T-roc 1.5Tsi DSG 7 biegów

Wszystkie tematy związane z Volkswagenem T-Roc - zakup, eksploatacja, problemy itd.
Gomul89
Posty: 36
Rejestracja: 23 cze 2023, 1:00

Re: T-roc 1.5Tsi DSG 7 biegów

Post autor: Gomul89 »

zmorka99 pisze: 21 sie 2023, 15:45 Uważam, że jak dbasz tak masz (ewentualnie wadliwy egzemplarz), nie katuje, wszystkie zmiany po całkowitym zatrzymaniu, ruszam płynnie itd i póki co jest ok.
A przebieg mozna poznac? Czesto slysze super, polecam, zrobilem 10tys km i auto bezawaryjne. Szkoda, ze brak ankiet i odpowiedzi w stylu zrobilem 100tys km, wiekszosc miasto, awaria tego i tego ;)
zmorka99
Posty: 62
Rejestracja: 16 kwie 2023, 17:45

Re: T-roc 1.5Tsi DSG 7 biegów

Post autor: zmorka99 »

60 tys
Radio
Posty: 174
Rejestracja: 28 wrz 2022, 18:49
Lokalizacja: Małe senne miasteczko na Pomorzu Zachodnim.

Re: T-roc 1.5Tsi DSG 7 biegów

Post autor: Radio »

Galux20 pisze: 20 sie 2023, 8:51 W piatek miałem trochę niebezpieczną sytuację, w trakcie wyprzedzania wyskoczyło mi z naprzeciwka inne auto.
Było trochę dystansu.
Prędkość około 90kmh
Wciskam gaz , skrzynia sobie spokojnie wkręca obroty, ale auto jakoś tak nie przyspiesza.
Ta DSG przy wyprzedzaniu czasami jakby się pytało czy na pewno chcesz wyprzedzać, może jeszcze się rozmyśli kierowca.
Nie do końca mnie w sytuacjach kryzysowych przekonuje mnie przełączanie trybu na s, albo łopatki ,
.może ja mam niepotrzebne przyzwyczajenia z DSG w TDI.
Naciskasz gaz i jest reakcja
Ten problem z reskcją przy wyprzedzaniu w silniku 1.0 tsi
Był o wiele większy, gdyby nie to to pewnie kupilibyśmy 1.0. Ten silnik w użytkowaniu typu podjazd do szkoły, pracy jest aż nadto.

Przy 1.5 wciśnięcie na maxa pedału gazu nic nie daje, no ale to naturalny odruch w potrzebie.
Wystarczyło gwałtownie wcisnąć pedał gazu do końca i załączyć kick down, nie wiem jak to jest w wersji z silnikiem 1.0 i 1.5l ale w wersji 2.0 redukcja i przyśpieszenie robi wrażenie, to samo dotyczy Tiguana z tym samym silnikiem, jest może pół sekundy zwłoki ale w tym czasie następuje redukcja skrzyni i następuje power.
2.0TSI DSG 4Motion R-line Sport
Galux20
Posty: 455
Rejestracja: 29 paź 2022, 9:40

Re: T-roc 1.5Tsi DSG 7 biegów

Post autor: Galux20 »

W 1.5 też ciągnie nieźle. Gorzej , że czasami zamiast zrzucić z 2 biegi ciągnie obroty
1.5 DSG 6,0 spalanie
Radio
Posty: 174
Rejestracja: 28 wrz 2022, 18:49
Lokalizacja: Małe senne miasteczko na Pomorzu Zachodnim.

Re: T-roc 1.5Tsi DSG 7 biegów

Post autor: Radio »

Nawet po załączeniu kick downa? chyba raczej nie ponieważ jego rola sprowadza się do redukcji biegów i zwiększeniu obrotów.
2.0TSI DSG 4Motion R-line Sport
Galux20
Posty: 455
Rejestracja: 29 paź 2022, 9:40

Re: T-roc 1.5Tsi DSG 7 biegów

Post autor: Galux20 »

Używam innych DSG na codzien.
Tam takich kickdow nie trzeba używać.
Zastanawiam się czego brakuje , pojemności, momentu?
No chyba nie.

Może to kwestia oprogramowania,
Żeby było jasno, auto i silnik z DSG daje dużą frajdę
Ostatnio zmieniony 21 sie 2023, 22:25 przez Galux20, łącznie zmieniany 1 raz.
1.5 DSG 6,0 spalanie
Awatar użytkownika
Y@rek
Posty: 110
Rejestracja: 30 gru 2022, 21:20

Re: T-roc 1.5Tsi DSG 7 biegów

Post autor: Y@rek »

Generalnie nie brakuje przyjemności z jazdy, ale czasami nie rozumiem dlaczego DSG zachowuje się nieracjonalnie. Zawsze wracam do domu stałą trasą i zawsze jest tak samo na tym odcinku. Jadę na 6 biegu i zaczyna się droga "z górki". Puszczam gaz i zamiast jechać dalej na 6 biegu bez gazu automat redukuje i zaczyna zwalniać (hamować silnikiem). Obroty rosną, ale DSG nie wraca do wyższego biegu i silnik zaczyna wyć aż do końca zjazdu. Co robię źle ?
maciej.plock
Posty: 110
Rejestracja: 29 gru 2022, 14:00

Re: T-roc 1.5Tsi DSG 7 biegów

Post autor: maciej.plock »

Ja osobiście jeżdżę na S i uważam ze lepiej reaguje na gaz i wyżej kręci i nie włącza 5 przy 50km/h jak na D. Minusem S jest zrzucanie biegów przy hamowaniu zwlaszcza z 2na1 bo wtedy robi dość brutalnie i buja pasażerami do przodu.
Galux20
Posty: 455
Rejestracja: 29 paź 2022, 9:40

Re: T-roc 1.5Tsi DSG 7 biegów

Post autor: Galux20 »

maciej.plock pisze: 21 sie 2023, 23:36 Ja osobiście jeżdżę na S i uważam ze lepiej reaguje na gaz i wyżej kręci i nie włącza 5 przy 50km/h jak na D. Minusem S jest zrzucanie biegów przy hamowaniu zwlaszcza z 2na1 bo wtedy robi dość brutalnie i buja pasażerami do przodu.
Też to zauważyłem.

Ktoś nas poczyta to pomyśli , że ta skrzynia to minus tego auta.
Wręcz przeciwnie, świadomie wybrałem DSG niż toyoty.
Trybu s nie nadużywam , bo jakoś dziwnie słychać tłumik.
1.5 DSG 6,0 spalanie
morfeusz747
Posty: 296
Rejestracja: 26 sty 2020, 17:32

Re: T-roc 1.5Tsi DSG 7 biegów

Post autor: morfeusz747 »

Na szczęście są osoby które potrafią poprawić oprogramowanie tych skrzyń.
ODPOWIEDZ