Też czytałem o tej skrzyni ale nie widzę żadnych niedogodności pracuje prawidłowo, lekko, nie haczy daje się szybko zmieniać biegi jak potrzeba.
Nie wiem czy to jest taka sama skrzynia jaką miałem w Golfie Sportsvanie ale tamta przejechała 80 tys. bezproblemowo i dalej jeździ
R-line 2023, 1.5 manual, komfort, led plus, beats, kamera, 18 cali, easy open, keyless itd.
Jeśli Golf był starszy niż 2019, to była inna. Skrzynia w Rapidzie z 2017 fajnie chodzi, poza tym że przy dodawaniu gazu na 1 robi czasem taki dziwny skok obrotów bez wyraźnego powodu, tak jakbyś dodawał gazu bez wrzuconego biegu.
Widzę też pewną zmianę mentalności u siebie - z automatem jeżdżę w mieście trochę płynniej i mniej nerwowo, bo nie mam opcji mieszania biegami.
Tez mam manuala - nic nie dzwoni, nie brzęczy - po przesiadce z passata musiałem patrzeć na obrotomierz by sprawdzić czy silnik pracuje
Skrzynia działa jak na razie sprawnie bez żadnych ekscesów - i mam nadzieję, że tak będzie nadal
Golf to staruszek z 2016 roku więc skrzynia jednak inna.
Mnie jazda z automatem męczy szczególnie w mieście, skrzynia za długo się zastanawia co zrobić bo nie widzi sytuacji na drodze i nie wie co za chwilę będą chciał zrobic.
R-line 2023, 1.5 manual, komfort, led plus, beats, kamera, 18 cali, easy open, keyless itd.
Z hydrokinetykiem owszem, z DSG na ogół jest w miarę, poza tym powolnym zbieraniem się. No i jak coś są manetki.
Przed kupnem jeździłem Mazdą 3 i CX-30 w ramach jazd próbnych - tam manual jest super, natomiast automat zamulał potwornie. Gorzej niż wszystkie auta z wypożyczalni w USA którymi miałem okazję jeździć.
Mam pytanie do Was o napis "eco" na zegarach.
Miałem wersje testową z salonu 1.5tsi dsg i raz na jakiś czas włączał tryb eco i żeglowanie działało.
Teraz odebrałem swoje zamówione auto i ani razu się nie włączał ten tryb.
Ani auto testowe ani moje nie ma przycisku trybów jazdy.
Oznaczenie mojego silnika DXDB
Ale właściwie na czym ten tryb ma w T-Rocu polegać? Że się silnik wyłącza jak auto nie ma nawet MHEV? Czy że się włącza tryb 2-cylindrowy? W instrukcji w sumie nie napisali co to znaczy i też nigdy nie udało mi się wywołać tego znaczka.
Polega na tym ze np na drodze dojeżdżając do miejscowości odpuszczasz gaz, skrzynia się rozłącza. Tak jakbys wrzucał luz, bo nie hamuje silnikiem, a spalanie pokazuje 0. W ten sposób możesz przejechać dużo wiecej metrów na rozpędzonym aucie.
Wystarczy lekko wcisnąć hamulec lub z łopatek zrzucić bieg to załącza skrzynie i zaczyna hamować silnikiem.
No to nigdy się nie spotkałem. Spalanie 0 przy hamowaniu silnikiem tak, czasem nawet wyświetlał tryb 2-cylindrowy przy takim hamowaniu, ale ten znaczek Eco nigdy się nie pojawił.
Inna sprawa że żeglowanie przy większych prędkościach to nie w T-rocu, z prędkości autostradowych hamuje dość szybko.
Co do znaczka Eco to łatwo go uzyskać wystarczą obroty w granicach 1800-2000 i jednostajna prędkość przy delikatnie naciśniętym pedale gazu (gazu potrzeba tylko tyle by równo jechać)
Informacja o 2-cylindrach pojawia się praktycznie za każdym razem gdy odpuścimy gaz i samochód zaczyna hamowanie silnikem tylko raczej przy obrotach gdy schodzi ponizej 3 tys. i bieg jest dosyć wysoki 4,5,6.
Generalnie mając skrzynię ręczną i umiejętnie dozując gaz przy wybranym biegu oba powyższe komunikaty łatwo wywołać.
R-line 2023, 1.5 manual, komfort, led plus, beats, kamera, 18 cali, easy open, keyless itd.