pablo_grubbas pisze: ↑12 cze 2023, 16:09
Pojawił się pomysł kupienia T-Crossa 2019 r. 1.0, 115 KM, automat, przebieg 25 tyś...cena z salonu vw to 90 tyś.
Powyższe jest napisane w taki sposób, że nie wiadomo czy cena to 90 tyś za zupełnie nowe (bezprzebiegowe) auto czy z salonu, ale z przebiegiem 25 tyś.
pablo_grubbas pisze: ↑12 cze 2023, 16:09
W założeniu przyjąłem, że z tak małym silnikiem nawet crossover typu T-Cross nie powinien po mieście spalić więcej niż 6.5 - 7 litrów, ale poczytałem trochę i ludzie piszą że w rzeczywistości spalanie po mieście to 8-9, w porywach do 10l.
Wszystko zależy od stylu jazdy i jednym spali te 6.5 - 7l, a innym nawet 10l.
pablo_grubbas pisze: ↑12 cze 2023, 16:09
Pojawił się argument, że tak mały silnik potrzebuje wejść na wysokie obroty i zużyć dużo paliwa aby taką masę ruszyć.
No więc jak to wygląda przy silniku 1.5?
Teoretycznie większy silnik to wyższe spalanie, ale z drugiej strony większa moc to mniej paliwa potrzebne do ruszenia T-Crossa.
To prawda.
T-Cross z silnikiem 1.5 spala UWAGA ... MNIEJ niż 1.0, pomimo iż przecież ma większy litraż.
Co prawda niewiele mniej, ale ... jednak mniej.
Dokładnie tak jest jak piszesz, czyli mocniejszy silnik potrzebuje mniej paliwa żeby ruszyć tę samą masę co silnik słabszy + do tego jest .... mocniejszy po prostu, ale .... samochód jest wtedy droższy.
pablo_grubbas pisze: ↑12 cze 2023, 16:09Prośba o Wasze opinie i doświadczenie z własnej jazdy.
Ja kupiłem swoje auto nowe, prosto z salonu prawie równo rok temu.
Jest to T-Cross 1.0 DSG (110 koni)
Jeżdżę .... BARDZO MAŁO , bo jakiś raz w tygodniu.
Spalanie u mnie, to właśnie te 6.5 - 7 litrów ... oczywiście liczone średnio.
Nie wiem jak jest w innych egzemplarzach, ale u mnie automat sam wybiera dość wysoki bieg (5-6) w zupełnie wolnej jeździe i auto (dwie osoby w środku) daje radę, aczkolwiek jak chcemy szybciej ruszyć, to turbina się włącza i jak to w automatach ... chwileczkę to trwa zanim dostanie kopa.
Mnie ten silnik 1.0 zupełnie wystarcza i nie widzę powodu żeby kupować mocniejszy, ale .... mocniejszy silnik, to lepsze osiągi wyższa kultura pracy, bo ten silnik 1.5 już ma CZTERY CYLINDRY, a nie trzy jak przy 1.0, więc jak to mówią .. "nie warczy" .
Chociaż ... ten mój 1.0 ... czasem , ale naprawdę tylko czasami daje znać, że tam są 3 cylindry .
Myślałem że te 3 cylindry będą mi przeszkadzać (dźwięk i drgania), ale ... o dziwo ... naprawdę trzeba się wysilić i specjalnie zwracać na to uwagę żeby to zauważyć, odczuć lub usłyszeć .... inaczej pisząc ... nie przeszkadza mi to w ogóle.
Jeśli mogę coś polecić, to .... warto wziąć samochód OD RAZU z kamerą cofania i to tą z ruchomymi liniami.
Nie jest to oczywiście konieczne, ale tylna szyba w T-Crossie jest (moim zdaniem) ZDECYDOWANIE za mała i cofając trzeba naprawdę uważać.
Miałem okazję się przejechać T-Crossem koleżanki z w/w kamerą i .....komfort jazdy do tyłu jest NAPRAWDĘ WART wydania dodatkowych pieniędzy na kamerkę.
Nie polecam natomiast wydawania kasy na dodatkowe rzeczy związane z systemem Infotainment (We Connect), czyli płacenia tzw. abonamentu za korzystanie z tego "dobrodziejstwa" .
Wspomniana wyżej koleżanka kupiła T-Crossa w najwyższej możliwej wersji, więc ... ma wszystko
, ale .... Volkswagenowy We Connect za którego HGW dlaczego chcą regularnej, cyklicznej opłaty, to (moim zdaniem) kpina z klienta, ale .... możliwe że komuś się to spodoba.
Nawet gdyby to było za darmo, to i tak korzystanie z tego jest delikatnie pisząc ... niezbyt wygodne, a już NA PEWNO nie konieczne.
Wracając do spalania, to .... jak wspomniałem ... jeżdżę mało, więc ...czy spali 6, 7 czy 10 litrów nie ma dla mnie większego znaczenia i przy zakupie byłem tego w pełni świadomy.
Kupiłem T-Crossa, bo po prostu mi się podoba (lubię klasyczne bryły) + jest mały na zewnątrz i duży w środku + jest ...podniesiony, czyli znacznie wygodniej się z niego wysiada niż z normalnego auta + wszystko w środku ma jeszcze normalne (zegary, przyciski + pokrętła fizyczne), a nie dotykowe g_wno.
Ma oczywiście kilka wkurzających rzeczy, np. Start-Stop który włącza się automatycznie czy tego chcemy czy nie.
Do tego Line Assistant który też włącza się automatycznie ... chcemy czy nie.
Przy okazji ... HGW dlaczego .... NIE MOŻNA wyłączyć radia, czyli jak je włączymy, to jedynym sposobem pozbycia się dźwięku z radia jest przełączenie na inne źródło (np. kartę SD) albo wyciszenie całkowite, albo wyłączenie w ogóle systemu Infotainment.
Niby nic, ale ... jest to szczególnie irytujące jeśli korzystamy np, z Android Auto i nawigacji, bo bywa, że ciężko usłyszeć komunikaty głosowe nawigacji, albo w potoku dźwięków z radia nie rozpoznamy komunikatu ... Po prostu nie wyłączymy radia i już, a jak wyłączymy Infotainment, to nie mamy nic na ekranie ... no .. oprócz zegara
No dobra ... kończę już bo się rozpisałem