pierwszy przegląd 30 tys / 2 lata
Re: pierwszy przegląd 30 tys / 2 lata
@Orken
Przyglądałem się tematowi, czyli kiedy wymiana oleju w nowym (nie tylko VW) samochodzie.
Wszędzie są przeróżne zdania i informacje na ten temat, czasami SKRAJNIE różne.
Jeśli o mnie chodzi, to wymieniłem olej jak pojawił się komunikat w aucie, że trzeba wymienić, czyli że zbliża się serwis olejowy.
Było to po 3700 kilometrach przebiegu.
Następny serwis olejowy (czyli wymiana oleju) auto pokazuje za 276 dni albo jak przebieg osiągnie 14400 km w zależności co będzie pierwsze.
Poza tym, ludzie różnie kombinują z olejem, czyli:
-- zalewają inny niż zalecany (np. 5W 30)
-- wymieniają częściej niż zaleca producent
Owszem, częstsza wymiana NA PEWNO nie zaszkodzi, ale czy jest konieczna ? ..... sądzę że nie.
Z drugiej strony, wymiana co 15000 km to moim zdaniem nieco za długi interwał.
Mam za sobą dopiero pierwszą wymianę i następna będzie raczej wcześniej niż te w/w 14400 km, czyli .... wymienię za jakieś 4000-5000 km.
Przyglądałem się tematowi, czyli kiedy wymiana oleju w nowym (nie tylko VW) samochodzie.
Wszędzie są przeróżne zdania i informacje na ten temat, czasami SKRAJNIE różne.
Jeśli o mnie chodzi, to wymieniłem olej jak pojawił się komunikat w aucie, że trzeba wymienić, czyli że zbliża się serwis olejowy.
Było to po 3700 kilometrach przebiegu.
Następny serwis olejowy (czyli wymiana oleju) auto pokazuje za 276 dni albo jak przebieg osiągnie 14400 km w zależności co będzie pierwsze.
Poza tym, ludzie różnie kombinują z olejem, czyli:
-- zalewają inny niż zalecany (np. 5W 30)
-- wymieniają częściej niż zaleca producent
Owszem, częstsza wymiana NA PEWNO nie zaszkodzi, ale czy jest konieczna ? ..... sądzę że nie.
Z drugiej strony, wymiana co 15000 km to moim zdaniem nieco za długi interwał.
Mam za sobą dopiero pierwszą wymianę i następna będzie raczej wcześniej niż te w/w 14400 km, czyli .... wymienię za jakieś 4000-5000 km.
Re: pierwszy przegląd 30 tys / 2 lata
2 lata lub 30 tys. - bez jaj
Z drugiej strony, jeśli ktoś kupuje auto na 3-4 lata lub bierze w leasing na podobny okres to po co mu częstsze wymiany ?
Przy odrobinie kombinacji taki 4 letni samochód raz w życiu widział serwis.
Potem kolejny ktoś kupuje takie auto i jest szczęśliwy, że od dealera, że serwisowany w ASO.
Współczuję takiego zakupu człowiekowi, który chce pojeździć dłużej takim samochodem.
Ja wymieniam co roku bez względu na przebieg.
Z drugiej strony, jeśli ktoś kupuje auto na 3-4 lata lub bierze w leasing na podobny okres to po co mu częstsze wymiany ?
Przy odrobinie kombinacji taki 4 letni samochód raz w życiu widział serwis.
Potem kolejny ktoś kupuje takie auto i jest szczęśliwy, że od dealera, że serwisowany w ASO.
Współczuję takiego zakupu człowiekowi, który chce pojeździć dłużej takim samochodem.
Ja wymieniam co roku bez względu na przebieg.
Re: pierwszy przegląd 30 tys / 2 lata
zurit pisze: ↑18 cze 2024, 20:55 2 lata lub 30 tys. - bez jaj
Z drugiej strony, jeśli ktoś kupuje auto na 3-4 lata lub bierze w leasing na podobny okres to po co mu częstsze wymiany ?
Przy odrobinie kombinacji taki 4 letni samochód raz w życiu widział serwis.
Potem kolejny ktoś kupuje takie auto i jest szczęśliwy, że od dealera, że serwisowany w ASO.
Współczuję takiego zakupu człowiekowi, który chce pojeździć dłużej takim samochodem.
Ja wymieniam co roku bez względu na przebieg.
