T-roc 1.5Tsi DSG 7 biegów
Re: T-roc 1.5Tsi DSG 7 biegów
Będąc wczoraj w nie autoryzowanym serwisie ,ale naprawdę dobrym na wymianie oleju w silniku, zapytałem przy okazji o tą skrzynie i Pan mi powiedział jak nie będziesz katował to 150 tyś. wytrzyma a olej w mechatronice po 8 latach i około 100 tyś zależy jak komu wyjdzie.
Re: T-roc 1.5Tsi DSG 7 biegów
Tak oleju nie wymieniają w tej skrzyni mam taką samą i przy przeglądzeie zapytałem o wymianę to mi powiedzieli ze tylko jak padnie to wtedy się wymienia.
Grzenio
Re: T-roc 1.5Tsi DSG 7 biegów
Wymienial ktos sprzegla w dsg? Jakies wieksze awarie? Prosze o informacje i przy jakim przebiegu i stylu uzytkowania miasto/trasa. Pytam bo internet jest pelen skrajnych opinii.
Re: T-roc 1.5Tsi DSG 7 biegów
Ponowie pytanie. Jakie opinie o dsg na przestrzeni lat macie, szczególnie w jeździe miejskiej?
Re: T-roc 1.5Tsi DSG 7 biegów
Mój T-Roc 1.5 DSG przejechał w kilka miesięcy ok.13000km. Przebiegi duże na autostradach. Skrzynia pewnego dnia przy zmianie z 1 na 2 robiła efekt szarpnięcia. Chociaż to za dużo powiedziane, w każdym razie zmiana biegu 1 na 2 była bardziej "wyczuwalna" niż do tej pory - a było to zawsze niezauważalne. Tak więc powiedzmy, że "szarpało". Wyszukałem w Internecie sposób na "reset" DSG do stanu fabrycznego. Nie wierzę w inteligencję skrzyni biegów, ale podobno DSG "uczy się" stylu jazdy swojego użytkownika. Zrobiłem te czary-mary i od kilku dni jest tak jak było pierwotnie, czyli łagodnie przechodzi z 1 na 2 bieg. Zobaczymy na jak długo, a może to przypadek i zwyczajnie coś zaczyna się w skrzyni dziać niedobrego ?
Re: T-roc 1.5Tsi DSG 7 biegów
Przy wymianie klocków mechanik przy okazji wykasował pamięć , historię DSG , silnika, a prawdopodobnie czułość pedału gazu. Ze względu , że jeździmy płynnie , to nagle auto nabrało wigoru. Rzecz dotyczy skrzynii dsg381.
Jeśli chodzi o dsg troca , pewnie się psuje,jednak jak na taką ilość aut to nie ma wysypu awarii.
Przy DSG zawsze dokupilbym gwarancję na 5 lat.
Szukam potwierdzenia informacji co przy tym DSG robi się, chodzi o olej.
Jeśli chodzi o dsg troca , pewnie się psuje,jednak jak na taką ilość aut to nie ma wysypu awarii.
Przy DSG zawsze dokupilbym gwarancję na 5 lat.
Szukam potwierdzenia informacji co przy tym DSG robi się, chodzi o olej.
1.5 DSG 6,0 spalanie
Re: T-roc 1.5Tsi DSG 7 biegów
Olej w dsg wymieniaj co 60 tyś., bez względu na różne, oficjalne zalecenia serwisowe. Jeżeli, jak w podpisie, masz "...1.5 dsg" to skrzynia jest DQ200 a nie DQ381.
Re: T-roc 1.5Tsi DSG 7 biegów
381 DSG mam w innym aucie.
Jeżeli niepotrzebnie drąże , to zwróćcie mi uwagę.
Ja ostatnio rozmawiałem z właścicielem serwisu skrzyń.
On także powiedział , w tej skrzynii coś robimy , jak tylko się zepsuje.
Nie jestem fachowcem ,ale wydaję mi się , że każdy olej starzeje się.
Jeżeli niepotrzebnie drąże , to zwróćcie mi uwagę.
Ja ostatnio rozmawiałem z właścicielem serwisu skrzyń.
On także powiedział , w tej skrzynii coś robimy , jak tylko się zepsuje.
Nie jestem fachowcem ,ale wydaję mi się , że każdy olej starzeje się.
1.5 DSG 6,0 spalanie
-
- Posty: 110
- Rejestracja: 29 gru 2022, 14:00
Re: T-roc 1.5Tsi DSG 7 biegów
Podeslij mi info o resecie tej skrzyni. U mnie tez słychać puknięcie przy zmianie z 1 na 2.Y@rek pisze: ↑16 sie 2023, 21:46 Mój T-Roc 1.5 DSG przejechał w kilka miesięcy ok.13000km. Przebiegi duże na autostradach. Skrzynia pewnego dnia przy zmianie z 1 na 2 robiła efekt szarpnięcia. Chociaż to za dużo powiedziane, w każdym razie zmiana biegu 1 na 2 była bardziej "wyczuwalna" niż do tej pory - a było to zawsze niezauważalne. Tak więc powiedzmy, że "szarpało". Wyszukałem w Internecie sposób na "reset" DSG do stanu fabrycznego. Nie wierzę w inteligencję skrzyni biegów, ale podobno DSG "uczy się" stylu jazdy swojego użytkownika. Zrobiłem te czary-mary i od kilku dni jest tak jak było pierwotnie, czyli łagodnie przechodzi z 1 na 2 bieg. Zobaczymy na jak długo, a może to przypadek i zwyczajnie coś zaczyna się w skrzyni dziać niedobrego ?
Dzieki
Re: T-roc 1.5Tsi DSG 7 biegów
Szukając metodę na "reset" DSG w Internecie znalazłem różne metody. U mnie zadziałała jedna z nich. Tzn. mam nadzieję, bo od kilku dni skrzynia pracuje tak, że tego "puknięcia" nie czuję. Ale oczywiście nie wiem, czy to od resetowania
1. Włóż kluczyk do stacyjki i włącz – Nie uruchamiaj samochodu
2. Przytrzymaj całkowicie (na max) pedał przyspieszenia przez co najmniej 20 sekund.
3. Zwolnij pedał – przekręć kluczyk w stacyjce.
4. Uruchom silnik
5. Ponieważ robiłem to w garażu, więc R i kilka metrów jazdy.
1. Włóż kluczyk do stacyjki i włącz – Nie uruchamiaj samochodu
2. Przytrzymaj całkowicie (na max) pedał przyspieszenia przez co najmniej 20 sekund.
3. Zwolnij pedał – przekręć kluczyk w stacyjce.
4. Uruchom silnik
5. Ponieważ robiłem to w garażu, więc R i kilka metrów jazdy.