Kiedy hybrydowy

Wszystkie tematy związane z Volkswagenem T-Roc - zakup, eksploatacja, problemy itd.
Galux20
Posty: 455
Rejestracja: 29 paź 2022, 9:40

Re: Kiedy hybrydowy

Post autor: Galux20 »

Przy moim stylu jazdy 1.5 tsi jest oszczędnym autkiem.
A mild hybrid to dodatkowy bonus.
1.5 DSG 6,0 spalanie
Anjuna
Posty: 43
Rejestracja: 19 gru 2021, 22:35
Lokalizacja: Katowice

Re: Kiedy hybrydowy

Post autor: Anjuna »

andy1951 pisze: 19 gru 2022, 13:21 Wewnętrzna hybryda występuje tylko w Golfie dziś sprawdziłem w salonie
Żaden Volkswagen nie jest oferowany ze zwykłą hybrydą HEV. Tylko pług-iny. Mild hybryd to nie hybryda :lol:
Galux20
Posty: 455
Rejestracja: 29 paź 2022, 9:40

Re: Kiedy hybrydowy

Post autor: Galux20 »

Czemu nie ?
Skoro hybryda ma za zadanie oszczędzić paliwo
A mild hybryda to też robi , to co to jest?
1.5 DSG 6,0 spalanie
andy1951
Posty: 223
Rejestracja: 07 cze 2022, 20:51

Re: Kiedy hybrydowy

Post autor: andy1951 »

Zdecyduj się co jest hybrydą raz piszesz ze to hybryda za chwilę że nie .
Piszę wyraźnie że vw golf8 ma wew hybryde więc wiadomo że laduje go alternator silnika
Galux20
Posty: 455
Rejestracja: 29 paź 2022, 9:40

Re: Kiedy hybrydowy

Post autor: Galux20 »

Gdzie to pisze
1.5 DSG 6,0 spalanie
Galux20
Posty: 455
Rejestracja: 29 paź 2022, 9:40

Re: Kiedy hybrydowy

Post autor: Galux20 »

Ja przy swoim dieslu widzę działanie mild hybrid.
Oszczędności realne to od O,5 do prawie 1litra.
Wolę taką hybrydę mild niż "prawdziwą" hybrydę toyoty z jej legendarnym komfortem wycia
1.5 DSG 6,0 spalanie
Rotrzyld
Posty: 104
Rejestracja: 24 wrz 2022, 6:48

Re: Kiedy hybrydowy

Post autor: Rotrzyld »

„Volkswagen T-Roc atrakcyjny SUV z segmentu B może być wkrótce oferowany również w wersji PHEV. Będzie to odpowiedź na wyzwanie rynku generującego wystarczająco duże zainteresowanie i popyt na zakupy tego typu aut. Konstrukcja platformy MQB, na której T-Roc został zbudowany, pozwala grupie VAG wdrożyć do produkcji jego hybrydowy wariant w dość krótkim czasie. Na bazie tego podwozia w 2020 powstała już wersja Golfa GTE, a po niej T-Roc ma właśnie odziedziczyć mechanikę. Układ napędowy hybrydowego Golfa zapewnia łączną moc 245 KM i moment obrotowy 250 Nm, uzyskane dzięki sprzężeniu do pracy silników: benzynowego TSI o mocy 150 KM (110 kW) i elektrycznego o mocy 80 kW (109 KM). W tym pojeździe napęd z obu silników zamiennie przenoszony jest na przednie koła za pośrednictwem automatycznej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów DSG. Zaletą wariantu plug in jest poprawa wydajności auta za sprawą akumulatora trakcyjnego o pojemności 13 kWh. Pozwala on na codzienne pokonywanie tras (np. do pracy) na blisko 60 kilometrową odległość w trybie całkowicie elektrycznym. Tutaj, nasuwa się pytanie kiedy T-Roc PHEV będzie oferowany? Wypowiedział się w tej sprawie na jednej z konferencji Kai Philipp -menedżer produktu Volkswagena ds. zelektryfikowanych układów napędowych. Zakomunikował on, że wysokowydajny hybrydowy wariant T-Roca typu plug-in powstanie jako drugi w kolejności po zeelektryfikowaniu Tiguana. Tiguana należy spodziewać się jeszcze w 2023 roku, lecz T-Roc, być może już w drugiej odsłonie, trafi do sprzedaży w przyszłym lub w 2025 roku.” Na podstawie: https://www.hibridosyelectricos.com/art ... 34414.html
Rotrzyld
Posty: 104
Rejestracja: 24 wrz 2022, 6:48

