Strona 1 z 1

2.0 TSI a DPF ?

: 15 lip 2020, 22:01
autor: enzo1
Cześć koledzy i koleżanki czy T-ROC z 2020 roku z silnikiem 2.0 TSI ma DPF ?

Re: 2.0 TSI a DPF ?

: 15 lip 2020, 22:55
autor: Spinner
Co prawda jestem jeszcze w poczekalni i nie mam jeszcze swego 2.0 TSI, i nie chciałbym popadać w mentorski ton ale przejrzałem manual z 2020 roku i w rozdziale o filtrze cząstek stałych znajdują się dwie "recepty" na jazdę regenerującą filtr (dopalanie) - jedna dla BENZYNIAKÓW a druga dla diesli. Nie ma żadnego rozróżnienia jeżeli chodzi o pojemność dlatego też uważam że 2.0TSI, jak najbardziej DPF posiada.

Re: 2.0 TSI a DPF ?

: 16 lip 2020, 5:44
autor: Pado
W benzynach nazywa się to GPF

Re: 2.0 TSI a DPF ?

: 16 lip 2020, 8:39
autor: paulr
Spinner pisze: 15 lip 2020, 22:55 Co prawda jestem jeszcze w poczekalni i nie mam jeszcze swego 2.0 TSI, i nie chciałbym popadać w mentorski ton ale przejrzałem manual z 2020 roku i w rozdziale o filtrze cząstek stałych znajdują się dwie "recepty" na jazdę regenerującą filtr (dopalanie) - jedna dla BENZYNIAKÓW a druga dla diesli. Nie ma żadnego rozróżnienia jeżeli chodzi o pojemność dlatego też uważam że 2.0TSI, jak najbardziej DPF posiada.
1.5 nie wszystkie przecież mają.

Re: 2.0 TSI a DPF ?

: 16 lip 2020, 9:15
autor: Spinner
Jasne, przecież "gasolin" a nie "diesel". Dzięki za sprostowanie.

Re: 2.0 TSI a DPF ?

: 16 lip 2020, 11:11
autor: enzo1
A ktoś podpowie jakie są te recepty ?

Re: 2.0 TSI a DPF ?

: 16 lip 2020, 14:59
autor: Spinner
Podaję te "recepty" na dopalanie GPF i DPF, które są w niemieckiej, elektronicznej instrukcji do T-Roc'a dostępnej w internecie.
Nie wiem jak jest w polskiej wersji bo nie zdołałem takowej skołować a sam jestem jescze w "poczekalni".

A więc cytuję:
"Filtr cząstek stałych zatkany sadzą - zapala się żółta kontrolka filtra. Konieczna regeneracja.
Warunkiem przeprowadzenia regeneracji jest rozgrzany, do temperatury eksploatacyjnej, silnik.

DLA SILNIKÓW BENZYNOWYCH
- jechać z prędkością co najmniej 80 km/h
- całkowicie zdjąć stopę z pedału gazu na kilka sekund by pozwolić autu toczyć się przy włączonym biegu.
- powtarzaj tą procedurę (przyśpieszaj i pozwól toczyć się) tak długo aż kontrolka zgaśnie.
Ta procedura prowadzi do samoczynnego procesu czyszczenia filtra cząstek stałych i może zająć trochę czasu.
Jeśli lampka kontrolna nie zgaśnie, skontaktuj się z serwisem.

DLA SILNIKÓW DIESLA
-jechać z predkością co najmniej 60 km/h utrzymując obroty co najmniej 2000 obr/min.
Dzięki podniesionej w ten sposób temperaturze nastąpi wypalenie sadzy w filtrze.
- jazdę (procedurę) regeneracyjną można zakończyć dopiero wtedy gdy kontrolka zgaśnie.
Ta procedura prowadzi do samoczynnego procesu czyszczenia filtra cząstek stałych i może zająć circa 20 do 40 minut.
Jeśli kontrolka nie zgaśnie po ok. 40-stu minutach jazdy, skontaktuj się z serwisem."
Koniec cytatu.
P.S.
strona z instrukcją:
https://userguide.volkswagen.de/public/vin/login/de_DE
należy wpisać jakikolwiek VIN (FIN), swój albo np. z ogłoszeń sprzedaży i wybrać język wersji.
Niestety nie udało mi się znaleźć taki VIN by wyświetlało polską wersję całego manuala
a co najwyżej wyświetlało mi polską wersję do Composition Media i Discover Media.
Wszystkie instrukcje są natomiast dostępne w wesji angielskiej i niemieckiej.

Re: 2.0 TSI a DPF ?

: 19 lip 2020, 10:52
autor: enzo1
Dziekuje Spinner

Re: 2.0 TSI a DPF ?

: 19 lip 2020, 10:52
autor: enzo1
Dziekuje Spinner