Zgrzyt przy hamowaniu 1.5 DSG

Wszystkie tematy związane z Volkswagenem T-Roc - zakup, eksploatacja, problemy itd.
Slavo_01
Posty: 67
Rejestracja: 22 maja 2022, 17:47

Re: Zgrzyt przy hamowaniu 1.5 DSG

Post autor: Slavo_01 »

Mam własne doświadczenia z samochodami - w tym z ACC. W passacie B8 z ACC wymieniałem tylne klocki przy przebiegu ok 80tys km. Bardzo dużo jazdy na tempomacie w polskich warunkach - więc hamowań było dużo. W pozostałych samochodach bez ACC również przy podobnych przebiegach wymieniałem klocki i zwykle to były klocki tylne jako pierwsze.
Tak więc nadal wydaje mi się że informacja o hamowaniu ACC wyłącznie tylnymi klockami to fake.
Wachacz
Posty: 531
Rejestracja: 27 wrz 2021, 18:22

Re: Zgrzyt przy hamowaniu 1.5 DSG

Post autor: Wachacz »

A mi zawsze mówiono że auta starsze beż tempomatu większy udział przy hamowaniu mają klocki przednie więc mają czujniki zużycia ???.
Daro2
Posty: 191
Rejestracja: 06 cze 2022, 20:03
Lokalizacja: Podbeskidzie DE

Re: Zgrzyt przy hamowaniu 1.5 DSG

Post autor: Daro2 »

Wachacz pisze: 18 lut 2023, 9:43 A mi zawsze mówiono że auta starsze beż tempomatu większy udział przy hamowaniu mają klocki przednie więc mają czujniki zużycia ???.
Ale czujniki zużycia nie mają nic do siły hamowania, faktycznie przy aktywnym tempomacie jest większe zużycie tylnych klocków, natomiast w starszych autach faktycznie przód zużywa się szybciej, zależne też to jest jakie jest obciążenie z tyłu
T-Roc R-Line 1.5 DSG Kolor: Ascot Gray, Kamera Cofania, Elektryczna klapa, Pakiet Black Style, IQ. LIGHT Reflektory LED Matrix, System Easy Open & Close z alarmem, Pakiet Komfort, Digital Cockpit Pro,
Slavo_01
Posty: 67
Rejestracja: 22 maja 2022, 17:47

Re: Zgrzyt przy hamowaniu 1.5 DSG

Post autor: Slavo_01 »

Nie wiem jakie starsze auta macie na myśli... Od 15 lat zrobiłem nowymi samochodami ok. 0,5mln km i zauważyłem, że o ile unika się gwałtownych hamowań i hamuje się normalnie/delikatnie to szybciej zużywa się tył w nowym samochodzie niż przód. Tarcze i klocki są też mniejsze z tyłu względem przodu. Rozkład masy pewnie też ma tutaj znaczenie.
A z jakiego gównolitu są zrobione hamulce w T-rocu to się okaże. Ja mam na razie lekko ponad 10tys przebiegu i poza lekkim popiskiwaniem przy delikatnym dohamowywaniu jest ok.
Daro2
Posty: 191
Rejestracja: 06 cze 2022, 20:03
Lokalizacja: Podbeskidzie DE

Re: Zgrzyt przy hamowaniu 1.5 DSG

Post autor: Daro2 »

Slavo_01 pisze: 18 lut 2023, 11:48 Nie wiem jakie starsze auta macie na myśli... Od 15 lat zrobiłem nowymi samochodami ok. 0,5mln km i zauważyłem, że o ile unika się gwałtownych hamowań i hamuje się normalnie/delikatnie to szybciej zużywa się tył w nowym samochodzie niż przód. Tarcze i klocki są też mniejsze z tyłu względem przodu. Rozkład masy pewnie też ma tutaj znaczenie.
A z jakiego gównolitu są zrobione hamulce w T-rocu to się okaże. Ja mam na razie lekko ponad 10tys przebiegu i poza lekkim popiskiwaniem przy delikatnym dohamowywaniu jest ok.
Starsze miałem na myśli na przykład golfa 4 2000 rok, którym zrobiłem 80 tyś. i dwa razy wymieniałem z przodu raz z tyłu. Opel tigra 1996 którym też zrobiłem około 60 tyś. dwie wymiany przód, nie zdążyłem wymienić tyłu bo sprzedałem. Zięć ma nową skodę qodak podkreślam nowa i już tył do wymiany przód w porządku, więc tak to wygląda przy ACC
T-Roc R-Line 1.5 DSG Kolor: Ascot Gray, Kamera Cofania, Elektryczna klapa, Pakiet Black Style, IQ. LIGHT Reflektory LED Matrix, System Easy Open & Close z alarmem, Pakiet Komfort, Digital Cockpit Pro,
Switch_12
Posty: 1
Rejestracja: 08 kwie 2023, 16:49

