VW T-Cross 1.0 TSI 115KM DSG7- osiągi i elastyczność

Wszystkie tematy związane z Volkswagenem T-Cross - zakup, eksploatacja, problemy itd.
Awatar użytkownika
chris
Posty: 276
Rejestracja: 07 paź 2019, 13:46

Re: VW T-Cross 1.0 TSI 115KM DSG7- osiągi i elastyczność

Post autor: chris »

wedd pisze: 21 lis 2019, 9:49 Jeździłem godzinę salonowym T-crossem 1.0 TSI DSG. Po mieście i na ekspresówce. Efektu kangura nie zauwazylem. Co do dynamiki nie mam uwag. Natomiast jak wspomniałem chrobot 3 cylindrów słychać. Nie jest to taka tragedia jak np. w Polo 1.2 2008 r. ale jednak w T-crossie słychać że to nie jest silnik 4 cylindrowy.

Wracając do efektu kangura: jakiś czas temu przegrzebałem internet i występuje w silniku 1.5 TSI praktycznie we wszystkich samochodach grupy VW. Zwłaszcza ze skrzynią manualną, rzadziej z DSG. W silniku 1.0 TSI praktycznie kangur nie występuje.
Ostatnie wpisy na forach są optymistycznie. Po wgraniu nowego softu silnika efektu kangura nie ma lub jest bardzo niewielki.
@wedd dokładnie jest tak jak piszesz ;)
Z kangurowaniem spotkałem się pierwszy raz w koncernie VAG w 2018 roku podczas testowania Skody Karoq 1.5 TSI
ale dla odmiany ze skrzynią DSG 7 :?
Ponoć obecnie poprzez nowy soft problem został całkowicie wyeliminowany zarówno w manualu jak i w DSG7.
Jeżdziłem także Skodą Karoq z silnikiem 1.0 TSI 115KM także z DSG 7 i tam problem kangurowania kompletnie nie występował a sama skrzynia działała bardzo płynnie i bez żadnych zastrzeżeń.
Dlatego mocno się zdziwiłem podczas 2 godzinnej jazdy testowej VW T-Cross 1.0 TSI DSG7, że przy ruszaniu auto miało tendencję do tzw. kangura a skrzynia podczas dynamicznego przyśpieszania, przy zmianie biegów na wyższe lekko szarpała :(
Może trafiłem po prostu taki felerny egzemplarz :?
NEWBEE
Posty: 12
Rejestracja: 11 paź 2019, 20:21

Re: VW T-Cross 1.0 TSI 115KM DSG7- osiągi i elastyczność

Post autor: NEWBEE »

Chciałem kupić 1.0 115 w manualu ale jazde testową odbyłem DSG i się zakochałem :)
Generalnie silnik na miasto spisuje się świetnie, elastyczny, kiedy potrzeba zrywny.

Minusem jest spalanie... do pracy mam jakieś 18 km głównie w korkach
nie zszedłem jeszcze poniżej 9l :/
Awatar użytkownika
chris
Posty: 276
Rejestracja: 07 paź 2019, 13:46

Re: VW T-Cross 1.0 TSI 115KM DSG7- osiągi i elastyczność

Post autor: chris »

Co by nie powiedzieć o silniku 1.0 TSI 115KM to w T-Cross radzi on sobie naprawdę zaskakująco dobrze ;)
Uwierzycie 214km/h 8-)

https://youtu.be/poZdREB-u0c?t=196

Nawet chwilowe spalanie 13,6l przy tej prędkości zaskakująco niskie :)
Załączniki
tcross.jpg
tcross.jpg (149.13 KiB) Przejrzano 5847 razy
Awatar użytkownika
chris
Posty: 276
Rejestracja: 07 paź 2019, 13:46

Re: VW T-Cross 1.0 TSI 115KM DSG7- osiągi i elastyczność

Post autor: chris »

Ale przymulili ten silnik 1.0 TSI 115KM z DSG7 w RM2021 :o
Przyśpieszenie dla silnika 1.0 TSI 115KM z DSG7 wynosiło dla RM2020 od 0-100km/h 10,2s
a dla RM2021 wynosi aż 11,3s :(
Zapewne wszystkiemu winne są nowe normy WLTP ,które wchodzą od stycznia 2021 :?
https://www.samar.pl/__/3/3.a/110222/3. ... cale=pl_PL
Czyli dalsze wykańczanie silników spalinowych przez UE na rzecz aut elektrycznych :(
https://www.samar.pl/__/3/3.a/110154/3. ... cale=pl_PL
Załączniki
stare.jpg
stare.jpg (43.12 KiB) Przejrzano 5834 razy
inkednowe_li_optimized.jpg
inkednowe_li_optimized.jpg (107.93 KiB) Przejrzano 5834 razy
Awatar użytkownika
chris
Posty: 276
Rejestracja: 07 paź 2019, 13:46

Re: VW T-Cross 1.0 TSI 115KM DSG7- osiągi i elastyczność

Post autor: chris »

Zwróćcie uwagę na to, że przez nowe normy WLTP od RM2021 silnik 1.0 TSI straci 5KM
i będzie miał ich już tylko 110KM :?
Załączniki
1,0 tsi.png
1,0 tsi.png (79.94 KiB) Przejrzano 5801 razy
ODPOWIEDZ