VW T-Cross 1.5 TSI
Re: VW T-Cross 1.5 TSI
Coś mi się wydaje, że cena 1,5 TSI DSG Style będzie 99 tys. zł.
Aha ciekawostką na niemieckim rynku jest, że 1.6 TDI jest tańsze od 1,5 TSI. Właściwie diesel jest niewiele droższy od podstawowego 1.0 TSI. U nas nie do pomyślenia. W T-Rocu diesel droższy od benzyny ~10 tys. zł. Szkoda że taka polityka producenta.
Aha ciekawostką na niemieckim rynku jest, że 1.6 TDI jest tańsze od 1,5 TSI. Właściwie diesel jest niewiele droższy od podstawowego 1.0 TSI. U nas nie do pomyślenia. W T-Rocu diesel droższy od benzyny ~10 tys. zł. Szkoda że taka polityka producenta.
Re: VW T-Cross 1.5 TSI
Też jestem bardzo ciekawy jaka będzie cena wersji 1.5 TSI w Polsce a z tym Dieslem rzeczywiście dziwna sprawa
Re: VW T-Cross 1.5 TSI
Są cenniki na rok produkcji 2020 rok modelowy 2020. Jest silnik 1.5 TSI tylko w opcji z DSG.
Re: VW T-Cross 1.5 TSI
Na stronie VW i w konfiguratorze jest dalej tylko stary cennik RP 2019 i brak silnika 1.5 TSI w ofercie
https://www.volkswagen.pl/pl/oferty-i-p ... nniki.html
Re: VW T-Cross 1.5 TSI
Właśnie otrzymałem ceny VW T-Cross RP 2020
od jednego z Dealerów VW
Muszę przyznać ,że w przypadku 1.5 TSI 150KM DSG7 tak jak prognozowałem wcześniej dopłata jest niewielka
Wersja 1.0 TSI 115KM DSG7 rok produkcji 2020 trochę drożeje i tak :
-Live 1.0 TSI 115KM DSG7 - 85.240 zł
-Style 1.0 TSI 115KM DSG7- 92.850 zł
-Live 1.5 TSI 150 KM DSG7 -89.090 zł
-Style 1.5 TSI 150 KM DSG7 -96.690 zł
Jezdziłem kilka dni temu demo 1.5 TSI 150KM DSG7 4X2 ale modelem T-Roc
i powiem szczerze ten silnik to po prostu inny świat w porównaniu do słabszego do 1.0 TSI 115KM DSG7
Kultura pracy silnika R4 to jednak inna bajka niż R3
Przy okazji potestowałem sobie ten 1.5 TSI 150KM DSG7 na tzw.kangurowanie na zimnym i ciepłym silniku.
Bardzo się starałem wywołać ten problem ale zarówno w trybie D jak i S kangur nie występował.
Piszę o tym celowo bo jezdzdziłem w 2018 roku Skodą Karoq 1.5 TSI DSG 7 4X2 i tam przy energicznym ruszaniu z miejsca
zarówno w trybie D jak i w trybie S kangur występował i telepało całą budą także nie jest prawdą,
że problem tzw."kangura" dotyczy tylko wersji z manualem
Czyli nowe oprogramowanie zdecydowanie pomogło bo Demo ,którym jezdziłem było z tego roku z symbolicznym wręcz przebiegiem.
Przy okazji silnik 1.5 TSI 150KM jadąc w mieście ,potrafi często przełączac się w tryb 2 cylindrowy oszczędzając paliwo
i robi to w dodatku niezauważalnie.
Gdyby nie informacja na wyświetlaczu to trudno byłoby wyczuć ,że w silniku pracują tylko 2 tłoki
Druga super sprawa przy tym silniku to tryb żeglowania ,który także oszczędza paliwo
Ale największą frajdę sprawia dynamika tego silnika ,która jest więcej niż dobra i czujemy te 150KM pod stopą w każdym momencie.
Moment obrotowy 250Nm dostępny już od 1500obr/min robi tutaj świetną robotę
Generalnie praca skrzyni DSG7 z tą jednostką zrobiła na mnie dużo lepsze wrażenie niż z silnikiem 1.0 TSI 115KM bo zmiana biegów odbywa się bardzo kulturalnie i bez szarpnięć.
