Tryby jazdy drive a sport - różnice

Wszystkie tematy związane z Volkswagenem T-Roc - zakup, eksploatacja, problemy itd.
michal
Posty: 9
Rejestracja: 03 gru 2022, 21:20

Tryby jazdy drive a sport - różnice

Post autor: michal »

Witam.
Posiadam t-roca r-line 2.0 190 KM 4Motion FL rocznik 2022 (zawieszenie standardowe bez DCC)
Zastanawiam się jaka jest różnica pomiędzy trybami jazdy Drive a Sport ?
Oczywiście poza tym, że w trybie sport gaz jest bardziej czuły i wkręca na wyższe obroty.
1. Zawieszenie - czy staje się sztywniejsze po przełączeniu na Sport ?
2. Kierownica - czy tu jest jakaś zmiana po przełączeniu na Sport ?
3. Może coś jeszcze ?
ghostr
Posty: 89
Rejestracja: 11 kwie 2022, 11:09

Re: Tryby jazdy drive a sport - różnice

Post autor: ghostr »

Zmienia się charakterystyka wspomagania kierownicy, utwardza zawieszenie jeśli jest DCC, skrzynia biegów ma inną charakterystykę - wyższe obroty, późniejsza zmiana biegów na wyższe, szybsza reakcja na pedał gazu (jeśli przełączasz to przyciskiem MODE a nie w skrzyni)

jeżeli chodzi o samą zmianę z trybu D na S poprzez pociągnięcie skrzyni do tyłu, to zmienia się jedynie charakterystyka skrzyni biegów
Radio
Posty: 174
Rejestracja: 28 wrz 2022, 18:49
Lokalizacja: Małe senne miasteczko na Pomorzu Zachodnim.

Re: Tryby jazdy drive a sport - różnice

Post autor: Radio »

michal pisze: 16 cze 2023, 8:21 Witam.
Posiadam t-roca r-line 2.0 190 KM 4Motion FL rocznik 2022 (zawieszenie standardowe bez DCC)
Zastanawiam się jaka jest różnica pomiędzy trybami jazdy Drive a Sport ?
Oczywiście poza tym, że w trybie sport gaz jest bardziej czuły i wkręca na wyższe obroty.
1. Zawieszenie - czy staje się sztywniejsze po przełączeniu na Sport ?
2. Kierownica - czy tu jest jakaś zmiana po przełączeniu na Sport ?
3. Może coś jeszcze ?
ghostr pisze: 16 cze 2023, 9:09 Zmienia się charakterystyka wspomagania kierownicy, utwardza zawieszenie jeśli jest DCC, skrzynia biegów ma inną charakterystykę - wyższe obroty, późniejsza zmiana biegów na wyższe, szybsza reakcja na pedał gazu (jeśli przełączasz to przyciskiem MODE a nie w skrzyni)

jeżeli chodzi o samą zmianę z trybu D na S poprzez pociągnięcie skrzyni do tyłu, to zmienia się jedynie charakterystyka skrzyni biegów
Mam takiego T-Roca, tyle że z DCC i potwierdzam wpis ghostr`a... po przełączeniu na sport jest to całkiem inny samochód, nie jestem pewny na 100% ale kierownica działa z większym oporem i mam wrażenie że ma "krótszy skok" podczas wykonywania skrętów.
2.0TSI DSG 4Motion R-line Sport
michal
Posty: 9
Rejestracja: 03 gru 2022, 21:20

Re: Tryby jazdy drive a sport - różnice

Post autor: michal »

dzięki za info :)
marcin255
Posty: 529
Rejestracja: 09 cze 2021, 20:04
Lokalizacja: Wrocław

Re: Tryby jazdy drive a sport - różnice

Post autor: marcin255 »

Ja na początku nie widziałem różnicy,nowe auto emocje a teraz po
przeczytaniu tego dalem napęd na Sport ,skrzynia D inne auto nie zamula tak od dołu,chętniej przyspiesza.
Zamówiony 09.06.2021 -T-Roc 2.0 TSI Premium Sport+ bajery
12.10 produkcja 13.10 na statek 25.10 w Poznaniu. 29.10 dostarczony pod salon.
Odebrany 08.11.21
230 KM 400 Nm + DSG mod
Obrazek
ODPOWIEDZ