Re: Zgrzyt przy hamowaniu 1.5 DSG

Post autor: Switch_12 »

Czy obserwujecie w swoich autach nadmierne pylenie (osad na felgach) się z klocków hamulcowych przód? Czy ktoś używa innych klocków/tarcz niż oryginalne VW?
Artur 3004
Posty: 19
Rejestracja: 24 lip 2022, 9:40

Re: Zgrzyt przy hamowaniu 1.5 DSG

Post autor: Artur 3004 »

Co do nadmiernego pylenia,to raczej nie.Mam inny problem,przy hamowaniu do zera czyli do zatrzymania się słychać u mnie dziwne tarcie.Jakby koniec klocków,które oczywiście sprawdziłem i są OK.Podkreślam,że tarcia nie słychać podczas hamowania przy 50km/h czy 120km/h.odgłos jest słyszalny tylko i wyłącznie przy bardzo niskiej prędkości,np hamowanie z 10km/h do zera.Auto 2019 rok,przebieg 28.000km.Na 22.04.23 jestem umówiony na ostatni ,darmowy wykupiony przegład-VW Plichta Gdańsk-zobaczymy co serws powie.
baxior
Posty: 273
Rejestracja: 30 sty 2021, 14:47
Lokalizacja: GDA
Kontakt:

Re: Zgrzyt przy hamowaniu 1.5 DSG

Post autor: baxior »

Artur 3004 pisze: 09 kwie 2023, 10:27 Co do nadmiernego pylenia,to raczej nie.Mam inny problem,przy hamowaniu do zera czyli do zatrzymania się słychać u mnie dziwne tarcie.Jakby koniec klocków,które oczywiście sprawdziłem i są OK.Podkreślam,że tarcia nie słychać podczas hamowania przy 50km/h czy 120km/h.odgłos jest słyszalny tylko i wyłącznie przy bardzo niskiej prędkości,np hamowanie z 10km/h do zera.Auto 2019 rok,przebieg 28.000km.Na 22.04.23 jestem umówiony na ostatni ,darmowy wykupiony przegład-VW Plichta Gdańsk-zobaczymy co serws powie.
Od tygodnia mam to samo słychać tarcie/ szorowanie w ostatniej fazie hamowania wtedy kiedy już nie słychać szumu opon. Rocznikowo 2021 z przebiegiem 18 tyś. 11.04. pierwszy darmowy serwis w WV Plichta Gdańsk. Zobaczymy czy to ogarną.
T-Roc Premium 1.5 TSI Manual Czarna Perła z pakietami i dodatkami😉
Maj 2021
pshemus
Posty: 374
Rejestracja: 16 lut 2023, 19:23

Re: Zgrzyt przy hamowaniu 1.5 DSG

Post autor: pshemus »

Macie na myśli dźwięk przy w pełni wciśniętym hamulcu, czy przy lekkim hamowaniu? Bo przy lekkim to ja takie coś słyszę od nowości i zakładam że to jego uroda.
W ogóle odnoszę wrażenie że zmiana siły hamowania zależnie od prędkości nie działa do końca sensownie - przy dużej prędkości zakres pracy pedału jest dość duży, a przy jeździe parkingowej auto staje dęba przy lekkim hamowaniu.
Druga rzecz którą zauważyłem to przy jednostajnym hamowaniu z większej prędkości w momencie gdy skrzynia redukuje bieg zmienia się na moment czułość hamulca i nagle się okazuje że trzeba go mocniej docisnąć bo się bardziej miękki zrobił - ktoś coś takiego może zauważyl?
baxior
Posty: 273
Rejestracja: 30 sty 2021, 14:47
Lokalizacja: GDA
Kontakt:

Re: Zgrzyt przy hamowaniu 1.5 DSG

Post autor: baxior »

Tak jak się spodziewałem, w serwisie umywają ręce, tak samo jak w sprawie dzwoniącej skrzyni/sprzęgła, tak i w sprawie szorujących hamulców. Podobno taki urok naszych t-roców.
Pierwszy serwis:
1. Przegląd z wymianą oleju i filtra.
2. Wymiana płynu hamulcowego.
3. Odpowietrzenie mechanizmu sprzęgła.
4. Wymiana filtra kabinowego.
5. Sprawdzenie wskazania w zestawie wskaźników.
6. Uszczelnienie anteny - akcja serwisowa.
7. Aktualizacja oprogramowania OCU.
8. Ładowanie akumulatora.
Dodatkowo wziąłem dezynfekcję klimy - odpłatnie 99 PLN. - cały mój koszt pierwszego serwisu😉
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2023, 14:16 przez baxior, łącznie zmieniany 1 raz.
T-Roc Premium 1.5 TSI Manual Czarna Perła z pakietami i dodatkami😉
Maj 2021
ODPOWIEDZ