Re: Kiedy hybrydowy

Post autor: Rotrzyld »

Kontynuując wątek: w prasie fachowej pojawiły się artykuły ze zdjęciami prototypu przyszłego T-Roca:https://www.autoevolution.com/news/2025 ... tml#agal_3 . Z ich treści wynika, że nowy model Volkswagena T-Roc-a 2025 pojawi się w sprzedaży prawdopodobnie już pod koniec 2024 r. lub na początku 2025 r. Zadaniem nowego auta będzie podtrzymanie tradycji I-szej generacji: wszechstronnego i użytecznego SUV-a. Zaprojektowany z myślą o bezpieczeństwie i komforcie, zaoferuje wyrafinowaną konstrukcję, szeroką gamę silników z hybrydową alternatywą i nowoczesne funkcje technologiczne (choć znakomita część z nich była już dostępna za dopłatą w liftingowym odświeżeniu). T-Roc 2025 będzie miał ostrzejsze linie i odnowiony wygląd, lecz w dużej części rozpoznawalny profil istniejącego modelu pozostanie. Zmodernizowana zostanie osłona chłodnicy odzwierciedlająca nowy trend w stylistyce Volkswagena, przekształcone reflektory ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej LED i bardziej wyrzeźbiony zderzak z zamontowanymi światłami przeciwmgielnymi. Są to zauważalne zmiany podpatrzone na testowych, zamaskowanych kamuflażem prototypach. Renderowany wizerunek sugeruje dużą osłonę chłodnicy zakończoną na górze cienkim wąsem LED, który płynnie kontynuowany jest w reflektorach LED w technologii IQ. Para pionowych szczelin na skraju przedniego zderzaka ma za zadanie zwiększyć dynamiczny wizerunek samochodu podobnie jak to jest w nowym Tiguanie. Ogólnie rzecz biorąc, proporcje T-Roca prawdopodobnie pozostaną zbliżone do poprzednika, zachowując masywne boki i pochylony tył. Choć nie można wykluczyć, że przyszły VW będzie nieco większy, aby zapewnić więcej miejsca dla pasażerów i bagażu (jego długość może wzrosnąć z obecnych 4,24 m do ponad 4,30 m na ile pozwala platforma MQB). Patrząc z boku widać, że pominięto listwy nad klamkami drzwi, które również zostały nieco zmodyfikowane. Wycięcia w drzwiach zostały nieznacznie skorygowane. Spojler na krawędzi dachu jest dłuższy i ogólnie model z płynnie obniżaną tylną linią bardziej przypomina coupe niż suv-a. Auto będzie wyposażone w nowo zaprojektowany tylny fartuch. Logo VW na tylnej klapie zostanie umieszczone razem z obydwoma tylnymi światłami trochę wyżej, wskazuje na to przesunięta w górę krawędź przełamania. Odblaski pod tylną klapą będą poziome, a pole tablicy rejestracyjnej przesunięte w górę, zderzak z kolei sprawia wrażenie nie, aż tak mocno zagłębionego jak we wcześniejszym modelu. W przyszłym T-Roc-u wnętrze i deska rozdzielcza będą inspirowane rozwiązaniami pochodzącymi z Tiguana III generacji oraz w większym stopniu z najnowszego Golfa. Wiele elementów będzie wspólnych m.in. duży ledowy ekran systemu infotainment, dźwignia zmiany przełożeń automatycznej skrzyni biegów powędruje pod prawą stronę kierownicy, a na jej dawnym miejscu znajdzie się pokrętło do zmiany głośności i trybu jazdy. Gama silników z nowego Golfa w typ plug in oraz automatyczne i manualne skrzynie biegów również zagnieżdżą się w nowym T-Rocu
Trudno powiedzieć, czy wprowadzone zmiany pozwalają nazywać ten samochód drugim wcieleniem T-Roca. Zmiany nie są rewolucyjne i bardziej odpowiednie byłoby traktowanie modelu II generacji jako kolejna liftingowa wersja wzbogacona hybrydowymi napędami. Podobnie jest z II i III wersją Tiguana, w której pominąwszy kosmetykę wyglądu z trudem można dopatrzyć się różnic. Zgodnie ze strategią przechodzenia na elektromobilność nowy T-Roc będzie już ostatnim samochodem typu ICE (całkowicie z napędem spalinowy) produkowanym przez Volkswagena. Czy będzie to świetny samochód, który wypełni lukę pomiędzy przeszłością, a przyszłością motoryzacji, czas pokaże...
pshemus
Posty: 374
Rejestracja: 16 lut 2023, 19:23

