Zmiana mapy skrzyni DSG

Wszystkie tematy związane z Volkswagenem T-Roc - zakup, eksploatacja, problemy itd.
maciej.plock
Posty: 110
Rejestracja: 29 gru 2022, 14:00

Re: Zmiana mapy skrzyni DSG

Post autor: maciej.plock »

Radio pisze: 13 gru 2023, 14:32 Na D zacznijcie jeździć bardziej agresywnie i po problemie, skrzynia jest adaptacyjna więc nie ma problemu z zapamiętaniem stylu jazdy, a jeżeli "mulimy" bo chcemy aby silnik spalał jak najmniej paliwa to na efekty nie trzeba długo czekać, małe zużycie = słaba dynamika i zmiana biegu przy 1200rpm.
Kto Ci takie bajki opowiedział? Ta adaptacja to ściema, soft jest fabrycznie ustawiony pod normy emisji.
Ja próbowałem i nic się nie zmieniło, a po zmianę softu efekty mega
zmorka99
Posty: 62
Rejestracja: 16 kwie 2023, 17:45

Re: Zmiana mapy skrzyni DSG

Post autor: zmorka99 »

Dokładnie tak, z tą adaptacją to same brednie.
Spinner
Posty: 754
Rejestracja: 25 cze 2020, 11:25

Re: Zmiana mapy skrzyni DSG

Post autor: Spinner »

No to Panowie, musicie powiadomić konstruktora i producenta, że nie wie co zaprojektował i plecie brednie opisując działanie mechatroniki w dsg cyt.: "Das Steuergerät der Mechatronik lernt (adaptiert) die Stellungen der Kupplungen, die Positionen der Gangsteller bei eingelegtem Gang und den Hauptdruck".
VOLKSWAGEN AG, Wolfsburg, VK-36 Service Training.
Radio
Posty: 174
Rejestracja: 28 wrz 2022, 18:49
Lokalizacja: Małe senne miasteczko na Pomorzu Zachodnim.

Re: Zmiana mapy skrzyni DSG

Post autor: Radio »

Spinner, przecież oni wiedzą lepiej... są lepsi od konstruktorów ;)
2.0TSI DSG 4Motion R-line Sport
Awatar użytkownika
JacK666
Posty: 320
Rejestracja: 20 maja 2023, 20:14

Re: Zmiana mapy skrzyni DSG

Post autor: JacK666 »

Trochę będzie, może poza głównym tematem choć nie tak bardzo.
Czytam z uwagą o czym piszecie i takie mam pytanie: jakie są zalety takiej skrzyni DSG, że się na nią zdecydowaliście ?
Dlaczego pytam bo mnie nawet do głowy nie przyszło spojrzeć w stronę DSG tylko wybrałem manuala.
Uzasadnienie poniżej:
Skrzynia manualna pozwala dynamicznie ruszyć, przeciągać, w razie potrzeby, na każdym biegu do 5 tys. obrotów, redukować z 6 na 3 by dynamicznie przyspieszyć albo jeździć płynnie bez zmiany biegu w zakresie obrotów 2-4 tys. (płaski moment), nie zatrzymywać się do zera cofając i zmienić z wtecznego biegu na bieg pierwszy oraz rozbujać samochód gdy się zakopiemy zmieniając szybko wsteczny-jedynka-wsteczny-jedynka.
Do tego mamy komfort, że jak się widzi drogę w perspektywie to można dostosowac bieg do warunków, które będą za chwilę na drodze czego DSG nie zrobi bo tej drogi nie widzi :-) np. tocząc się na 6 i mając 70 km/h (oszczędzając paliwo) możemy zawczasu zredukowac na 3 by od razu mieć pod mogą takie obroty i moment, żeby od dotknięcia gazu pociągnąć gładko na tej trójce do 110-120 km/h
Np. dosyć często jeżdżę 1,2,3 i 6 tylko wystarczy na 3 dociągnać do 4,5 tys. obrotów.
R-line 2023, 1.5 manual, komfort, led plus, beats, kamera, 18 cali, easy open, keyless itd.
Spinner
Posty: 754
Rejestracja: 25 cze 2020, 11:25

Re: Zmiana mapy skrzyni DSG

Post autor: Spinner »

Przy 2.0 nie było wyboru. Tylko dsg.
maciej.plock
Posty: 110
Rejestracja: 29 gru 2022, 14:00

Re: Zmiana mapy skrzyni DSG

Post autor: maciej.plock »

Radio pisze: 14 gru 2023, 21:10 Spinner, przecież oni wiedzą lepiej... są lepsi od konstruktorów ;)
Kolego nie oni wiedza lepiej tylko Taja jest rzeczywistość.
Nauczyć to możesz psa przynosić patyk a nie skrzynie twojego stylu jazdy.
Zadzwon sobie do specow od VAG-ów i zapytaj.
Dzisiejsze dsg są ustawione pod normy emisji dlatego jazda jest w najniższych obrotach i możesz sobie ja uczyć i jeździć wyżej a ona i tak Ci zmieni po swojemu
maciej.plock
Posty: 110
Rejestracja: 29 gru 2022, 14:00

Re: Zmiana mapy skrzyni DSG

Post autor: maciej.plock »

