. U mnie podczas przyspieszania na pierwszym i drugim biegu występują delikatne drgnięcia i zastanawiam się czy już sprzęga nie zaczynają się odzywać...:/ Ale rozumiem, że po redukcji na drugi bieg Tobie również obroty spadają poniżej 1000?
U mnie w 1.5 tsi nie ma żeglowania. Od 7 do 2 biegu przy hamowaniu silnikiem sama skrzynia redukuje biegi po kolei. Przy 2 biegu jak obroty dalej spadają to skrzynia się rozłącza i dlatego widać prędkość obrotową silnika poniżej 1000obr/min.
Tak jak napisałem wcześniej, zdarza się podczas powolnej jazdy po mieście, że nie zredukuje na 2 bieg tylko męczy na 3 od ok 1100obr/min. Podkreślę, że dzieje się to tylko na 3 biegu. Inne biegi już redukują przy ok 1400obr/min. Muszę nagrać to i sam zobaczyć przy jakiej prędkości samochodu to się dzieje.
Przy jeździe pod wzniesienie sam ładnie redukuje i trzyma w wyższych obrotach silnik.
Co do tych drgań na zimnym to nie wykluczam winy silnika. Może kwestia szybkiego rozgrzania silnika i filtra GPF kosztem mocy

Bardzo szybko się nagrzewa samochód więc kto wie...
Re: Załączanie drugiego biegu przy redukcji
: 09 lut 2025, 21:47
autor: Sisay
W instrukcji jest tez napisane ze przez pierwszy 1000km należy unikać jazdy na wysokich i niskich obrotach - a tu, jak można przeczytać skrzynia takie numery wyczynia. Co na to Volswagen(oni to programowali/ustawiali), tez juz mi sie to zdarzyło a auto sie jeszcze dociera