1.5 TSI głuche stukanie na wolnych obrotach
: 07 maja 2020, 19:58
No i stało się: w "dzisiejszych czasach" zakupiłem nowego T-Roc Advance, wspomagając niemiecką gospodarkę...
Wszystko fajnie i zgodnie z oczekiwaniami. Opisywanych na tym forum problemów, poza kiepskimi plastikami, nie zaobserwowałem.
Ale jest jednak jeden, którego opisu nie znalazłem: otóż silnik pracujący na biegu jałowym, oprócz normalnych dźwięków, czasem odzywa się głuchym łomotaniem, które mi przypominało pracujący gdzieś w oddali młot pneumatyczny (może dlatego mi się to tak skojarzyło, że pierwszy raz to usłyszałem stojąc na wahadle remontowanej ulicy).
Czasem słychać to bardzo cicho, ale czasem naprawdę głośno - głośniej od normalnej pracy silnika. Trochę się zdenerwowałem, nie powiem.
Zadzwoniłem do serwisu: czy przyjechać, czy czekać, aż się rozpadnie silnik? Przyjechać. OK. W serwisie wysłuchali, zostawili mechanikowi. Za dwie godziny oddali (zlecenie oczywiście zarejestrowali), z informacją, że porównywali z drugim, przedsprzedażowym egzemplarzem, i stwierdzili, że "te silniki tak mają".
No to pytanie: czy Wasze silniki też tak mają? Bo mi trudno w to uwierzyć...
Mój silnik to 1.5 TSI z filtrem DPF (kod DPCA)
Wszystko fajnie i zgodnie z oczekiwaniami. Opisywanych na tym forum problemów, poza kiepskimi plastikami, nie zaobserwowałem.
Ale jest jednak jeden, którego opisu nie znalazłem: otóż silnik pracujący na biegu jałowym, oprócz normalnych dźwięków, czasem odzywa się głuchym łomotaniem, które mi przypominało pracujący gdzieś w oddali młot pneumatyczny (może dlatego mi się to tak skojarzyło, że pierwszy raz to usłyszałem stojąc na wahadle remontowanej ulicy).
Czasem słychać to bardzo cicho, ale czasem naprawdę głośno - głośniej od normalnej pracy silnika. Trochę się zdenerwowałem, nie powiem.
Zadzwoniłem do serwisu: czy przyjechać, czy czekać, aż się rozpadnie silnik? Przyjechać. OK. W serwisie wysłuchali, zostawili mechanikowi. Za dwie godziny oddali (zlecenie oczywiście zarejestrowali), z informacją, że porównywali z drugim, przedsprzedażowym egzemplarzem, i stwierdzili, że "te silniki tak mają".
No to pytanie: czy Wasze silniki też tak mają? Bo mi trudno w to uwierzyć...
Mój silnik to 1.5 TSI z filtrem DPF (kod DPCA)