lajosz co do wiedzy pracowników różnych ASO to już się przez kilka lat nasłuchałem (poczytałem) na różnych forach.
Co do montażu kamery w naszych autach (czytaj T-Cross-ach) ja to będę robił sam, koszt jaki mi wyjdzie to zapewne ok. 500-600 zł w zależności za ile kupię kamerę i wiązkę no chyba że kabel video zastosuje np. od Golf-a 7 bo one są wszystkie takie same, chodzi tylko o długość. Schemat podłączenia mam, a więc wiązkę prądową mogę wykonać sam bo już nie jedną wiązkę wykonywałem i montowałem w różnych autach.
Dla mnie ceny typu 2000 zł czy 3000 zł to jakaś abstrakcja, ale ja działam w tych samochodach już z 20 lat, a więc jakąś tam wiedzę mam i nie jedną modyfikację wykonywałem na autach VW.
Co do używania samej tylnej kamery to powiem Ci tak, w drugim aucie (Golf 7) mam i jestem do niej przyzwyczajony, jak parkowałem pierwszy raz T-Cross-em to barrrrdzo mi jej brakowało, nawet moja żona powiedziała po pierwszym parkowaniu że muszę zamontować w tym aucie.
Sytuacja jest inna jak ktoś nigdy jej nie miał bo po prostu jest nauczony parkowania na czujnikach czy na wyczucie.
Ale kamera + czujniki to naprawdę fajna sprawa (nawet w wersji Low).
pshemus w T-Roc-u jest łatwiej bo kamera jest w znaczku i można bez problemu podmienić sam sensor na taki z High, ale nie jest to takie proste ponieważ (i tu odpowiadam Ci na Twoje pytanie) do każdej kamery High jest wgrywana "parametryzacja" są to nastawy dla danego modelu i wersji (np. HB czy Variant) każdy model ma swoje wymiary i przy cofaniu przód jak i tył może zachowywać się inaczej, dlatego tam gdzie nie trzeba stosuje się kamerę Low (albo żeby było taniej) a tam gdzie potrzebne są linie pomocnicze (tu przykład system Trailer Assist).
To nie działa tak że kupujesz jedną kamerę High i możesz sobie ją założyć do kilku modeli, VW zrobił to tak że do każdego modelu muszą być wgrane specjalne nastawy auta (czyli zrobiona parametryzacja). Nie jest to zwykła animacja w kamerze, ponieważ linie zmieniają się z odczytów położenia kąta kierownicy, wszystko odbywa się cyfrowo.
Może to skomplikowane ale musi być bezpiecznie.
Co do kamery High do T-Cross-a to trudność jest taka że montowana jest kamera w klamce a nie w znaczku, a te w klamce nigdy nie wychodziły w wersji High. Nie zdziwię się jak u Chińczyków (czytaj z Alix...) coś można dobrać, ale ja staram się nie kupować od nich elektroniki.
A tu moja rozbiórka kamery z Golf-a 7 jak dokładałem do swojego auta.
Dobra bo się rozpisałem. He He
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa