Spalanie silnika 1.5 TSI 150 KM w T-Rocu
Re: Spalanie silnika 1.5 TSI 150 KM w T-Rocu
Spalanie z dzisiaj , odcinek 200km , srednia prędkość 124km/h ,średnie spalanie 6,4 litr/100km , jazda bardzo płynna , tempomat ustawiony na 130km/h. Żeby nie było tak pięknie to wcześniej tempomat ustawiony na 140km/h przy bocznym wietrze spalanie pod 8ltr/100km. Także autko stworzone do jazdy zgodnie z przepisami
-
- Posty: 110
- Rejestracja: 29 gru 2022, 14:00
Re: Spalanie silnika 1.5 TSI 150 KM w T-Rocu
Dla porównania krajowka 50km do 120km/h i S7 200km i 140km/na tempomacie średnie spalanie 5.9
Octavia manual 2021 1.5tsi
Octavia manual 2021 1.5tsi
Re: Spalanie silnika 1.5 TSI 150 KM w T-Rocu
Ja dziś miałem kilka miejsc do objechania krajowkami.
Wszędzie w niedoczasie
Średnia 6.6.
W sumie jazda 130kmh na trasie jest płynna.
Ja tak z ciekawości z Rzeszowa do Konina , najpierw eską i a2 jechałem.
Bardzo pozytywne odczucia, pełen relaks, jednak większe auto od troca
Wszędzie w niedoczasie
Średnia 6.6.
W sumie jazda 130kmh na trasie jest płynna.
Ja tak z ciekawości z Rzeszowa do Konina , najpierw eską i a2 jechałem.
Bardzo pozytywne odczucia, pełen relaks, jednak większe auto od troca
1.5 DSG 6,0 spalanie
Re: Spalanie silnika 1.5 TSI 150 KM w T-Rocu
Wczoraj jazda na północ Poznania , eską z Gniezna i krajowką z okolic strzelna.
Średnia 5,7.
Jazda do 105 , 110kmh
Eska 130 do 140kmh.
Miasto umiarkowanie zatłoczone jak to przy piątku latem
Powrót przez Pobiedziska na Gniezno.
Gdyby palił z 0,5 litra mniej byłoby idealnie.
Brak mild hybrid się kłania, jednak coś za coś.
Spalanie oceniamy na 4 z dużym plusem tego auta
Średnia 5,7.
Jazda do 105 , 110kmh
Eska 130 do 140kmh.
Miasto umiarkowanie zatłoczone jak to przy piątku latem
Powrót przez Pobiedziska na Gniezno.
Gdyby palił z 0,5 litra mniej byłoby idealnie.
Brak mild hybrid się kłania, jednak coś za coś.
Spalanie oceniamy na 4 z dużym plusem tego auta
1.5 DSG 6,0 spalanie
Re: Spalanie silnika 1.5 TSI 150 KM w T-Rocu
Trasa A1/S6 nad morze, 3 osoby, pełny bagażnik, 3 rowery na haku, tempomat na A1 na 130 - średnia 91km/h, 7.3 wg auta, na dystrybutorze minimalnie więcej.
Droga powrotna - średnia 85 km/h, 7.0 wg auta, 7.1 na dystrybutorze. Tu tak 1/3 drogi jechałem bez tempomatu, reszta na 130.
Nie wiem dlaczego zawsze jak wracam to mi mniej spala, chociaż teoretycznie jadę z nizin pod górkę.
I jedna ważna uwaga dla miłośników liczenia spalania - VW ma taki sam "ficzer" jak mój poprzedni Nissan - przekrecenie kluczyka bez włączania silnika liczy się do jazdy - spada wtedy średnia prędkość, rośnie czas podrózy i tym samym spada spalanie. Więc jak ktoś lubi sobie siedzieć z radiem na parkingu, to może sobie nieświadomie poprawiać wyniki
Widzę tez, że auto nie potrafi do końca jechac bez gazu. Gdy hamuje z większej prędkości to tak, ale gdy jechałem drogą z zabudowanym co chwilę, przy tempomacie na 60 i jeżdzie z górki pokazywał cały czas spalanie 1.2l. Gdy go wyłączyłem to było 0 a prędkość się utrzymywała prawidłowa.
Spotkałem się też z jednym niebezpiecznym zachowaniem - gdy ACC zaczyna sam hamować a ja chcę dohamować mocniej z jakiegoś powodu, to pedał hamulca jest twardy jak bez wspomagania. Trzeba nacisnąć lekko żeby wyłączyć ACC, puścić i drugi raz nacisnąć i wtedy działa normalnie.
Droga powrotna - średnia 85 km/h, 7.0 wg auta, 7.1 na dystrybutorze. Tu tak 1/3 drogi jechałem bez tempomatu, reszta na 130.
Nie wiem dlaczego zawsze jak wracam to mi mniej spala, chociaż teoretycznie jadę z nizin pod górkę.
I jedna ważna uwaga dla miłośników liczenia spalania - VW ma taki sam "ficzer" jak mój poprzedni Nissan - przekrecenie kluczyka bez włączania silnika liczy się do jazdy - spada wtedy średnia prędkość, rośnie czas podrózy i tym samym spada spalanie. Więc jak ktoś lubi sobie siedzieć z radiem na parkingu, to może sobie nieświadomie poprawiać wyniki
Widzę tez, że auto nie potrafi do końca jechac bez gazu. Gdy hamuje z większej prędkości to tak, ale gdy jechałem drogą z zabudowanym co chwilę, przy tempomacie na 60 i jeżdzie z górki pokazywał cały czas spalanie 1.2l. Gdy go wyłączyłem to było 0 a prędkość się utrzymywała prawidłowa.