JacK666 pisze: 14 gru 2023, 22:38 Trochę będzie, może poza głównym tematem choć nie tak bardzo.
Czytam z uwagą o czym piszecie i takie mam pytanie: jakie są zalety takiej skrzyni DSG, że się na nią zdecydowaliście ?
Dlaczego pytam bo mnie nawet do głowy nie przyszło spojrzeć w stronę DSG tylko wybrałem manuala.
Uzasadnienie poniżej:
Skrzynia manualna pozwala dynamicznie ruszyć, przeciągać, w razie potrzeby, na każdym biegu do 5 tys. obrotów, redukować z 6 na 3 by dynamicznie przyspieszyć albo jeździć płynnie bez zmiany biegu w zakresie obrotów 2-4 tys. (płaski moment), nie zatrzymywać się do zera cofając i zmienić z wtecznego biegu na bieg pierwszy oraz rozbujać samochód gdy się zakopiemy zmieniając szybko wsteczny-jedynka-wsteczny-jedynka.
Do tego mamy komfort, że jak się widzi drogę w perspektywie to można dostosowac bieg do warunków, które będą za chwilę na drodze czego DSG nie zrobi bo tej drogi nie widzi :-) np. tocząc się na 6 i mając 70 km/h (oszczędzając paliwo) możemy zawczasu zredukowac na 3 by od razu mieć pod mogą takie obroty i moment, żeby od dotknięcia gazu pociągnąć gładko na tej trójce do 110-120 km/h
Np. dosyć często jeżdżę 1,2,3 i 6 tylko wystarczy na 3 dociągnać do 4,5 tys. obrotów.
Ja wziąłem dsg bo manuala mam w octavii i dzwoni i zgrzyta przy włączaniu wstęka jak robisz to szybko.
Poza tym ludzie są wygodni i przy sprzedaży z pewnością to będzie atut.
Teraz po zmianie softu nie powiem złego słowa, jest bardzo elastyczna i nie muli z 1200 obrotów.
Co do tego co opisujesz ze widząc drogę możesz zmienić bieg jak chcesz to w dsg możesz to zrobić łopatkami.
Z nowym softem polecam każdemu, z fabrycznym to niestety gniot
Endriu
Posty: 82
Rejestracja: 27 lis 2023, 10:48

Re: Zmiana mapy skrzyni DSG

Post autor: Endriu »

JacK666 pisze: 14 gru 2023, 22:38 Trochę będzie, może poza głównym tematem choć nie tak bardzo.
Czytam z uwagą o czym piszecie i takie mam pytanie: jakie są zalety takiej skrzyni DSG, że się na nią zdecydowaliście ?
Dlaczego pytam bo mnie nawet do głowy nie przyszło spojrzeć w stronę DSG tylko wybrałem manuala.
Uzasadnienie poniżej:
Skrzynia manualna pozwala dynamicznie ruszyć, przeciągać, w razie potrzeby, na każdym biegu do 5 tys. obrotów, redukować z 6 na 3 by dynamicznie przyspieszyć albo jeździć płynnie bez zmiany biegu w zakresie obrotów 2-4 tys. (płaski moment), nie zatrzymywać się do zera cofając i zmienić z wtecznego biegu na bieg pierwszy oraz rozbujać samochód gdy się zakopiemy zmieniając szybko wsteczny-jedynka-wsteczny-jedynka.
Do tego mamy komfort, że jak się widzi drogę w perspektywie to można dostosowac bieg do warunków, które będą za chwilę na drodze czego DSG nie zrobi bo tej drogi nie widzi :-) np. tocząc się na 6 i mając 70 km/h (oszczędzając paliwo) możemy zawczasu zredukowac na 3 by od razu mieć pod mogą takie obroty i moment, żeby od dotknięcia gazu pociągnąć gładko na tej trójce do 110-120 km/h
Np. dosyć często jeżdżę 1,2,3 i 6 tylko wystarczy na 3 dociągnać do 4,5 tys. obrotów.
Kolego jak spróbujesz choć raz jazdy z DSG to zmienisz zdanie i będziesz chciał zapomnieć o manualu. :D
Piszesz że skrzynia manualna pozwala dynamicznie ruszyć ? włącz sobie tryb sport w DSG i spróbuj ruszyć. ;)
A poza tym możesz na upartego nadal przełączać manualnie choćby łopatkami przy kierownicy, tylko po co. :lol:
T-Roc 2.0 TSI 4Motion, R-line, Sport, DSG mod.
Spinner
Posty: 754
Rejestracja: 25 cze 2020, 11:25

Re: Zmiana mapy skrzyni DSG

Post autor: Spinner »

maciej.plock pisze: 14 gru 2023, 23:07
Radio pisze: 14 gru 2023, 21:10 Spinner, przecież oni wiedzą lepiej... są lepsi od konstruktorów ;)
Kolego nie oni wiedza lepiej tylko Taja jest rzeczywistość.
Nauczyć to możesz psa przynosić patyk a nie skrzynie twojego stylu jazdy.
Zadzwon sobie do specow od VAG-ów i zapytaj.
Dzisiejsze dsg są ustawione pod normy emisji dlatego jazda jest w najniższych obrotach i możesz sobie ja uczyć i jeździć wyżej a ona i tak Ci zmieni po swojemu
1. Kolego, naiwnością jest uważać, że inni, pod pojęciem "adaptacyjny" uważają umiejętność uczenia się ustrojstwa zwanego dsg.
Prawdą jest, że dsg adaptuje się do stylu jazdy. Ta adaptacja polega na tym, że sterownik decyduje o tym, który bieg będzie włączony na podstawie aktualnej sytuacji opisanej takimi parametrami jak: położenie, ewentualnie dynamika wciskania pedału gazu, obroty silnika, prędkość jazdy, obciążenie, program (D, S, M), temperatura płynu chłodzącego, ewentualna regeneracja DPF, uwzględnia nawet obroty kół żeby nie wrzucać wyższego biegu na zakręcie i wiele innych. A więc spokojnie można mówić o adaptowaniu się dsg!
2. Za twoją radą, obdzwoniłem speców od VAG-ów, ale żaden nie odbiera.

P.S. Może po prostu niewłaściwie rozumiesz słowo "adaptacyjny"
ODPOWIEDZ