wentylator dmuchawy

Wszystkie tematy związane z Volkswagenem T-Cross - zakup, eksploatacja, problemy itd.
zurit
Posty: 49
Rejestracja: 01 paź 2021, 21:49

wentylator dmuchawy

Post autor: zurit »

Panowie, taki problem:
dmuchawa w samochodzie działa tylko na 4 biegu.
1,2 i 3 bieg zero reakcji.
Problem pojawił się przy porannym rozruchu.
Wieczorem auto zamknięte, wentylator działał normalnie.
Skoro działa na 4 biegu to chyba sama dmuchawa sprawna.
Winny ten okrągły potencjometr ?
T-cross 1.0, 2021 rok.
Trochę szybko jak na taką awarię.
lajosz
Posty: 120
Rejestracja: 04 wrz 2022, 14:19

Re: wentylator dmuchawy

Post autor: lajosz »

Ja mam podobnie, tyle że mój T-Cross jest z 2022 roku i dmuchawa działa we wszystkich zakresach, tyle że na drugim biegu raz zwiększa, a raz zmniejsza sobie sama obroty i to w bardzo dużym zakresie.

Pojechałem z tym do ASO jeszcze w okresie gwarancji, a tam powiedzieli, że .... TAK MA BYĆ, bo ponoć wysłali zapytanie do VW i ci powiedzieli że to normalne.
Nawet przedstawiono mi jakąś kartę z podobno ekspertyzą.

Oczywiście wiem że to totalna bzdura, ale ... cóż ... z konie się kopał nie będę, a wiem że to bzdura, bo w tzw międzyczasie jeździłem również IDENTYCZNYM T-Crossem, z tego samego rocznika i tam takiego efektu nie było, czyli dmuchawa działała jak trzeba.

Na pocieszenie (jeśli to może cieszyć) dodam, że tegoroczne WSZYSTKIE modele VW i Skody mają problemy praktycznie ze wszystkim w zakresie klimatyzacji, sterowania, wspomagania, kamerkami itp. itd , tzn. .... klienci BARDZO CZĘSTO zgłaszają awarię w/w rzeczy już po kilku miesiącach użytkowania samochodu.
zurit
Posty: 49
Rejestracja: 01 paź 2021, 21:49

Re: wentylator dmuchawy

Post autor: zurit »

Usterka zdiagnozowana - rezystor wentylatora dmuchawy
Zdjęcie z kodem produktu - może komuś się kiedyś przyda
Zdziwiło mnie, że tak szybko zdechł.
Moja diagnoza jest taka:
rezystor jest chłodzony powietrzem, które przepływa najpierw przez filtr kabinowy
w tym roku zastosowałem filtr bosch 0 986 628566 (samodzielnie, banalnie łatwa wymiana)- wydawało mi się, że najlepszy z możliwych do tego samochodu
No i chyba był za dobry tzn. za mało powietrza przepuszczał (za dobrze filtrował) przez co było za małe chłodzenie rezystora i się po prostu przegrzał
Taka moja teoria :)
P.S.
na poprzednim przeglądzie ASO zastosowało filtr firmy MAHLE - taki wyciągnąłem z samochodu

Ciekawe, czy ktoś potwierdzi taką teorię ?
Załączniki
rezytor dmuchawy_koda rex auto.jpg
rezytor dmuchawy_koda rex auto.jpg (74.3 KiB) Przejrzano 226 razy
ODPOWIEDZ