Strona 1 z 2

DSG

: 05 wrz 2021, 9:59
autor: Spinner
Czy nie uważacie, że dsg, w trybie "D" jest zbyt eco? Wczoraj jeździłem trochę po górkach, ale nie aż takich by posiłkować się trybem "M" czy "S" i uważam, że dsg w "D" zbyt wcześnie wrzuca wyższy a zbyt późno zrzuca na niższy bieg. Przy podjazdach, widać najwyraźniej, że silnik (2.0) zaczyna się buntować i w manualu już dawno, każdy kierowca bieg by zredukował, a dsg trzyma kurczowo D7 albo D6. Nie wiem jak jest w dieslu ale jeśli podobnie, to takie sztuczne trzymanie na niskich obrotach jest przecież zabójcze dla sinika i nie tylko.

Re: DSG

: 05 wrz 2021, 10:15
autor: marcin255
Dlatego do auta potrzebny jest myślący kierowca ,bo automat nie wie,że jedzie pod górę i jak stroma jest to góra do tego potrzebny jest myślący łącznik między pedałami a kierownicą.

Re: DSG

: 05 wrz 2021, 12:01
autor: Spinner
marcin255 pisze: 05 wrz 2021, 10:15 Dlatego do auta potrzebny jest myślący kierowca ,bo automat nie wie,że jedzie pod górę i jak stroma jest to góra do tego potrzebny jest myślący łącznik między pedałami a kierownicą.
Kpisz czy o drogę pytasz? Automat nie wie, że jedzie pod górę!? Opory ruchu to podstawowy parametr sterujący analizowany przez sterownik skrzyni.

Re: DSG

: 05 wrz 2021, 12:33
autor: Ziomekatomek
Na jeździe próbnej miałem T-roca z DSG i miał irytujące opóźnienia, po górkach w miarę sobie radził, ale ja redukował bym szybciej. W instrukcji do DSG jest napisane, że by zmieniać biegi manualnie w terenie górzystym. Tydzień później testowałem opla z automatem i pomimo słabszego silnika i większej masie, na tej samej trasie poradził sobie znacznie lepiej, w zasadzie nie wiedziałem kiedy następuje zmiana biegów. Jazda była płynna.

Takie moje prywatne odczucia.

Re: DSG

: 05 wrz 2021, 21:40
autor: Dario
Faktycznie jazda silnikiem 2.0 TSI z DSG w trybie D to zabójstwo dla silnika i skrzyni. Dlatego ja, jak silnik osiągnie temp. 90 stopni, przełączam się w tryb Sport (a dokładnie Individual z napędem Sport). Spalanie jest niewiele większe a skrzynia i silnik są mniej obciazone.
Czasami używam też trybu offroad wtedy skrzynia zachowuje się trochę lepiej niż w trybie Normal czy Eco np. podczas jazdy pod górkę szybciej redukuje bieg, i nie zmienia biegów na wyższe poniżej 2 tys. obrotów.
Ale generalnie przy tym silniku jazda z obrotami w trybie D w okolicy ~1300 to nieporozumienie.

Re: DSG

: 05 wrz 2021, 21:51
autor: balon
Tu uroda 2.0 czy w 1.5 też tak działa?

Re: DSG

: 06 wrz 2021, 8:01
autor: anon.
Mój niedotarty 1.5 Dobija do ~2200 obr/min., jak troche mocniej przygazujemy to spokojnie do 2600

Re: DSG

: 06 wrz 2021, 13:06
autor: Pawels07
Soft skrzyni ratuje ten mankament. Mam ustawioną zmianę przy 2000 obr, żadnego zamulania czy wibracji i auto normalnie reaguje na gaz.

Re: DSG

: 06 wrz 2021, 19:10
autor: Spinner
Dario pisze: 05 wrz 2021, 21:40 Faktycznie jazda silnikiem 2.0 TSI z DSG w trybie D to zabójstwo dla silnika i skrzyni. Dlatego ja, jak silnik osiągnie temp. 90 stopni, przełączam się w tryb Sport (a dokładnie Individual z napędem Sport). Spalanie jest niewiele większe a skrzynia i silnik są mniej obciazone.
Czasami używam też trybu offroad wtedy skrzynia zachowuje się trochę lepiej niż w trybie Normal czy Eco np. podczas jazdy pod górkę szybciej redukuje bieg, i nie zmienia biegów na wyższe poniżej 2 tys. obrotów.
Ale generalnie przy tym silniku jazda z obrotami w trybie D w okolicy ~1300 to nieporozumienie.
Jeżdżę głównie po mieście i dziś trochę baczniej przyglądałem się wskazaniom obrotomierza. 1200 obr/min, w porywach 1300! Koniec miękkiej gry. Będę chyba jeździł podobnie jak kolega, w trybie S, bo inaczej przedwczesna agonia OPF-a a potem silnika i sprzęgła.

Re: DSG

: 06 wrz 2021, 20:20
autor: Dario
Też dziś chwilę pojeździłem w trybie Normal i faktycznie przesadziłem z tymi obrotami, 1100 do 1200 maks. W trybie Offroad obroty są trochę wyższe ale od 4 biegu też zaczyna się redukcja przy 2000. Generalnie po mieście można byłoby tak jeździć ale jak sama nazwa wskazuje Offroad nie do takiej jazdy jest przeznaczony :roll:
Trzeba dopowiedzieć że przy dynamicznej jeździe skrzynia w trybie Normal zachowuje się lepiej ale w końcu i tak zredukuje na jak najwyższy bieg.
Fakt można to ogarnąć softem ale ja mam 4 lata gwarancji to na razie nic nie kombinuje.