Zgrzyt przy hamowaniu 1.5 DSG
Re: Zgrzyt przy hamowaniu 1.5 DSG
Mam własne doświadczenia z samochodami - w tym z ACC. W passacie B8 z ACC wymieniałem tylne klocki przy przebiegu ok 80tys km. Bardzo dużo jazdy na tempomacie w polskich warunkach - więc hamowań było dużo. W pozostałych samochodach bez ACC również przy podobnych przebiegach wymieniałem klocki i zwykle to były klocki tylne jako pierwsze.
Tak więc nadal wydaje mi się że informacja o hamowaniu ACC wyłącznie tylnymi klockami to fake.
Tak więc nadal wydaje mi się że informacja o hamowaniu ACC wyłącznie tylnymi klockami to fake.
Re: Zgrzyt przy hamowaniu 1.5 DSG
A mi zawsze mówiono że auta starsze beż tempomatu większy udział przy hamowaniu mają klocki przednie więc mają czujniki zużycia ???.
Re: Zgrzyt przy hamowaniu 1.5 DSG
Ale czujniki zużycia nie mają nic do siły hamowania, faktycznie przy aktywnym tempomacie jest większe zużycie tylnych klocków, natomiast w starszych autach faktycznie przód zużywa się szybciej, zależne też to jest jakie jest obciążenie z tyłu
T-Roc R-Line 1.5 DSG Kolor: Ascot Gray, Kamera Cofania, Elektryczna klapa, Pakiet Black Style, IQ. LIGHT Reflektory LED Matrix, System Easy Open & Close z alarmem, Pakiet Komfort, Digital Cockpit Pro,
Re: Zgrzyt przy hamowaniu 1.5 DSG
Nie wiem jakie starsze auta macie na myśli... Od 15 lat zrobiłem nowymi samochodami ok. 0,5mln km i zauważyłem, że o ile unika się gwałtownych hamowań i hamuje się normalnie/delikatnie to szybciej zużywa się tył w nowym samochodzie niż przód. Tarcze i klocki są też mniejsze z tyłu względem przodu. Rozkład masy pewnie też ma tutaj znaczenie.
A z jakiego gównolitu są zrobione hamulce w T-rocu to się okaże. Ja mam na razie lekko ponad 10tys przebiegu i poza lekkim popiskiwaniem przy delikatnym dohamowywaniu jest ok.
A z jakiego gównolitu są zrobione hamulce w T-rocu to się okaże. Ja mam na razie lekko ponad 10tys przebiegu i poza lekkim popiskiwaniem przy delikatnym dohamowywaniu jest ok.
Re: Zgrzyt przy hamowaniu 1.5 DSG
Starsze miałem na myśli na przykład golfa 4 2000 rok, którym zrobiłem 80 tyś. i dwa razy wymieniałem z przodu raz z tyłu. Opel tigra 1996 którym też zrobiłem około 60 tyś. dwie wymiany przód, nie zdążyłem wymienić tyłu bo sprzedałem. Zięć ma nową skodę qodak podkreślam nowa i już tył do wymiany przód w porządku, więc tak to wygląda przy ACCSlavo_01 pisze: ↑18 lut 2023, 11:48 Nie wiem jakie starsze auta macie na myśli... Od 15 lat zrobiłem nowymi samochodami ok. 0,5mln km i zauważyłem, że o ile unika się gwałtownych hamowań i hamuje się normalnie/delikatnie to szybciej zużywa się tył w nowym samochodzie niż przód. Tarcze i klocki są też mniejsze z tyłu względem przodu. Rozkład masy pewnie też ma tutaj znaczenie.
A z jakiego gównolitu są zrobione hamulce w T-rocu to się okaże. Ja mam na razie lekko ponad 10tys przebiegu i poza lekkim popiskiwaniem przy delikatnym dohamowywaniu jest ok.
T-Roc R-Line 1.5 DSG Kolor: Ascot Gray, Kamera Cofania, Elektryczna klapa, Pakiet Black Style, IQ. LIGHT Reflektory LED Matrix, System Easy Open & Close z alarmem, Pakiet Komfort, Digital Cockpit Pro,
Re: Zgrzyt przy hamowaniu 1.5 DSG
Czy obserwujecie w swoich autach nadmierne pylenie (osad na felgach) się z klocków hamulcowych przód? Czy ktoś używa innych klocków/tarcz niż oryginalne VW?