Re: Kiedy hybrydowy

Post autor: pshemus »

Kto w grupie VW wpadl na ten durny pomysł skrzyni biegów przy kierownicy? Zaczęło się w ID, jest w nowym Tiguanie a teraz tu. No i z tego wynika że będzie wszechobecny dotyk z którego niby mieli się wycofywać.
Siedziałem w nowym Tiguanie i jest tak średnio - wielki ekran na środku, płaski ekran zegarów i paskudna plastikowa deska po stronie pasażera, w dodatku coś wykombinowali z nawiewami i te po bokach nie mają ruchomych kratek tylko 2 szczeliny.
Rotrzyld
Posty: 104
Rejestracja: 24 wrz 2022, 6:48

Re: Kiedy hybrydowy

Post autor: Rotrzyld »

Trochę zaktualizowanych informacji na temat silników 2025:
Nowy T-Roc będzie zelektryfikowany, ale nie w pełni elektryczny! Jeśli chodzi o silniki, oczekuje się, że razem ze zmodyfikowaną wersją platformy MQB Evo będzie wyposażany w niektóre napędy, które można znaleźć w odnowionych wersjach Golfa i Tiguana. Wszystkie z nich są w trakcie lub już są zmodernizowane tak, aby spełniały normy Euro 7. Będą zatem benzynowe o pojemności 1.0 l oraz mild hybrydy o mocy 115, 131 i 150 KM. Z pewnością ten ostatni zagwarantuje zdrową dawkę werwy niemieckiemu SUV-owi. Potwierdzono też diesla w dotychczasowej wersji 2.0 TDI o mocy 150 KM. Natomiast wśród wariantów bardziej sportowych przyszłość wersji R z napędem 310-konnym jest co najmniej niepewna. Co ciekawe - niemiecki producent wstępnie zakładał wprowadzenie do T-Roca silników hybrydowych typu plug-in, a wśród nich wersję 1,5 litra z akumulatorem 19,7 kWh zapewniającym 204 KM i zasięg wyłącznie na napędzie elektrycznym w granicach 100 km. Jednakże zaistniała uzasadniona obawa, że T-Roc II z plug in-em stałby się wewnętrznym konkurentem dla modeli w 100% elektrycznych takich jak ID.3 i ID.4. W prawdzie decyzja jeszcze nie zapadła, ale akceptacja byłaby ryzykowna z punktu widzenia polityki sprzedażowej. Przy niższej cenie zakupu jest niemal pewne, że klienci skłaniali by się w wyborze ku wszechstronnej hybrydzie. Podsumowując, doposażenie T-Roca tylko w mild hybrydy ze skromną ekonomiką użytkowania jest głównie w celu spełnienia nowych normatywnych wymagań spalania przewidzianych na 2025 rok. Próżne okazały się oczekiwania i istotnej silnikowej rewolucji nie ma się co spodziewać...
ODPOWIEDZ