Dokładnie. Mnie już nawet nie kusi przebieg 40/50tys., bo wczoraj ktoś mi powiedział, że kupił auto z 2022 przebiegiem 40 000, niestety nie sprawdził jak auto było serwisowane, nie wymienił oleju i przy 50 000 zatarł silnik, bo pierwszy właściciel olej wymienił raz, po ponad 30 000.....serio, mam wrażenie, że to jacyś młodzi ludzie bez wyobraźni, bez podstawowej wiedzy o autach - kiedyś znaczną część można było samemu ogarnąć, dziś niektórzy faceci nawet pod maskę nie zaglądają. Jak słysze, że auto było w ASO, to mi się lampka zapala.
Niestety przepisy sie zmieniły, i już ASO nie wydaje info na podstawie VIN, nawet komisy mają problem, żeby powiedziec mi, kiedy był wymieniony olej w danym aucie (chyba, że ściemniają - ktoś mi powie?). A może jest ktoś na forum kto byłby w stanie pomóc?
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 04 maja 2024, 10:38
Re: pierwszy przegląd 30 tys / 2 lata
Odnośnie Golf-a 7 to napisałem jako przykład ale widzę że wszyscy się sfokusowali względem T-Cross-a, a nie taka była intencja.
Co do płynu hamulcowego do zawsze VW miał interwał 2 lata.
Zgadza się u mnie w aucie wymienili po trzech latach, wymiana też była w instalacji od pedału sprzęgła do skrzyni bo tam też idzie płyn hamulcowy.
Ciekawe co piszesz odnośnie 0W-20 bo u mnie jednak od początku był zalewany 0W-30 (oczywiście norma VW oleju 504.00/507.00).
Proszę bardzo uzupełnienie płynów przed wydaniem auta dla kupującego, (mam też w historii wymianę po 15.000 km ale już nie będę zamieszczał skanu):
Co do wymiany oleju to tak ja to widzę:
I wymiana oleju co 1000-1500 km (silnik się dociera, a więc dobrze by było wywalić z silnika i filtra oleju opiłki)
II. jeżeli benzyna co 10.000 zł jeżeli diesel to co 15.000 zł
Oczywiście wymieniamy zawsze z nowym filtrem oleju.
Cóż jest takie przysłownie jak dbasz to tak masz.
Co do historii serwisowania (oczywiście mówimy tu o ASO VW) to jeżeli jesteś właścicielem auta (bo tylko jemu) ASO VW udostępnia całą historię serwisową, zazwyczaj w formie ustnej, rzadziej papierowej.
Historię auta można też zdobyć znając osoby na forach samochodowych, które mają wgląd do takich danych i za jakąś tam opłatą mogą taki raporcik Ci podesłać, nie raz dołączają jeszcze zestawienie wyposażenia z wszystkimi kodami PR danego auta i plikiem do programu ETKA żeby po wpisaniu Vin-u auta program pokazywał tylko części zamontowane przez fabrykę w danym egzemplarzu.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Co do płynu hamulcowego do zawsze VW miał interwał 2 lata.
Zgadza się u mnie w aucie wymienili po trzech latach, wymiana też była w instalacji od pedału sprzęgła do skrzyni bo tam też idzie płyn hamulcowy.
Ciekawe co piszesz odnośnie 0W-20 bo u mnie jednak od początku był zalewany 0W-30 (oczywiście norma VW oleju 504.00/507.00).
Proszę bardzo uzupełnienie płynów przed wydaniem auta dla kupującego, (mam też w historii wymianę po 15.000 km ale już nie będę zamieszczał skanu):
Co do wymiany oleju to tak ja to widzę:
I wymiana oleju co 1000-1500 km (silnik się dociera, a więc dobrze by było wywalić z silnika i filtra oleju opiłki)
II. jeżeli benzyna co 10.000 zł jeżeli diesel to co 15.000 zł
Oczywiście wymieniamy zawsze z nowym filtrem oleju.
Cóż jest takie przysłownie jak dbasz to tak masz.
Co do historii serwisowania (oczywiście mówimy tu o ASO VW) to jeżeli jesteś właścicielem auta (bo tylko jemu) ASO VW udostępnia całą historię serwisową, zazwyczaj w formie ustnej, rzadziej papierowej.
Historię auta można też zdobyć znając osoby na forach samochodowych, które mają wgląd do takich danych i za jakąś tam opłatą mogą taki raporcik Ci podesłać, nie raz dołączają jeszcze zestawienie wyposażenia z wszystkimi kodami PR danego auta i plikiem do programu ETKA żeby po wpisaniu Vin-u auta program pokazywał tylko części zamontowane przez fabrykę w danym egzemplarzu.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Re: pierwszy przegląd 30 tys / 2 lata
Ta różnica w oleju (0W 20, a 0W 30) może wynika z rodzaju silnika ?
