Felgi na zimę - alu czy stalowe?
Re: Felgi na zimę - alu czy stalowe?
Odpowiadam co poniektórym kolegom, którzy, ku mojemu zdziwieniu, nie zdają sobie sprawy z podstawowych kwestii.
Otóż, zalety małych felg w stosunku do dużych mają się w proporcji 4:1:
1. mniejsza masa nieresorowana = większy komfort, 2. więcej gumy i luftu pod "kilem" = większy komfort, 3. tańsza felga i opona, 4. mniejsza podatność na uszkodzenie. Wyższość dużej felgi to jedynie to, że w szybkich, ekstremalnych zakrętach kapeć trudniej spada z felgi (niższy profil opony) ale to chyba ważne tylko dla rajdowców. Dlatego 4:1. Jak nie wierzysz to spytaj swoich piast, łożysk i końców drążków, jakie felgi wolą?
Otóż, zalety małych felg w stosunku do dużych mają się w proporcji 4:1:
1. mniejsza masa nieresorowana = większy komfort, 2. więcej gumy i luftu pod "kilem" = większy komfort, 3. tańsza felga i opona, 4. mniejsza podatność na uszkodzenie. Wyższość dużej felgi to jedynie to, że w szybkich, ekstremalnych zakrętach kapeć trudniej spada z felgi (niższy profil opony) ale to chyba ważne tylko dla rajdowców. Dlatego 4:1. Jak nie wierzysz to spytaj swoich piast, łożysk i końców drążków, jakie felgi wolą?
Re: Felgi na zimę - alu czy stalowe?
Takie argumenty są ok, jak porównujesz np 16" i 19", a nie 16" i 17". Jedynie 3 pkt czyli niższa cena do mnie przemawia. Reszta nie będę tego komentowałSpinner pisze: ↑23 paź 2022, 9:51 Odpowiadam co poniektórym kolegom, którzy, ku mojemu zdziwieniu, nie zdają sobie sprawy z podstawowych kwestii.
Otóż, zalety małych felg w stosunku do dużych mają się w proporcji 4:1:
1. mniejsza masa nieresorowana = większy komfort, 2. więcej gumy i luftu pod "kilem" = większy komfort, 3. tańsza felga i opona, 4. mniejsza podatność na uszkodzenie. Wyższość dużej felgi to jedynie to, że w szybkich, ekstremalnych zakrętach kapeć trudniej spada z felgi (niższy profil opony) ale to chyba ważne tylko dla rajdowców. Dlatego 4:1. Jak nie wierzysz to spytaj swoich piast, łożysk i końców drążków, jakie felgi wolą?
T-Roc Premium 1.5 TSI Manual Czarna Perła z pakietami i dodatkami
Maj 2021
Maj 2021
Re: Felgi na zimę - alu czy stalowe?
Równie dobrze można powiedzieć, że wizualna różnica pomiędzy 16" i 17" jest bagatelna i niewarta wzajemnego pałowania.baxior pisze: ↑23 paź 2022, 10:03Takie argumenty są ok, jak porównujesz np 16" i 19", a nie 16" i 17". Jedynie 3 pkt czyli niższa cena do mnie przemawia. Reszta nie będę tego komentowałSpinner pisze: ↑23 paź 2022, 9:51 Odpowiadam co poniektórym kolegom, którzy, ku mojemu zdziwieniu, nie zdają sobie sprawy z podstawowych kwestii.
Otóż, zalety małych felg w stosunku do dużych mają się w proporcji 4:1:
1. mniejsza masa nieresorowana = większy komfort, 2. więcej gumy i luftu pod "kilem" = większy komfort, 3. tańsza felga i opona, 4. mniejsza podatność na uszkodzenie. Wyższość dużej felgi to jedynie to, że w szybkich, ekstremalnych zakrętach kapeć trudniej spada z felgi (niższy profil opony) ale to chyba ważne tylko dla rajdowców. Dlatego 4:1. Jak nie wierzysz to spytaj swoich piast, łożysk i końców drążków, jakie felgi wolą?
-
- Posty: 253
- Rejestracja: 22 sie 2021, 12:57
Re: Felgi na zimę - alu czy stalowe?
