@wedd dokładnie jest tak jak piszeszwedd pisze: ↑21 lis 2019, 9:49 Jeździłem godzinę salonowym T-crossem 1.0 TSI DSG. Po mieście i na ekspresówce. Efektu kangura nie zauwazylem. Co do dynamiki nie mam uwag. Natomiast jak wspomniałem chrobot 3 cylindrów słychać. Nie jest to taka tragedia jak np. w Polo 1.2 2008 r. ale jednak w T-crossie słychać że to nie jest silnik 4 cylindrowy.
Wracając do efektu kangura: jakiś czas temu przegrzebałem internet i występuje w silniku 1.5 TSI praktycznie we wszystkich samochodach grupy VW. Zwłaszcza ze skrzynią manualną, rzadziej z DSG. W silniku 1.0 TSI praktycznie kangur nie występuje.
Ostatnie wpisy na forach są optymistycznie. Po wgraniu nowego softu silnika efektu kangura nie ma lub jest bardzo niewielki.
Z kangurowaniem spotkałem się pierwszy raz w koncernie VAG w 2018 roku podczas testowania Skody Karoq 1.5 TSI
ale dla odmiany ze skrzynią DSG 7
Ponoć obecnie poprzez nowy soft problem został całkowicie wyeliminowany zarówno w manualu jak i w DSG7.
Jeżdziłem także Skodą Karoq z silnikiem 1.0 TSI 115KM także z DSG 7 i tam problem kangurowania kompletnie nie występował a sama skrzynia działała bardzo płynnie i bez żadnych zastrzeżeń.
Dlatego mocno się zdziwiłem podczas 2 godzinnej jazdy testowej VW T-Cross 1.0 TSI DSG7, że przy ruszaniu auto miało tendencję do tzw. kangura a skrzynia podczas dynamicznego przyśpieszania, przy zmianie biegów na wyższe lekko szarpała
Może trafiłem po prostu taki felerny egzemplarz