Mamy 95, 110 i 150 KM, a może z kodu silnika i związanych z tym jakiś drobnych różnic konstrukcyjnych ?
Ja mam 95 KM, silnik o kodzie DLAC i olej 0W 20
Mamy 95, 110 i 150 KM, a może z kodu silnika i związanych z tym jakiś drobnych różnic konstrukcyjnych ?
Ja mam 95 KM, silnik o kodzie DLAC i olej 0W 20
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 04 maja 2024, 10:38
Re: pierwszy przegląd 30 tys / 2 lata
Jaki rocznik ???
U mnie w T-cross-e jest 95 KM, silnik o kodzie DKLA i olej 0W30
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
U mnie w T-cross-e jest 95 KM, silnik o kodzie DKLA i olej 0W30
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Re: pierwszy przegląd 30 tys / 2 lata
maj 2021
a Twój ?
a Twój ?
Re: pierwszy przegląd 30 tys / 2 lata
A przepraszam, produkcja kwiecień 2021Tomasz_W-wa pisze: ↑19 cze 2024, 22:27 Jaki rocznik ???
U mnie w T-cross-e jest 95 KM, silnik o kodzie DKLA i olej 0W30
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 04 maja 2024, 10:38
Re: pierwszy przegląd 30 tys / 2 lata
Na początku przepraszam za długi mój post, ale chciałem żeby było wszystko jasne.
Sprawdziłem sobie jakie oleje pokazuje serwisowy program VW czyli ETKA (czytaj taki z jakiego korzystają w ASO VW).
Od rocznika 2019 do 2024 pokazuje tak samo, czyli:
Czyli:
- benzyna olej 0W20 (508.00/509.00)
- diesel olej 0W30 (504.00/507.00)
W przypadku mojego egzemplarza:
- produkcja: 08.11.2019
- rok modelowy: 2020
- odebrany z salonu w PL: 18.02.2020
- kod silnika: DKLA
Sprawdzam kod silnika z kodów wyposażenia VW czyli kody PR (dla tych co nie wiedzą każdy rodzaj wyposażenia w VW ma swój kod i dzięki temu w fabryce pracownicy wiedzą co mają zamontować w danym aucie, a w późniejszym czasie program serwisowy ściąga sobie taką bazę do danego egzemplarza i może podejrzeć co jest w danym autko zamontowane).
Po sprawdzeniu w ETKA z opcją pokazania części do danego modelu (z jakimi opuścił fabrykę):
A więc wynika że powinien być zalany olej 0W20 (508.00/509.00)
Dlaczego do mojego auta został zastosowany olej 0W30 chyba już się nikt nie dowie.
Obstawiam że przy uzupełnianiu płynów przy wydawaniu samochodu dla klienta mechanik wlał (na szczęście niewielką ilość) olej 0W30 za miast 0W20 i tak zostało wpisane w historię serwisową VW. Przy pierwszej wymianie oleju pewnie z historii mechanik zobaczył że jest wpis 0W30 i taki po prostu został zalany.
Bardzo się tym nie przejmuje ponieważ na szczęście 0W20 to jest poprawiony olej 0W30 (mniejsze spalanie o ok. 4% itp.) również z mniejszą ilością popiołu (Low SAPS).
Sprawdzając np. na stronie "https://olejsilnikowyvw.pl" po wpisaniu swojego Vin-u dobiera mi olej 0W20 oraz 0W30 (oleje te są przeznaczone do nowszych silników TSI).
Teraz tylko stoję przed dylematem czy wymieniać na 0W20 czy pozostać już przy 0W30, który został zalany 2 krotnie.
Auto garażowane, a więc nie ma stresu w zimę przy rozruchu na zimnym silniku, olej który bym nie zalał (z tych dwóch) jest pod filtr GPF, a co do paliwa to i tak zalewam tylko u siebie na stacji Shell V-Power Racing i nie dlatego żeby miało mega moc bo to bujda ale chodzi o oktanowość która w silnikach wyżyłowanych jakim są 1.0 L nie dochodziło do spalania stukowego, które jest dość niebezpieczne.
