Czy 2.0 4x4 ma podwójną podłogę bagażnika czy 4x4 zabiera tą funkcjonalność?
: 26 sty 2021, 1:25
Czy 2.0 4x4 ma podwójną podłogę bagażnika czy 4x4 zabiera tą funkcjonalność?
Forum użytkowników Volkswagena T-Roc i T-Cross
http://www.t-rocforum.pl/
Niestety, ma tylko "górną" podłogę i pomiędzy tą podłogą i wierzchem styropianu (koła zapasowego, subwoofera) pozostaje niewykorzystana przestrzeń ok. 10 cm. Widziałem gdzieś na YT filmik jak ludzie własnym sumptem dorabiają nową podłogę z OSB lub sklejki obciągniętych np. włókniną drogową lub innymi tekstyliami. "Górna" podłoga jest o tyle fajna, że po położeniu oparć foteli otrzymujesz jednolitą, płaską powierzchnię. Na mój gust, nośność takiej podłogi, która będzie opierała się na styropianie (lub i na kole) a więc pośrednio na spodzie muldy na koło, będzie niezbyt duża.
Niewykluczone, że pójdą po rozum do głowy i jak się już pojawi 2.0 w nowej odsłonie (jakiś lift po 5-ciu latach też się należy) to będzie jakiś wsporniczek dla niższego położenia bo przynitowanie czy zgrzanie dwóch kawałków kątownika to chyba nie problem. Ta niezagospodarowana przestrzeń jest szczególnie nieuzasadniona, jak nie masz koła a tylko zestaw naprawczy bo wtedy wozisz z "pół kubika" powietrza za frajer.Rybak pisze: ↑26 sty 2021, 9:46 Lipa... Płaska powierzchnia w 1.5 jest jak sie podniesie podłoge do góry więc 2.0 zostało wykastrowane z jednej opcji. Jest to dla mnie dość duży argument za 1.5.
Nie rozumiem czemu nie zrobili podwójnej podłogi skoro jest tam miejsce...Co innego gdyby tego miejsca nie było.
Jest możliwe ustawienie podłogi w dolnej pozycji, jednak z bagażnika trzeba wyciągnąć wszystko, tj. koło zapasowe, subwoofer i kształtkę styropianową na narzędzia i podnośnik. Ja u siebie próbowałem i da się, jednak ... coś za coś. Prawdopodobnie tylne zawieszenie wielowachaczowe z wersji 4x4 potrzebuje więcej miejsca.Spinner pisze: ↑26 sty 2021, 8:47Niestety, ma tylko "górną" podłogę i pomiędzy tą podłogą i wierzchem styropianu (koła zapasowego, subwoofera) pozostaje niewykorzystana przestrzeń ok. 10 cm. Widziałem gdzieś na YT filmik jak ludzie własnym sumptem dorabiają nową podłogę z OSB lub sklejki obciągniętych np. włókniną drogową lub innymi tekstyliami. "Górna" podłoga jest o tyle fajna, że po położeniu oparć foteli otrzymujesz jednolitą, płaską powierzchnię. Na mój gust, nośność takiej podłogi, która będzie opierała się na styropianie (lub i na kole) a więc pośrednio na spodzie muldy na koło, będzie niezbyt duża.
Jak będzie pełnowymiarowe koło to być może będzie mniej. Ja mam dojazdowe 18" bo mimo zamówienia pełnego był jakiś problem bo dostałem już rok modelowy 21, w którym pełnowymiarowe już nie występuje. Mimo to, trzpień mocujący koło wystaje ponad gumę jakieś 3 cm. Skąd wiem że 10 cm? Ano, miałem do przewiezienia spory ciężar (więcej niż przepisowe 50 kg). Dla uniknięcia załamania podłogi i przeniesienia części obciążenia także na koło, włożyłem płytę styroduru gr 10 cm (wycinając otwór na trzpień). Podłoga osiadła dokładnie na wspornikach i jednocześnie opierała się na całej powierzchni styroduru spoczywającego na kole i wkładce styropianowej. A więc, z całą pewnością mogę powiedzieć, że spód podłogi znajduje się 10 cm ponad wkładką styropianową i kołem. Beats chyba nie jest grubszy od dojazdówki. Zresztą, w konfiguratorze z 2020 r. jest uwaga, że przy tej konfiguracji, obniżenie podłogi nie jest możliwe i byłem tego świadom zamawiając auto. Akurat to i twarde plastiki nie stanowią dla mnie żadnego problemu.Rybak pisze: ↑26 sty 2021, 15:44 To w takim razie skąd tam 10cm wolnego miejsca? Jak rozumiem te 10cm jest w momencie gdy koło, subwoofer, styropian są włożone, tak?
Ogólnie z tego co czytałem to podwójnej podłogi nie ma tylko w momencie gdy mamy pełnowymiarowe koło i/lub Beats. Zakładam, że Spinner tego bizantyjskiego przepychu nie ma tak więc dalej nie rozumiem czemu nie dali plastikowych prowadnich do podwójnej podłogi jeżeli jest tam 10cm wolnego miejsca (o ile jest to wolne miejsce w "pełnym wyposażeniu" a nie po wywaleniu wszystkiego )
Testówke miałem co prawda z 1.5 z dojazdówką i tam podwójna podłoga była.
Przy jakiej konfiguracji, bo nie do końca załapałem?Spinner pisze: ↑26 sty 2021, 16:14. Zresztą, w konfiguratorze z 2020 r. jest uwaga, że przy tej konfiguracji, obniżenie podłogi nie jest możliwe i byłem tego świadom zamawiając auto. Akurat to i twarde plastiki nie stanowią dla mnie żadnego problemu.Rybak pisze: ↑26 sty 2021, 15:44 To w takim razie skąd tam 10cm wolnego miejsca? Jak rozumiem te 10cm jest w momencie gdy koło, subwoofer, styropian są włożone, tak?
Ogólnie z tego co czytałem to podwójnej podłogi nie ma tylko w momencie gdy mamy pełnowymiarowe koło i/lub Beats. Zakładam, że Spinner tego bizantyjskiego przepychu nie ma tak więc dalej nie rozumiem czemu nie dali plastikowych prowadnich do podwójnej podłogi jeżeli jest tam 10cm wolnego miejsca (o ile jest to wolne miejsce w "pełnym wyposażeniu" a nie po wywaleniu wszystkiego )
Testówke miałem co prawda z 1.5 z dojazdówką i tam podwójna podłoga była.