W tym R3 automat jednak tak się dziwnie z nim męczy i chyba lepszym pomysłem do niego jest kupno wersji ze zwykłą skrzynią biegów bo DSG 7 w połączeniu z 1.0 TSI po prostu sobie nie radzi
Żeby nie było tak kolorowo to silnik 1.5 TSI 150KM ze skrzynią DSG 7 ma swoje dwa oblicza,
bo przy energicznym wkręcaniu się na wysokie obroty szczególnie w trybie S potrafi dość surowo brzmieć i tak trochę huczeć i w kabinie robi się wtedy za głośno a gdy jedziemy 140km/h na 7 biegu to wtedy staje się on zadziwiająco cichy
Wracając jeszcze do T-Cross z silnikiem 1.0 TSI 115KM DSG7 to odbyłem jeszcze jedną jazdę testową zaraz po testowaniu T-Roca i zauważyłem, że ruszając nim energicznie z miejsca w trybie S na mokrej nawierzchni potrafi on niemile zabuksować przednimi kołami
a reakcja skrzyni DSG7 na starcie jest trochę opózniona,
w efekcie czego auto po chwili wyrywa do przodu jak oszalałe niemiło przy tym szarpiąc i robiąc wspomnianego "kangura"
Jazda natomiast w trybie D w warunkach miejskich powoduje, że przy niskich prędkościach rzędu 40-70km/h w kabinie zaczyna być słyszalny taki lekki rezonans z powodu zbyt niskich obrotów silnika i jest to dość uciążliwe.
Mówił o tym już Zachar w swoim teście i ja też to potwierdzam
https://youtu.be/j3trkx4fq4o?t=1216
Tak czy owak ja decyzję już podjąłem i w przyszłym tygodniu zamawiam VW T-Cross 1.5 TSI DSG7 w wersji Style
od jednego z Dealerów VW
Muszę przyznać ,że w przypadku 1.5 TSI 150KM DSG7 tak jak prognozowałem wcześniej dopłata jest niewielka
Wersja 1.0 TSI 115KM DSG7 rok produkcji 2020 trochę drożeje i tak :
-Live 1.0 TSI 115KM DSG7 - 85.240 zł
-Style 1.0 TSI 115KM DSG7- 92.850 zł
-Live 1.5 TSI 150 KM DSG7 -89.090 zł
-Style 1.5 TSI 150 KM DSG7 -96.690 zł
Jezdziłem kilka dni temu demo 1.5 TSI 150KM DSG7 4X2 ale modelem T-Roc
i powiem szczerze ten silnik to po prostu inny świat w porównaniu do słabszego do 1.0 TSI 115KM DSG7
Kultura pracy silnika R4 to jednak inna bajka niż R3
Przy okazji potestowałem sobie ten 1.5 TSI 150KM DSG7 na tzw.kangurowanie na zimnym i ciepłym silniku.
Bardzo się starałem wywołać ten problem ale zarówno w trybie D jak i S kangur nie występował.
Piszę o tym celowo bo jezdzdziłem w 2018 roku Skodą Karoq 1.5 TSI DSG 7 4X2 i tam przy energicznym ruszaniu z miejsca
zarówno w trybie D jak i w trybie S kangur występował i telepało całą budą także nie jest prawdą,
że problem tzw."kangura" dotyczy tylko wersji z manualem
Czyli nowe oprogramowanie zdecydowanie pomogło bo Demo ,którym jezdziłem było z tego roku z symbolicznym wręcz przebiegiem.
Przy okazji silnik 1.5 TSI 150KM jadąc w mieście ,potrafi często przełączac się w tryb 2 cylindrowy oszczędzając paliwo
i robi to w dodatku niezauważalnie.
Gdyby nie informacja na wyświetlaczu to trudno byłoby wyczuć ,że w silniku pracują tylko 2 tłoki
Druga super sprawa przy tym silniku to tryb żeglowania ,który także oszczędza paliwo
Ale największą frajdę sprawia dynamika tego silnika ,która jest więcej niż dobra i czujemy te 150KM pod stopą w każdym momencie.
Moment obrotowy 250Nm dostępny już od 1500obr/min robi tutaj świetną robotę
Generalnie praca skrzyni DSG7 z tą jednostką zrobiła na mnie dużo lepsze wrażenie niż z silnikiem 1.0 TSI 115KM bo zmiana biegów odbywa się bardzo kulturalnie i bez szarpnięć.
W tym R3 automat jednak tak się dziwnie z nim męczy i chyba lepszym pomysłem do niego jest kupno wersji ze zwykłą skrzynią biegów bo DSG 7 w połączeniu z 1.0 TSI po prostu sobie nie radzi
Żeby nie było tak kolorowo to silnik 1.5 TSI 150KM ze skrzynią DSG 7 ma swoje dwa oblicza,
bo przy energicznym wkręcaniu się na wysokie obroty szczególnie w trybie S potrafi dość surowo brzmieć i tak trochę huczeć i w kabinie robi się wtedy za głośno a gdy jedziemy 140km/h na 7 biegu to wtedy staje się on zadziwiająco cichy
Wracając jeszcze do T-Cross z silnikiem 1.0 TSI 115KM DSG7 to odbyłem jeszcze jedną jazdę testową zaraz po testowaniu T-Roca i zauważyłem, że ruszając nim energicznie z miejsca w trybie S na mokrej nawierzchni potrafi on niemile zabuksować przednimi kołami
a reakcja skrzyni DSG7 na starcie jest trochę opózniona,
w efekcie czego auto po chwili wyrywa do przodu jak oszalałe niemiło przy tym szarpiąc i robiąc wspomnianego "kangura"
Jazda natomiast w trybie D w warunkach miejskich powoduje, że przy niskich prędkościach rzędu 40-70km/h w kabinie zaczyna być słyszalny taki lekki rezonans z powodu zbyt niskich obrotów silnika i jest to dość uciążliwe.