Dobra to tyle He He
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Sprawdziłem sobie jakie oleje pokazuje serwisowy program VW czyli ETKA (czytaj taki z jakiego korzystają w ASO VW).
Od rocznika 2019 do 2024 pokazuje tak samo, czyli:
Czyli:
- benzyna olej 0W20 (508.00/509.00)
- diesel olej 0W30 (504.00/507.00)
W przypadku mojego egzemplarza:
- produkcja: 08.11.2019
- rok modelowy: 2020
- odebrany z salonu w PL: 18.02.2020
- kod silnika: DKLA
Sprawdzam kod silnika z kodów wyposażenia VW czyli kody PR (dla tych co nie wiedzą każdy rodzaj wyposażenia w VW ma swój kod i dzięki temu w fabryce pracownicy wiedzą co mają zamontować w danym aucie, a w późniejszym czasie program serwisowy ściąga sobie taką bazę do danego egzemplarza i może podejrzeć co jest w danym autko zamontowane).
Po sprawdzeniu w ETKA z opcją pokazania części do danego modelu (z jakimi opuścił fabrykę):
A więc wynika że powinien być zalany olej 0W20 (508.00/509.00)
Dlaczego do mojego auta został zastosowany olej 0W30 chyba już się nikt nie dowie.
Obstawiam że przy uzupełnianiu płynów przy wydawaniu samochodu dla klienta mechanik wlał (na szczęście niewielką ilość) olej 0W30 za miast 0W20 i tak zostało wpisane w historię serwisową VW. Przy pierwszej wymianie oleju pewnie z historii mechanik zobaczył że jest wpis 0W30 i taki po prostu został zalany.
Bardzo się tym nie przejmuje ponieważ na szczęście 0W20 to jest poprawiony olej 0W30 (mniejsze spalanie o ok. 4% itp.) również z mniejszą ilością popiołu (Low SAPS).
Sprawdzając np. na stronie "https://olejsilnikowyvw.pl" po wpisaniu swojego Vin-u dobiera mi olej 0W20 oraz 0W30 (oleje te są przeznaczone do nowszych silników TSI).
Teraz tylko stoję przed dylematem czy wymieniać na 0W20 czy pozostać już przy 0W30, który został zalany 2 krotnie.
Auto garażowane, a więc nie ma stresu w zimę przy rozruchu na zimnym silniku, olej który bym nie zalał (z tych dwóch) jest pod filtr GPF, a co do paliwa to i tak zalewam tylko u siebie na stacji Shell V-Power Racing i nie dlatego żeby miało mega moc bo to bujda ale chodzi o oktanowość która w silnikach wyżyłowanych jakim są 1.0 L nie dochodziło do spalania stukowego, które jest dość niebezpieczne.
Dobra to tyle He He
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa
Re: pierwszy przegląd 30 tys / 2 lata
Dziwne, że ASO podczas przeglądów kontynuowało użycie oleju 0W 30.
Powinni przejść na olej właściwy.
Pewnie gdybyś przy przekazywaniu auta zwrócił im na to uwagę to by tak zrobili, albo przynajmniej wyjaśnili o co chodzi.
Pomyłki się zdarzają.
Ja np. miałem taki przypadek - po jakiś 6 miesiącach od odbioru samochodu postanowiłem dokupić sobie 1l oleju - tak na wszelki wypadek.
Ale nie wiedziałem jakiego. Napisałem maila do gościa, który załatwiał moją sprzedaż i uzyskałem odpowiedź, że mam zalany silnik olejem 5W 30.
Dobrze, że nie było potrzeby dolewek, bo nie wiem jak to by się skończyło dla silnika.
Dopiero panowie w ASO, do którego pojechałem na pierwszy przegląd mnie naprostowali.
Powinni przejść na olej właściwy.
Pewnie gdybyś przy przekazywaniu auta zwrócił im na to uwagę to by tak zrobili, albo przynajmniej wyjaśnili o co chodzi.
Pomyłki się zdarzają.
Ja np. miałem taki przypadek - po jakiś 6 miesiącach od odbioru samochodu postanowiłem dokupić sobie 1l oleju - tak na wszelki wypadek.
Ale nie wiedziałem jakiego. Napisałem maila do gościa, który załatwiał moją sprzedaż i uzyskałem odpowiedź, że mam zalany silnik olejem 5W 30.
Dobrze, że nie było potrzeby dolewek, bo nie wiem jak to by się skończyło dla silnika.
Dopiero panowie w ASO, do którego pojechałem na pierwszy przegląd mnie naprostowali.