Spotkałem się też z jednym niebezpiecznym zachowaniem - gdy ACC zaczyna sam hamować a ja chcę dohamować mocniej z jakiegoś powodu, to pedał hamulca jest twardy jak bez wspomagania. Trzeba nacisnąć lekko żeby wyłączyć ACC, puścić i drugi raz nacisnąć i wtedy działa normalnie.
Re: Spalanie silnika 1.5 TSI 150 KM w T-Rocu
Spalanie na samej autostradzie przy takiej jeździe było koło 8, ale S-ki plus dojazdy zwyklymi drogami zbiły to w dół.
Kolega ma Golfa 7 kombi 1.4, twierdzi że jadąc w 4 osoby zapakowanym do Austrii (bez rowerów) wyszło mu 5.3, w drodze powroten 5.6 ale to tylko dlatego że od granicy jechał 140, wcześniej też 5.3 - no nie wierzę;)
Micra 1.2 na Mazury udało mi się zrobić 5.5 i uważam to za świetny wynik.
Kolega ma Golfa 7 kombi 1.4, twierdzi że jadąc w 4 osoby zapakowanym do Austrii (bez rowerów) wyszło mu 5.3, w drodze powroten 5.6 ale to tylko dlatego że od granicy jechał 140, wcześniej też 5.3 - no nie wierzę;)
Micra 1.2 na Mazury udało mi się zrobić 5.5 i uważam to za świetny wynik.
Re: Spalanie silnika 1.5 TSI 150 KM w T-Rocu
Na ile oceniasz wpływ tych rowerów?
0.5 litra?
Austria mocno zbija spalanie.
Dużo ograniczeń
Tydzień temu byliśmy na rowerach w Beskidach.
Konkretnie w Jaworzynce na trójstyku granic.
Beskidy są lepsze na rower niż kotlina Kłodzka , Bieszczady.
Wielkie urozmaicenie i widoki
Pojechaliśmy busem, pełen luz wtedy z rowerami
0.5 litra?
Austria mocno zbija spalanie.
Dużo ograniczeń
Tydzień temu byliśmy na rowerach w Beskidach.
Konkretnie w Jaworzynce na trójstyku granic.
Beskidy są lepsze na rower niż kotlina Kłodzka , Bieszczady.
Wielkie urozmaicenie i widoki
Pojechaliśmy busem, pełen luz wtedy z rowerami
1.5 DSG 6,0 spalanie
Re: Spalanie silnika 1.5 TSI 150 KM w T-Rocu
Trudno powiedziec, mysle ze 0.5 do 1 rowery plus tempomat robi swoje. Jechałem tę samą trasę w zeszłym roku Skodą Rapid 1.2 110KM, manual, bez tempomatu i mi wyszło na półnoć równe 7.0, ale wydaje mi się że trochę niższą prędkość trzymałem.
Przekroczyłem 5kkm w trasie, wg gościa z serwisu po takim przebiegu silnik pracuje na niższym ciśnieniu (czyli jednak się dociera choć niby nie trzeba). Tu na forum widziałem opinie że powinno spaść spalanie o jakieś pół litra, ja na razie mam wrażenie że mi wzrosło.
Co do Golfa VII - rzuciłem okiem na ichniejsze forum i te silniki 1.4 125 i 140KM to faktycznie oszczędniejsze niż to 1.5 się wydają.
Przekroczyłem 5kkm w trasie, wg gościa z serwisu po takim przebiegu silnik pracuje na niższym ciśnieniu (czyli jednak się dociera choć niby nie trzeba). Tu na forum widziałem opinie że powinno spaść spalanie o jakieś pół litra, ja na razie mam wrażenie że mi wzrosło.
Co do Golfa VII - rzuciłem okiem na ichniejsze forum i te silniki 1.4 125 i 140KM to faktycznie oszczędniejsze niż to 1.5 się wydają.
Re: Spalanie silnika 1.5 TSI 150 KM w T-Rocu
Przy golfie jednak sylwetka ma wpływ na opory.
W okolicach 5 tys km łatwiej nam przychodzi uzyskiwać spalanie w okolicach 5 litrów z ogonkiem.
Do mnie przyjezdzają przedstawiciele handl.
Golfami lub octawiami, scalanie.
Im się kręci średnia w okolicach 7 bardziej 7.5
Będę miał okazję się podpytać o troca , jedna Wrocławska firma kupiła kilkanaście troc.
Tak przy okazji napiszę.
W corolli przegląd na 90 tys km znajomej firmie wyszedł
Za 3 tys.
Nie jest żle ale tam przeglądy robi się co 15 tys km
Wcześniej płacili w okolicy 2 tys zł -+
W okolicach 5 tys km łatwiej nam przychodzi uzyskiwać spalanie w okolicach 5 litrów z ogonkiem.
Do mnie przyjezdzają przedstawiciele handl.
Golfami lub octawiami, scalanie.
Im się kręci średnia w okolicach 7 bardziej 7.5
Będę miał okazję się podpytać o troca , jedna Wrocławska firma kupiła kilkanaście troc.
Tak przy okazji napiszę.
W corolli przegląd na 90 tys km znajomej firmie wyszedł
Za 3 tys.
Nie jest żle ale tam przeglądy robi się co 15 tys km
Wcześniej płacili w okolicy 2 tys zł -+
1.5 DSG 6,0 spalanie