pasek wielorowkowy i pompa wody
pasek wielorowkowy i pompa wody
Czy orientuje się ktoś czy pasek wielorowkowy i pompa wody podlegają eksploatacyjnej wymianie w 1.0 z manualem ?
Przy jakimś przebiegu czy latach użytkowania ?
Pytam, bo skoro pasek rozrządu jest teoretycznie niewymienialny w tym silniku, to chyba pompa wody też ?
Przy jakimś przebiegu czy latach użytkowania ?
Pytam, bo skoro pasek rozrządu jest teoretycznie niewymienialny w tym silniku, to chyba pompa wody też ?
Re: pasek wielorowkowy i pompa wody
Ależ pasek rozrządu JAK NAJBARDZIEJ jest wymienialny w tym silniku, a w raz z nim powinno się )aczkolwiek nie jest to konieczne) wymienić również pompę wody + napinacze + ewentualnie koła zębate.
Jak w każdym VAG-u .... wymiana po stu tysiącach kilometrów.
Oczywiście ... można wymienić TYLKO sam pasek, ale ... komplet, czyli napinacze + pompa, to nie jest jakiś duży wydatek, a warto wymienić nawet jeśli są w dobrym stanie, bo nigdy nie wiadomo kiedy pompa siądzie czy zaczną szumieć łożyska napinaczy.
Po prostu ... jak masz już wszystko rozebrane, to za jednym zamachem wymieniasz w/w części i masz spokój na kolejne sto tysięcy przebiegu.
Jak w każdym VAG-u .... wymiana po stu tysiącach kilometrów.
Oczywiście ... można wymienić TYLKO sam pasek, ale ... komplet, czyli napinacze + pompa, to nie jest jakiś duży wydatek, a warto wymienić nawet jeśli są w dobrym stanie, bo nigdy nie wiadomo kiedy pompa siądzie czy zaczną szumieć łożyska napinaczy.
Po prostu ... jak masz już wszystko rozebrane, to za jednym zamachem wymieniasz w/w części i masz spokój na kolejne sto tysięcy przebiegu.
Re: pasek wielorowkowy i pompa wody
No właśnie - pasek rozrządu ...
Serwisuję swojego t-crossa regularnie raz w roku w ASO Koszalin Cichy - Zasada
Za każdym razem dopytuję o pasek rozrządu - za każdym razem słyszę, że w tym modelu producent nie przewiduje wymiany paska rozrządu ani osprzętu z nim związanego np. rolki.
A na pewno do przebiegu 240 tys. - wtedy kontrola.
Dla nie jest to również dziwne, ale ludzie z VW chyba wiedzą co mówią ?
Dla pewności po zakupie samochodu rozesłałem kilka maili do losowo wybranych ASO - odpowiedź ta sama.
Ale zostawmy rozrząd.
Chodzi mi o wymianę paska wielorowkowego i pompy - z pominięciem rozrządu.
Przy okazji - filtra paliwa też się nie wymienia okresowo
Serwisuję swojego t-crossa regularnie raz w roku w ASO Koszalin Cichy - Zasada
Za każdym razem dopytuję o pasek rozrządu - za każdym razem słyszę, że w tym modelu producent nie przewiduje wymiany paska rozrządu ani osprzętu z nim związanego np. rolki.
A na pewno do przebiegu 240 tys. - wtedy kontrola.
Dla nie jest to również dziwne, ale ludzie z VW chyba wiedzą co mówią ?
Dla pewności po zakupie samochodu rozesłałem kilka maili do losowo wybranych ASO - odpowiedź ta sama.
Ale zostawmy rozrząd.
Chodzi mi o wymianę paska wielorowkowego i pompy - z pominięciem rozrządu.
Przy okazji - filtra paliwa też się nie wymienia okresowo
Re: pasek wielorowkowy i pompa wody
Nie jedna osoba tu Ci powie, że ekspertów w ASO to na palcach policzysz. Nic nie jest wieczne, każda część która aktywnie pracuje, zużywa się i prędzej czy później jest do wymiany/serwisu.