Adrem twoich obliczeń, z łaski swojej możesz zmierzyć miarka wysokość gumy w 17", tak z ciekawości...baxior pisze: ↑23 paź 2022, 10:03Takie argumenty są ok, jak porównujesz np 16" i 19", a nie 16" i 17". Jedynie 3 pkt czyli niższa cena do mnie przemawia. Reszta nie będę tego komentowałSpinner pisze: ↑23 paź 2022, 9:51 Odpowiadam co poniektórym kolegom, którzy, ku mojemu zdziwieniu, nie zdają sobie sprawy z podstawowych kwestii.
Otóż, zalety małych felg w stosunku do dużych mają się w proporcji 4:1:
1. mniejsza masa nieresorowana = większy komfort, 2. więcej gumy i luftu pod "kilem" = większy komfort, 3. tańsza felga i opona, 4. mniejsza podatność na uszkodzenie. Wyższość dużej felgi to jedynie to, że w szybkich, ekstremalnych zakrętach kapeć trudniej spada z felgi (niższy profil opony) ale to chyba ważne tylko dla rajdowców. Dlatego 4:1. Jak nie wierzysz to spytaj swoich piast, łożysk i końców drążków, jakie felgi wolą?
Re: Felgi na zimę - alu czy stalowe?
Średnica felgi (17") nie jest wyznacznikiem profilu opony. Na felgę 17" możesz, jak się uprzesz, założyć oponę np. o profilu 60 albo 40. Jednakże, jeżeli zastosujesz się do instrukcji warsztatowej T-Roc'a to koła na różnych felgach będą miały bardzo podobną średnicę zewnętrzną. Co do zaleceń dla T-Roc'a to wyglądają one następująco:Ziomekatomek pisze: ↑23 paź 2022, 11:56Adrem twoich obliczeń, z łaski swojej możesz zmierzyć miarka wysokość gumy w 17", tak z ciekawości...baxior pisze: ↑23 paź 2022, 10:03Takie argumenty są ok, jak porównujesz np 16" i 19", a nie 16" i 17". Jedynie 3 pkt czyli niższa cena do mnie przemawia. Reszta nie będę tego komentowałSpinner pisze: ↑23 paź 2022, 9:51 Odpowiadam co poniektórym kolegom, którzy, ku mojemu zdziwieniu, nie zdają sobie sprawy z podstawowych kwestii.
Otóż, zalety małych felg w stosunku do dużych mają się w proporcji 4:1:
1. mniejsza masa nieresorowana = większy komfort, 2. więcej gumy i luftu pod "kilem" = większy komfort, 3. tańsza felga i opona, 4. mniejsza podatność na uszkodzenie. Wyższość dużej felgi to jedynie to, że w szybkich, ekstremalnych zakrętach kapeć trudniej spada z felgi (niższy profil opony) ale to chyba ważne tylko dla rajdowców. Dlatego 4:1. Jak nie wierzysz to spytaj swoich piast, łożysk i końców drążków, jakie felgi wolą?
- na felgi 16" montujemy oponę o profilu 60
-na 17", 55
- na 18", 50
- na 19", 40
Re: Felgi na zimę - alu czy stalowe?
W niczym mnie nie oświeciłeś Wiedza ogólnodostępna. Zastanawiam się co to wnosi do Twojej argumentacji dot. przewagi 16" nad 17".
T-Roc Premium 1.5 TSI Manual Czarna Perła z pakietami i dodatkami
Maj 2021
Maj 2021
Re: Felgi na zimę - alu czy stalowe?
A gdzie ja napisałem, że chcę coś miarką mierzyć
T-Roc Premium 1.5 TSI Manual Czarna Perła z pakietami i dodatkami
Maj 2021
Maj 2021
Re: Felgi na zimę - alu czy stalowe?
Ten argument przewijał się już wcześniej i tak z ciekawości zważyłem koła zimowe 17-ki i letnie 18-ki, przy okazji wiosennej zamiany (oba komplety były po 3-ech sezonach, wszystkie felgi do oryginalne VW - to tak aby uciąć różne, nic nie wnoszące dyskusję). I co wyszło? Waga kół była prawie identyczna, różnice były pomijalnie małe.
Premium 2.0 TSI 4Motion DSG, pakiety: komfort, drogowy, sport, zimowy, el. pokrywa bagażnika, Beats, DAB