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 24 lip 2022, 9:40
Re: Zgrzyt przy hamowaniu 1.5 DSG
Co do nadmiernego pylenia,to raczej nie.Mam inny problem,przy hamowaniu do zera czyli do zatrzymania się słychać u mnie dziwne tarcie.Jakby koniec klocków,które oczywiście sprawdziłem i są OK.Podkreślam,że tarcia nie słychać podczas hamowania przy 50km/h czy 120km/h.odgłos jest słyszalny tylko i wyłącznie przy bardzo niskiej prędkości,np hamowanie z 10km/h do zera.Auto 2019 rok,przebieg 28.000km.Na 22.04.23 jestem umówiony na ostatni ,darmowy wykupiony przegład-VW Plichta Gdańsk-zobaczymy co serws powie.
Re: Zgrzyt przy hamowaniu 1.5 DSG
Od tygodnia mam to samo słychać tarcie/ szorowanie w ostatniej fazie hamowania wtedy kiedy już nie słychać szumu opon. Rocznikowo 2021 z przebiegiem 18 tyś. 11.04. pierwszy darmowy serwis w WV Plichta Gdańsk. Zobaczymy czy to ogarną.Artur 3004 pisze: ↑09 kwie 2023, 10:27 Co do nadmiernego pylenia,to raczej nie.Mam inny problem,przy hamowaniu do zera czyli do zatrzymania się słychać u mnie dziwne tarcie.Jakby koniec klocków,które oczywiście sprawdziłem i są OK.Podkreślam,że tarcia nie słychać podczas hamowania przy 50km/h czy 120km/h.odgłos jest słyszalny tylko i wyłącznie przy bardzo niskiej prędkości,np hamowanie z 10km/h do zera.Auto 2019 rok,przebieg 28.000km.Na 22.04.23 jestem umówiony na ostatni ,darmowy wykupiony przegład-VW Plichta Gdańsk-zobaczymy co serws powie.
T-Roc Premium 1.5 TSI Manual Czarna Perła z pakietami i dodatkami
Maj 2021
Maj 2021
Re: Zgrzyt przy hamowaniu 1.5 DSG
Macie na myśli dźwięk przy w pełni wciśniętym hamulcu, czy przy lekkim hamowaniu? Bo przy lekkim to ja takie coś słyszę od nowości i zakładam że to jego uroda.
W ogóle odnoszę wrażenie że zmiana siły hamowania zależnie od prędkości nie działa do końca sensownie - przy dużej prędkości zakres pracy pedału jest dość duży, a przy jeździe parkingowej auto staje dęba przy lekkim hamowaniu.
Druga rzecz którą zauważyłem to przy jednostajnym hamowaniu z większej prędkości w momencie gdy skrzynia redukuje bieg zmienia się na moment czułość hamulca i nagle się okazuje że trzeba go mocniej docisnąć bo się bardziej miękki zrobił - ktoś coś takiego może zauważyl?
W ogóle odnoszę wrażenie że zmiana siły hamowania zależnie od prędkości nie działa do końca sensownie - przy dużej prędkości zakres pracy pedału jest dość duży, a przy jeździe parkingowej auto staje dęba przy lekkim hamowaniu.
Druga rzecz którą zauważyłem to przy jednostajnym hamowaniu z większej prędkości w momencie gdy skrzynia redukuje bieg zmienia się na moment czułość hamulca i nagle się okazuje że trzeba go mocniej docisnąć bo się bardziej miękki zrobił - ktoś coś takiego może zauważyl?
Re: Zgrzyt przy hamowaniu 1.5 DSG
Tak jak się spodziewałem, w serwisie umywają ręce, tak samo jak w sprawie dzwoniącej skrzyni/sprzęgła, tak i w sprawie szorujących hamulców. Podobno taki urok naszych t-roców.
Pierwszy serwis:
1. Przegląd z wymianą oleju i filtra.
2. Wymiana płynu hamulcowego.
3. Odpowietrzenie mechanizmu sprzęgła.
4. Wymiana filtra kabinowego.
5. Sprawdzenie wskazania w zestawie wskaźników.
6. Uszczelnienie anteny - akcja serwisowa.
7. Aktualizacja oprogramowania OCU.
8. Ładowanie akumulatora.
Dodatkowo wziąłem dezynfekcję klimy - odpłatnie 99 PLN. - cały mój koszt pierwszego serwisu
Pierwszy serwis:
1. Przegląd z wymianą oleju i filtra.
2. Wymiana płynu hamulcowego.
3. Odpowietrzenie mechanizmu sprzęgła.
4. Wymiana filtra kabinowego.
5. Sprawdzenie wskazania w zestawie wskaźników.
6. Uszczelnienie anteny - akcja serwisowa.
7. Aktualizacja oprogramowania OCU.
8. Ładowanie akumulatora.
Dodatkowo wziąłem dezynfekcję klimy - odpłatnie 99 PLN. - cały mój koszt pierwszego serwisu
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2023, 14:16 przez baxior, łącznie zmieniany 1 raz.
T-Roc Premium 1.5 TSI Manual Czarna Perła z pakietami i dodatkami
Maj 2021
Maj 2021