Mówił o tym już Zachar w swoim teście i ja też to potwierdzam
https://youtu.be/j3trkx4fq4o?t=1216
Tak czy owak ja decyzję już podjąłem i w przyszłym tygodniu zamawiam VW T-Cross 1.5 TSI DSG7 w wersji Style
Re: VW T-Cross 1.5 TSI
Zalety 1.5 TSI w stosunku do 1.0 TSI to niewątpliwie większa dynamika (choć w 1.0 nie jest źle) i przede wszystkim większa kultura pracy (4 cylindry zamiast 3). Ciekawe jak będzie z trwałością i awaryjnością ? Czy w 1.5 TSI nie powtórzą się wpadki jak z początkami 1.4 TSI ?
1.0 MPI jest na rynku od 2011 r., 1.0 TSI jest od 2015 r. Oba silniki są to te same konstrukcje co zmodernizowany / poprawiony 1.4 TSI EA211. Moim zdaniem nie ma się czego bać.
Natomiast 1.5 TSI choć nazywa się EA211evo to w praktyce nowa konstrukcja. Niewiele wspólnego ma z poprawionym dobrym silnikiem 1.4 TSI EA211. 1.5 TSI jest na rynku chyba od 2017 r. i na razie niewiele można o nim powiedzieć. Jedynie że ma efekt kangura który elektronicznie producent niweluje.
A jak jest/będzie z trwałością ?
1.0 MPI jest na rynku od 2011 r., 1.0 TSI jest od 2015 r. Oba silniki są to te same konstrukcje co zmodernizowany / poprawiony 1.4 TSI EA211. Moim zdaniem nie ma się czego bać.
Natomiast 1.5 TSI choć nazywa się EA211evo to w praktyce nowa konstrukcja. Niewiele wspólnego ma z poprawionym dobrym silnikiem 1.4 TSI EA211. 1.5 TSI jest na rynku chyba od 2017 r. i na razie niewiele można o nim powiedzieć. Jedynie że ma efekt kangura który elektronicznie producent niweluje.
A jak jest/będzie z trwałością ?
Re: VW T-Cross 1.5 TSI
Ej ale tak szczerze?
Kto kupuje takie auto do jazdy jak glowny samochód czy coś?
Jakimi powodami kieruje sie kupujący typowe auto miejskie, ktore być może nie wyjedzie nigdy spoza miasta?
Po prostu Why...?
Kto kupuje takie auto do jazdy jak glowny samochód czy coś?
Jakimi powodami kieruje sie kupujący typowe auto miejskie, ktore być może nie wyjedzie nigdy spoza miasta?
Po prostu Why...?
Re: VW T-Cross 1.5 TSI
Starsze osoby. Ze wzgledu na sposób wsiadania. Może być podstawowym samochodem. Fakt do Chorwacji może nie będą jeździć. Ale po Polsce kilkaset km tak.
Re: VW T-Cross 1.5 TSI
@Nerqasty i tutaj Ciebie zaskoczę
Pomimo tego, że będzie to drugie auto w rodzinie ,moje za miasto czasem jednak wyjedzie
Także punkt widzenia zależy od punktu siedzenia
A powody dlaczego kupujemy nieduże suvy są bardzo proste.
Głównie za wygodne wsiadanie i widoczność ,kierowcy pokochali auta typu suv i jak dla mnie wiek nie ma tutaj żadnego znaczenia tylko wzrost
Jeżeli ktoś uważa, że silnik 1.5 TSI 150 KM jest za mocny do jazdy po mieście i obwodnicy gdzie czasami trzeba jednak przycisnąć to jego sprawa.
Silnik 1.0 TSI 115KM nie jest oczywiście zły ale 1.5 TSI 150KM będzie zdecydowanie lepszym wyborem do tego auta
szczególnie w zestawieniu z DSG7
Jak to mówią mocy pod stopą nigdy nie jest za wiele
Re: VW T-Cross 1.5 TSI
True! Koni nigdy za wiele
Szkoda, ze nie ma 4x4...
Szkoda, ze nie ma 4x4...