Podaję te "recepty" na dopalanie GPF i DPF, które są w niemieckiej, elektronicznej instrukcji do T-Roc'a dostępnej w internecie.
Nie wiem jak jest w polskiej wersji bo nie zdołałem takowej skołować a sam jestem jescze w "poczekalni".
A więc cytuję:
"Filtr cząstek stałych zatkany sadzą - zapala się żółta kontrolka filtra. Konieczna regeneracja.
Warunkiem przeprowadzenia regeneracji jest rozgrzany, do temperatury eksploatacyjnej, silnik.
DLA SILNIKÓW BENZYNOWYCH
- jechać z prędkością co najmniej 80 km/h
- całkowicie zdjąć stopę z pedału gazu na kilka sekund by pozwolić autu toczyć się przy włączonym biegu.
- powtarzaj tą procedurę (przyśpieszaj i pozwól toczyć się) tak długo aż kontrolka zgaśnie.
Ta procedura prowadzi do samoczynnego procesu czyszczenia filtra cząstek stałych i może zająć trochę czasu.
Jeśli lampka kontrolna nie zgaśnie, skontaktuj się z serwisem.
DLA SILNIKÓW DIESLA
-jechać z predkością co najmniej 60 km/h utrzymując obroty co najmniej 2000 obr/min.
Dzięki podniesionej w ten sposób temperaturze nastąpi wypalenie sadzy w filtrze.
- jazdę (procedurę) regeneracyjną można zakończyć dopiero wtedy gdy kontrolka zgaśnie.
Ta procedura prowadzi do samoczynnego procesu czyszczenia filtra cząstek stałych i może zająć circa 20 do 40 minut.
Jeśli kontrolka nie zgaśnie po ok. 40-stu minutach jazdy, skontaktuj się z serwisem."
Koniec cytatu.
P.S.
strona z instrukcją:
https://userguide.volkswagen.de/public/vin/login/de_DE
należy wpisać jakikolwiek VIN (FIN), swój albo np. z ogłoszeń sprzedaży i wybrać język wersji.
Niestety nie udało mi się znaleźć taki VIN by wyświetlało polską wersję całego manuala
a co najwyżej wyświetlało mi polską wersję do Composition Media i Discover Media.
Wszystkie instrukcje są natomiast dostępne w wesji angielskiej i niemieckiej.