O porady pytaj niezależnego fachowca od VW, powie Ci co i przy jakim przebiegu sie wymienia, żeby auto długo służyło.
Re: pasek wielorowkowy i pompa wody
Moje pytanie skierowane było do kolegów, którzy mają auta z większymi przebiegami.
Być może podczas któregoś przeglądu lub naprawy ktoś z ASO dał jakąś wskazówkę co do wymiany tych dwóch elementów.
Z wpisu kolegi halny wynika, że w w ASO VW w Polsce pracują w większości amatorzy bez fachowej wiedzy i najlepiej popytać u tzw. pana Waldka
A tak przy okazji, wysłałem maila do centrali VW w Wolfsburgu z zapytaniem o wymianę paska i pompy - odpowiedź : producent nie przewiduje wymiany w tym modelu. Odpowiedź do wglądu.
Być może podczas któregoś przeglądu lub naprawy ktoś z ASO dał jakąś wskazówkę co do wymiany tych dwóch elementów.
Z wpisu kolegi halny wynika, że w w ASO VW w Polsce pracują w większości amatorzy bez fachowej wiedzy i najlepiej popytać u tzw. pana Waldka
A tak przy okazji, wysłałem maila do centrali VW w Wolfsburgu z zapytaniem o wymianę paska i pompy - odpowiedź : producent nie przewiduje wymiany w tym modelu. Odpowiedź do wglądu.
-
- Posty: 210
- Rejestracja: 28 wrz 2022, 18:49
- Lokalizacja: Małe senne miasteczko na Pomorzu Zachodnim.
Re: pasek wielorowkowy i pompa wody
Potwierdzam, identyczną odpowiedź otrzymałem odnośnie Tiguana 2.0 TSI
2.0TSI DSG 4Motion R-line Sport
Re: pasek wielorowkowy i pompa wody
Zapewne jest to jak z olejem w skrzyni , VW nie zaleca , ale producent skrzyni juz jak najbardziej przy przebiegu 60-70 tys. Nieważne czy DSG czy manual. Ja w swoim manualu 6 b. wymieniłem w skrzyni i generalnie ilość ok , ale już kolor , konsystencja i zapach różni się od świeżego i to kolosalnie. Koszt oleju 180 zł (millers) wymiana 100 zł , oczywiście nie ASO.zurit pisze: ↑07 gru 2024, 20:48 Moje pytanie skierowane było do kolegów, którzy mają auta z większymi przebiegami.
Być może podczas któregoś przeglądu lub naprawy ktoś z ASO dał jakąś wskazówkę co do wymiany tych dwóch elementów.
Z wpisu kolegi halny wynika, że w w ASO VW w Polsce pracują w większości amatorzy bez fachowej wiedzy i najlepiej popytać u tzw. pana Waldka
A tak przy okazji, wysłałem maila do centrali VW w Wolfsburgu z zapytaniem o wymianę paska i pompy - odpowiedź : producent nie przewiduje wymiany w tym modelu. Odpowiedź do wglądu.
Pompa wody jest napędzana paskiem wielorowkowym, więc jeśli pompa nie sprawia problemu , można sam pasek wymienić
Wracając do paska rozrządu , producent nie przewiduje wymiany , ale zapewne przy awarii bardzo chętnie zaleci naprawę u nich za miliony monet.
Ja osobiście o ile będę jeszcze właścicielem przy 100-120 tysiącach na pewno sprawdzę jego stan. Pzdr
Re: pasek wielorowkowy i pompa wody
No cóż, pozostają dwie drogi:
1. Postępujemy jak w starszych autach - wymiana podzespołów wg. dawniej ustalonych norm (rozrząd, paski klinowe, pompy itd.)
2. Wierzymy przedstawicielom producenta w osobach pracowników ASO (z małym upewnieniem się u ich przełożonych )
Na szczęście każdy ma wolny wybór.
