T-roc 1.5Tsi DSG 7 biegów

Wszystkie tematy związane z Volkswagenem T-Roc - zakup, eksploatacja, problemy itd.
maciej.plock
Posty: 110
Rejestracja: 29 gru 2022, 14:00

Re: T-roc 1.5Tsi DSG 7 biegów

Post autor: maciej.plock »

morfeusz747 pisze: 22 sie 2023, 9:24 Na szczęście są osoby które potrafią poprawić oprogramowanie tych skrzyń.
I to po gwarancji trzeba będzie zrobić.
Podobno w tych skrzyniach powinno być tez deko więcej oleju niż leje producent ale to do sprawdzenia info jeszcze
zmorka99
Posty: 62
Rejestracja: 16 kwie 2023, 17:45

Re: T-roc 1.5Tsi DSG 7 biegów

Post autor: zmorka99 »

Początkowo fabrycznie 1.7 obecnie wg danych serwisowych 1.9 do skrzyni, w mechatronice bez zmian.
pshemus
Posty: 374
Rejestracja: 16 lut 2023, 19:23

Re: T-roc 1.5Tsi DSG 7 biegów

Post autor: pshemus »

Coś jest z tym przyspieszaniem na rzeczy. Depnięcie powoduje jak dla mnie za dużą redukcję i wkręcenie na zbyt wysokie obroty, a przyspieszenia brak. Dziwne jest tylko to, że tempomat jak ma miejsce to przyspiesza idealnie. Przyspieszanie normalne od 0 tez ładnie działa. A z tym wyprzedzaniem i redukcją to się cuda dzieją.
Łopatki ratują sytuację, ale ostatnio zapomniałem żeby potem zmieniać biegi w gorę i się dziwię co tak głośno, a tam juz 5k obrotów ;)
maciej.plock
Posty: 110
Rejestracja: 29 gru 2022, 14:00

Re: T-roc 1.5Tsi DSG 7 biegów

Post autor: maciej.plock »

Ta skrzynia ma całkowicie z dupy soft. Dziś rozmawiałem z gościem co naprawia różne badziewia grupy VW i powiedział ze żywotność sprzęgieł w tej skrzyni to loteria. Miał już przypadki ze po 20 tys km wymieniał bo szarpało. Na YT jest filmik jak wymieniał w golfie 7 przy 60.
Ogólnie to za często ona zmienia biegi, utrzymuje niskie obroty a jak się depnie to zrzuca niepotrzebnie tak ze obroty idą od razu na 4 tys. Czyli powyżej Max momentu i efektu z przyspieszania nie ma.
Radą na to jest zmiana softu i odpowiednie wysterowanie tej skrzyni.
Te sprzęgła najbardziej dostają po dupie w jeździe po mieście bo wtedy często się zmieniają biegi.

Podobno wielu klientów decyduje się na nowy soft ryzykując gwarancje bo perspektywa wymiany sprzęgieł po kilkudziesięciu tys km to słaby temat raczej.

Na dziś koszt wymiany sprzęgieł to Ok 4 tys pln.
Nowy soft 1 tys pln.
Awatar użytkownika
JacK666
Posty: 317
Rejestracja: 20 maja 2023, 20:14

Re: T-roc 1.5Tsi DSG 7 biegów

Post autor: JacK666 »

A gwarancja VW nie obejmuje wymiany sprzęgieł w skrzyni automatycznej?
Pytam dlatego, że jak wymieniałem olej to przy luźnej rozmowie z konsultantem w ASO powiedział On coś w stylu:
"Jak ktoś ma automat DSG i padają sprzęgła w okresie gwarancji to wymieniają je bez większych problemów a jak ktoś ma ręczną skrzynie i pada mu sprzegło na gwarnacji to raczej odsyłają klienta twierdząc, że nie umie biegów zmieniać"
R-line 2023, 1.5 manual, komfort, led plus, beats, kamera, 18 cali, easy open, keyless itd.
maciej.plock
Posty: 110
Rejestracja: 29 gru 2022, 14:00

Re: T-roc 1.5Tsi DSG 7 biegów

Post autor: maciej.plock »

Rzecz w tym ze w okresie gwarancji raczej nie padają no chyba ze ktoś jezdzi dużo i po mieście
Awatar użytkownika
JacK666
Posty: 317
Rejestracja: 20 maja 2023, 20:14

Re: T-roc 1.5Tsi DSG 7 biegów

Post autor: JacK666 »

A tak z ciekawości to zapytam czy w wersji z DSG skrzynia trzyma ten sam bieg przy przyspieszaniu w całym zakresie momentu maksymalnego?
Czyli jadę 70 km/h na III biegu, wciskam gaz i ciągnę na tym III biegu pod 120 km/h
I drugie pytanie czy jadąc równo te 70 km/h i mając 3 tys. obrótów na III biegu to skrzynia długo trzyma taki stan czy zmieni zaraz na IV bieg?
R-line 2023, 1.5 manual, komfort, led plus, beats, kamera, 18 cali, easy open, keyless itd.
pshemus
Posty: 374
Rejestracja: 16 lut 2023, 19:23

Re: T-roc 1.5Tsi DSG 7 biegów

Post autor: pshemus »

Najprostsza odpowiedź to "to zależy". Na tempomacie zdaje sie ładnie wykorzystywać cały zakres, jak sam dodaję gazu to różnie bywa.
maciej.plock
Posty: 110
Rejestracja: 29 gru 2022, 14:00

Re: T-roc 1.5Tsi DSG 7 biegów

Post autor: maciej.plock »

Info o trwałości 1.5tsi z dsq dq200 tylko z passata z 2020r
Kolega dość dużo jezdzi i praktycznie 80% długie trasy.
25 tkm wymiana sprzęgieł
60 tkm turbo
Do 200 tkm jeszcze dwie wymiany sprzęgieł
Wszystko naprawil serwis na swój koszt

205 tkm katalizator wysiadł - do wymiany tylko razem z gpf.
Serwis nie chce tego wziąć na siebie i nie chce się dołożyć do naprawy, koszt nowego całego układu 22 tys pln !!!
ODPOWIEDZ