Ja nie mam zamiaru profilaktycznie wymieniać ani rozrządu, pasków i pompy.
1. Postępujemy jak w starszych autach - wymiana podzespołów wg. dawniej ustalonych norm (rozrząd, paski klinowe, pompy itd.)
2. Wierzymy przedstawicielom producenta w osobach pracowników ASO (z małym upewnieniem się u ich przełożonych )
Na szczęście każdy ma wolny wybór.
Ja nie mam zamiaru profilaktycznie wymieniać ani rozrządu, pasków i pompy.
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 04 maja 2024, 10:38
Re: pasek wielorowkowy i pompa wody
Widzisz kolego, pytasz się ale jak widać z Twoich wypowiedzi i tak jesteś nastawiony na to co Ci powie VW.
Dobrze Ci koledzy wcześniej pisali, VW nie zaleca, producent podzespołu już tak. Jak myślisz po ilu latach czy kilometrach dane część się zepsują ????
Tak, tak auto już na pewno nie będzie miało gwarancji.
Masz przykład jaki podał wyżej kolega odnośnie oleju w skrzyni, VW od zawsze jak pamiętam nie zaleca wymiany (no chyba że DSG) a jak spuszczasz to jest czarna breja, to samo jest z silnikowym, VW zaleca stosować LongLife, a wystarczy wejść na Youtube gdzie mechanicy pokazują co się w środku po otwarciu takiego silnika dzieje.
Jeżeli autem masz zamiar pojeździć 3-4 lata to stosuj się do wytycznych VW bo nic nie powinno się stać, może jakieś małe usterki, które można naprawić małym kosztem, jeżeli chcesz żeby autko podziałało bezawaryjnie dłużej to nie stosuj się do zaleceń VW tylko posłuchaj, pooglądaj niezależnych mechaników, którzy te auta naprawiają i oni najbardziej wiedzą co się w nich psuje i jak temu zaradzić.
Ja np. olej w benzynie wymieniam co 10.000 km, a w drugim VW co 15.000 km bo to diesel, olej w skrzyni (manual) to co 100.000 km, olej hamulcowy przy wymianie klocków czyli ok 40.000 km i tyle w temacie.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Dobrze Ci koledzy wcześniej pisali, VW nie zaleca, producent podzespołu już tak. Jak myślisz po ilu latach czy kilometrach dane część się zepsują ????
Tak, tak auto już na pewno nie będzie miało gwarancji.
Masz przykład jaki podał wyżej kolega odnośnie oleju w skrzyni, VW od zawsze jak pamiętam nie zaleca wymiany (no chyba że DSG) a jak spuszczasz to jest czarna breja, to samo jest z silnikowym, VW zaleca stosować LongLife, a wystarczy wejść na Youtube gdzie mechanicy pokazują co się w środku po otwarciu takiego silnika dzieje.
Jeżeli autem masz zamiar pojeździć 3-4 lata to stosuj się do wytycznych VW bo nic nie powinno się stać, może jakieś małe usterki, które można naprawić małym kosztem, jeżeli chcesz żeby autko podziałało bezawaryjnie dłużej to nie stosuj się do zaleceń VW tylko posłuchaj, pooglądaj niezależnych mechaników, którzy te auta naprawiają i oni najbardziej wiedzą co się w nich psuje i jak temu zaradzić.
Ja np. olej w benzynie wymieniam co 10.000 km, a w drugim VW co 15.000 km bo to diesel, olej w skrzyni (manual) to co 100.000 km, olej hamulcowy przy wymianie klocków czyli ok 40.000 km i tyle w temacie.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Re: pasek wielorowkowy i pompa wody
Ok, oleje olejami - czynność typowa i wszystkim znana.
Ja pytałem o pasek i pompę wody.
Może coś w tym temacie ?
W VW na pewno usłyszę, że bez wymiany
Ja pytałem o pasek i pompę wody.
Może coś w tym temacie ?
W VW na pewno usłyszę, że bez wymiany